×
×

Telefoontje gemist, klant kwijt?

Gepubliceerd op 01/05/2018 in Inspireren

Telefoontje gemist, klant kwijt?

Dat mobiel werken voordelig is voor uw bedrijf én uw medewerkers, staat intussen al lang buiten kijf. Maar hebt u zich al eens afgevraagd hoe u uw telefonie hierop afstemt?

Door uw werknemers vaker mobiel of thuis te laten werken, hoeft u als werkgever minder uit te geven aan vierkante meters kantoorruimte, houdt u uw energieverbruik onder controle en geniet u zelfs een hogere productiviteit. 86% van de werknemers presteert thuis namelijk evenveel of meer uren. En doordat er thuis minder afleiding is dan op het werk, worden die gepresteerde uren bovendien efficiënter besteed. Maar ook werknemers zelf zien grote voordelen in het nieuwe mobiel werken. Een mobiele digitale werkplek maakt hen immers veel flexibeler, waardoor ze hun werk makkelijker kunnen afstemmen op hun privéleven. Voor veel millennials is de mogelijkheid tot mobiel werken een basisvoorwaarde geworden om voor een bedrijf te willen werken. Meer dan de helft onder hen is zelfs bereid om tot 10% van hun loon in te leveren voor thuiswerk.

Altijd en overal bereikbaar?

Klanten waarderen vooral dat mobiel werkende medewerkers altijd en overal bereikbaar zijn. Maar als medewerkers uw bedrijf verlaten, riskeert u klanten te verliezen die enkel over het gsm-nummer van uw voormalige werknemer beschikken. Een smartphone van de zaak lost dat probleem op, maar brengt andere problemen met zich mee. Zo is er de GDPR, die stelt dat u niet zomaar toegang mag hebben tot persoonlijke gegevens op de zakelijke gsm van werknemers. Ook fiscaal gezien is een gsm van het werk niet altijd eenvoudig. Bovendien maakt mobiel werken uw klantenbinding er niet eenvoudiger op. Want als u uw klanten echt optimaal wilt bedienen, dan moet u iedere interactie met klanten in kaart brengen via uw CRM-systeem – ook die met individuele medewerkers op verschillende locaties. Alleen zo kunt u de behoeftes van uw klanten blijven opvolgen.

51% van de millennials is bereid tot 10% loon in te ruilen voor thuiswerk.

De oplossing: synergie

Toch bestaat er een opmerkelijk eenvoudige manier om de overstap naar mobiel werken ook voordelig te maken voor uw klantenrelaties: door uw CRM-systeem en andere bedrijfsapplicaties, uw vaste telefooncentrale en uw mobiele communicatie samen te smelten tot één effectief en intuïtief geheel. Want door vaste en mobiele toestellen te synchroniseren, zijn uw medewerkers altijd en overal bereikbaar op hun vaste kantoornummer. Ook op hun mobiel toestel. En willen ze eens niet gestoord worden, dan schakelen ze gemakkelijk over op hun privénummer en worden oproepen van klanten doorgeschakeld naar collega’s of een antwoordapparaat. Facturen worden duidelijk gescheiden in zakelijk en privégebruik. Bovendien kan u alle klantinteracties in uw CRM-systeem registreren, zowel van uw contactcenter als van uw individuele medewerkers. Zo legt u de basis voor een optimale bereikbaarheid en een onderscheidende dienstverlening voor uw klanten. Terwijl uw medewerkers en u profiteren van een maximale mobiliteit en flexibiliteit.

Meer info

Wilt u ook de vruchten plukken van de integratie van vaste en mobiele communicatie?
Ontdek alle mogelijkheden op www.proximus.be/fmu.

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!