Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Vernieuwen of verdwijnen

Gepubliceerd op 14/11/2018 in Oplossingen & diensten

Vernieuwen of verdwijnen

In de digitale wereld zijn de mogelijkheden oneindig. De concurrentie is slim en kan razendsnel uw markt inpalmen. Digitale transformatie vormt de motor voor deze versnelling. Uw zoektocht naar nieuwe business-ideeën en de ondersteunende technologie moet dus nu starten, om ook morgen mee te zijn.

De almachtige consument

De klant beslist wanneer, waar en via welk kanaal hij contact opneemt met uw bedrijf. Krijgt hij niet meteen een antwoord, dan is de kans groot dat hij overstapt naar een concurrent. Of erger nog: dat hij zijn frustraties de wereld instuurt via een digitaal podium. Bedrijven moeten 24/7 de relatie met de klant onderhouden.

Hoe pakt u dit aan?

  1. Zorg dat de klant doorheen de customer journey contact met u kan opnemen (via de klassieke wegen, maar ook via social media, chat ...), hoe en wanneer hij dat wilt.
  2. Bied als bedrijf producten en diensten aan die de klant blijven volgen.
  3. Zorg voor gebruiksvriendelijke en gepersonaliseerde communicatietools en -kanalen.

De nieuwe werknemer

Uw medewerkers zijn in hun privé-omgeving zo vertrouwd met technologie, dat ze de digitale mogelijkheden als volstrekt vanzelfsprekend aanvoelen. Als ze ditzelfde gebruiksgemak niet ervaren op de werkvloer, leidt dit tot frustraties en een belemmerde productiviteit. Bedrijven die daarentegen perfect op die digitale mindset weten in te spelen, nemen in de War For Talent voorsprong op de concurrentie.

Hoe pakt u dit aan?

  1. Laat uw medewerkers vlotter intern samenwerken en gegevens delen via digitale tools (IM, sharepoints, video conference, enz.).
  2. Zorg ervoor dat uw medewerkers plaats- en tijdsonafhankelijk kunnen werken.

Digitale dingen

Dankzij technologie als LoRa en 5G is binnenkort niet alleen iedereen altijd online, maar ook alles. Dingen en budgetvriendelijke sensoren kunnen steeds beter en sneller met elkaar communiceren zonder menselijke tussenkomst, waardoor nieuwe mogelijkheden en bedrijfsmodellen ontstaan. Repetitieve taken kunnen dankzij automatisering overgenomen worden van de medewerkers die zich focussen op de noodzakelijke menselijke touch. Tegelijkertijd kan automatisering menselijke fouten reduceren.

Hoe pakt u dit aan?

  1. Probeer zo duurzaam mogelijk te werken.
  2. Zoek uit hoe u aan efficiëntie kunt winnen door gebruik te maken van o.a. IoT, realtime en big data analyse.
  3. Digitaliseer uw interne processen en dienstverlening naar klanten toe.

Samen sterker werken

De traditionele professionele relaties en hiërarchieën tussen bedrijf, leverancier, concurrent en klant bestaan niet meer. Bedrijven zijn veranderd in grote ecosystemen, waarin iedereen rechtstreeks met elkaar in contact staat via een brede waaier aan touchpoints. In dit soort samenwerkingen worden vaak grote hoeveelheden data op een beveiligde manier uitgewisseld tussen systemen van de verschillende partners.

Hoe pakt u dit aan?

  1. Bekijk met uw leveranciers het volledige sourcingproces.
  2. Onderzoek of samenwerkingen met klanten kunnen leiden tot nieuwe productontwikkelingen.
  3. Verbind via API's de softwaresystemen van uw partners.

De stap naar digitalisering zetten?

Proximus wilt uw bedrijf motiveren om die extra stap naar digitalisering te zetten om ook morgen mee te zijn. Start met een grondige bedrijfsanalyse door onze digitale experten.
Neem contact met ons op via www.proximus.be/advancedworkplace

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Blog topics

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!