Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Inzicht uit data helpt Kortrijk stroomlijnen

Gepubliceerd op 28/09/2018 in Klantenverhalen

Inzicht uit data helpt Kortrijk stroomlijnen

Wat levert city marketing op? Gaan de bezoekers van het shoppingcenter daarna ook nog de stad in? Hoe reageren de mensen op de realisatie van een nieuwe toeristische trekpleister?

Proximus MyAnalytics biedt informatie aan die haar basis vindt in geolokalisatie via de mobiele telefoon. De rapporten laten toe zicht te krijgen op de aantallen bezoekers op een bepaalde plaats en een bepaald moment, en de herkomst van die bezoekers.

De Antwerpse Boekenbeurs kreeg zo een nieuw zicht op zijn bezoekers.

Boekenbeurs in cijfers

Meten is weten

“We gebruiken de oplossing om het effect van o.a. een investering in city marketing te meten”, zegt Sebastien Lefèbvre, manager aankoop en technologie bij Stad Kortrijk. “We zijn niet geïnteresseerd in het gedrag van individuen – de datasets zijn geanonimiseerd – wel in de grote publieksstromen.” Via MyAnalytics kreeg Kortrijk onder andere zicht op het traject dat de bezoekers tijdens evenement of andere gebeurtenissen afleggen.

quote

Door dat nieuwe inzicht kunnen we onze stad nog beter stroomlijnen, door bijvoorbeeld op de juiste plaatsen en de juiste momenten het aanbod aan openbaar vervoer bij te sturen.

quote

Sebastien Lefèbvre, manager aankoop en technologie bij stad Kortrijk

Zicht op bezoekersstromen

Met de verlaagde Leieboorden heeft Kortrijk er sinds kort een nieuwe toeristische trekpleister bij. “Met MyAnalytics kregen we zicht op de herkomst van de bezoekers”, zegt Sebastien. Door dat nieuwe inzicht kunnen we onze stad nog beter stroomlijnen, door bijvoorbeeld op de juiste plaatsen en de juiste momenten het aanbod aan openbaar vervoer bij te sturen.”

Intussen gebruikt ook de stad Dendermonde MyAnalytics om de bezoekersstromen in de stad in kaart te brengen.

Dendermonde en city marketing

Kortrijk is een centrumstad met 76.000 inwoners in het zuiden van West-Vlaanderen. De stad behoort samen met Doornik en Rijsel tot de Belgisch-Franse Eurometropool.

Sebastien Lefèbvre is manager aankoop en technologie bij stad Kortrijk.

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!