Vanheede beheert mobiele nummers en facturen online in MyProximus Enterprise

Gepubliceerd op 21/04/2020 in Klantenverhalen

Vanheede Environment Group biedt aan meer dan 15.000 klanten een duurzame, efficiënte en economische oplossing op het gebied van afvalmanagement. Met MyProximus Enterprise leidt het milieubedrijf de facturatie en administratie van zijn mobiele abonnementen in goede banen.

Vanheede beheert mobiele nummers en facturen online in MyProximus Enterprise

Registreer u hier

“We gebruiken MyProximus Enterprise om de kosten en facturen van onze mobiele abonnementen te volgen en de administratie van onze meer dan 500 mobiele nummers op wieltjes te doen lopen”, zegt Chief Information Officer Olivier Knockaert. “Zo zien we bijvoorbeeld welk nummer aan welke medewerker is gekoppeld, welke opties iedere werknemer heeft en wie er boven de kostengrens gaat die we vastgelegd hebben.”

Sneller op de bal

Vanheede speelt nu veel sneller op de bal omdat ze niet meer aan kantooruren zijn gebonden. “Als een medewerker ons ’s avonds meldt dat hij zijn pincode is vergeten, hoeven we niet meer tot de volgende dag te wachten en vragen we onmiddellijk een nieuwe aan. We verzamelen nu ook veel gemakkelijker de data die we nodig hebben om onze mobiele kosten te volgen en te controleren.”

Invoice Insights vervangt het excelbestand waarin we onze kostenstructuur manueel moesten samenstellen. Nu zien we alles visueel in 1 oogopslag op het scherm.

Olivier Knockaert, Chief Information Officer, Vanheede

author

Eerste stap in digitale transformatie

MyProximus Enterprise is voor Vanheede de eerste stap in de digitale transformatie van het beheer van zijn mobiele nummers en kosten. “Dankzij MyProximus Enterprise zetten we onze papieren administratie nu om in een digitaal proces. Om die transformatie nog te versnellen, wil ik het platform ook aan onze interne systemen koppelen. Bijvoorbeeld aan ons intern ticketsysteem waarmee we de supportvragen van onze medewerkers beheren en aan het rapporteringssysteem waarmee we onze kosten berekenen.”

Centraal beheer

Nu Vanheede MyProximus Enterprise al een tijdje gebruikt, ziet Knockaert twee grote voordelen. “Alles staat gecentraliseerd op 1 plek: in het platform komt alles samen. We hebben een complexe groepsstructuur met 10 juridische entiteiten die elk een eigen facturatie hebben. Nu beheren we onze mobiele nummers en facturen centraal vanuit de groep.”

MyProximus Enterprise is dé plek om elke dag je mobiele nummers te beheren, wanneer je maar wilt.

Olivier Knockaert, Chief Information Officer, Vanheede

Visueel overzicht

“De functie waar we het meeste uithalen, is Invoice Insights. Het vervangt het manuele werk dat we moesten doen om onze rapporten aan te maken. De gegevens van onze verschillende entiteiten moesten we letterlijk in een groot excelbestand kopiëren en plakken. Nu hebben we meteen een visueel overzicht van onze kostenstructuur.”

24/7 digitaal aanspreekpunt

Hoe Knockaert MyProximus Enterprise het beste zou omschrijven? “Als een 24/7 aanspreekpunt voor alle vragen over mobiele abonnementen waarvoor je elke dag Proximus moet contacteren. Je beheert je mobiele toestellen allemaal vanuit het platform, wanneer het voor je past. Een nieuw nummer voor een nieuwe medewerker, de opties veranderen voor iemand die naar het buitenland vertrekt, een simkaart vervangen, de pin- of pukcode opvragen voor iemand die de zijne kwijt is: het kan allemaal. Handig, want als je zoveel mobiele nummers beheert, is tijd heel belangrijk.”

Naar mobiel beheer?

Knockaert ziet MyProximus Enterprise nog verder evolueren. “Naar een volledig centrale hub voor alle standaardvragen die je als bedrijf voor Proximus hebt over mobiele en vaste nummers en IT-diensten. Door het platform open te stellen via een application programming interface (API), kan het ook communiceren met alle mogelijke bedrijfssystemen. En wat nu alleen via de webbrowser kan, evolueert naar een mobiele app zodat IT-managers alle mobiele nummers in hun bedrijf ook vanop hun mobiele toestel kunnen beheren.”

Vanheede Environment Group

  • Ophaling en verwerking van meer dan 1850 soorten afval
  • Opgericht in 1968
  • 13 vestigingen in België, Frankrijk en Luxemburg
  • 750 medewerkers
  • Jaarlijkse productie van 500.000 ton nieuwe grondstoffen en van 45 miljoen kWh groene stroom voor 13.000 gezinnen

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Andere artikels van Perspectief