“Technische Assistentie in MyProximus vergroot onze controle”

Gepubliceerd op 09/09/2020 in Klantenverhalen

Voor Cindy Cuypers, Brabhold IT-medewerker, zorgt de applicatie Technische Assistentie voor tijdswinst en grotere controle. En dat levert een betere werksfeer op. “Door de vergelijking te maken met vroeger, wordt de meerwaarde naar waarde geschat”.

“Technische Assistentie in MyProximus vergroot onze controle”

De NV Brabhold is een aparte entiteit die voornamelijk voor Beenhouwerij Renmans werkt en instaat voor IT, Facility en Quality Support. Binnen Brabhold doet Cindy Cuypers de IT Support & Social Media. “Op dit moment gebruiken we de tool voor het opstellen van technische tickets wanneer bepaalde interventies nodig zijn”, legt Cindy uit. “De grootste toegevoegde waarde van de applicatie Technische Assistentie is de beschikbaarheid van alle nuttige informatie, keurig geordend per winkel. Serienummers van toestellen, voorziene services, geplande werken, dat soort van gegevens. Een ticket opstellen voor een interventie gaat erg snel en wordt direct gedeeld.”

“Het was vroeger wel anders. Wanneer een ticket opgemaakt werd dienden die per mail te worden doorgestuurd. Als daar geen reactie op kwam, moesten we bellen. Aan deze tijdrovende aanpak is nu een einde gekomen, wat zich over de hele afdeling afstraalt. Eigenlijk zit iedereen op éénzelfde positieve lijn: deze digitale tool werkt vlot, waardoor de voordelen ook erg tastbaar worden.”

24/7 beschikbaar

“Niet alleen het feit dat alle nuttige informatie verzameld wordt is een voordeel, ook dat ze via verschillende toestellen en 24/7 raadpleegbaar is, vind ik een belangrijk pluspunt”, stelt Cindy. “Elke collega heeft toegang - wanneer ik een technische ticket ingelogd heb - op zijn eigen PC, maar indien nodig ook op tablet of gsm. En dat dit raadpleegbaar is op alle uren van de dag is bijzonder handig wanneer men bijvoorbeeld tijdens het weekend van wacht is.”

Dankzij Technische Assistentie in MyProximus Enterprise werken we in een grotere sfeer van vertrouwen. Een breuk met het verleden.

Cindy Cuypers, IT-medewerker bij Brabhold

author

Tijdswinst

“Tijd besparen is zonder meer hét grote voordeel van Technische Assistentie, maar het plaatje is breder hoor”, aldus Cindy. “In het verleden gebeurde het wel eens dat een ticket dat per mail werd uitgestuurd bleef haperen. Dit betekende dat er wat telefoonwerk volgde, met wachten, tijdsverlies en te veel wachtmelodietjes als gevolg. Uiteindelijk lukte het wel, zij het dat dit een vrij frustrerende bezigheid was.

“Dit loopt inmiddels dus veel losser. Het overzicht is ook duidelijker, net als de controle die we kunnen uitoefenen. Al die elementen dragen ertoe bij dat we in een grotere sfeer van vertrouwen kunnen werken, wat voor iedereen aangenaam is. Een echte breuk met het verleden is het.”

Directe communicatie

“Wat wij vragen is niet altijd vanzelfsprekend”, erkent Cindy. “Onze structuur heeft een zekere complexiteit, wat in de hand wordt gewerkt door het feit dat we in drie landen actief zijn. Daarom is het zo belangrijk dat er een goede communicatie met Proximus bestaat. Bij het minste probleem kunnen we bij onze Proximus service manager terecht.”

Meer klantenverhalen over Technische assistentie

  • Sneller en overzichtelijker. Voor Stijn De Snoeck, Facility Manager bij Greenhouse Dienstencheques, zijn dat de voordelen van Technische Assistentie. Lees zijn interview
  • Ook Céline Gielis, ICT-consultant van de Federale Politie is fan van Technische Assistentie. Lees haar interview.

Meer info over Technische Assistentie in MyProximus Enterprise?

Ontdek de mogelijkheden

Wat zijn de meest gebruikte functies in Technische Assistentie?

Ontdek het overzicht

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One