×
×

Do call us 24/7

Gepubliceerd op 23/06/2017 in Klantenverhalen

Do call us 24/7

Telefonische bereikbaarheid is cruciaal voor elk uitzendkantoor. Koen Vanneste, CIO en CTO van Konvert, blikt terug op de centralisatie van hun telefonie. “Die investering leidde tot slimmere samenwerking!”

We werken sinds 2000 over een beveiligd Explore datacommunicatienetwerk. Maar tot 2015 verliepen de gesprekken tussen onze PABX-centrales nog via een extern nummer”, begint Koen Vanneste. “We wisten natuurlijk al langer dat we moesten investeren. Maar voor een ICT-beslissingsnemer is het geen evidentie om alle pro’s en contra’s uit te vissen en tegelijk te waken over een consistente integratie.”

Switch

Koen Vanneste wil bij elke ICTinvestering verschillende opties tegen elkaar afwegen. Hij let op gebruiksvriendelijkheid en op compatibiliteit met de bestaande infrastructuur. “De kwaliteit van het telefoongesprek enerzijds en het gebruiksgemak van de totaaloplossing anderzijds zijn heel belangrijk in onze business, uiteraard wilde ook Konvert evolueren naar Voice over IP.” Eind 2014 werden enkele proefopstellingen getest, en werden verschillende opties met elkaar vergeleken.

“Toen deze testen enkele manco’s aan het licht brachten, werd uiteindelijk geopteerd voor een totaaloplossing van Cisco, en werd overgegaan tot installatie en configuratie van het Cisco UC-platform op de hoofdzetel. Ondertussen organiseerde het Proximus-trainingcenter een opleiding over de technische details voor al onze systeemadministrators.”

Toekomstmuziek

In 2018 betrekt Konvert een nieuwe hoofdzetel. “De nieuwbouw krijgt alle moderne communicatiemedia. We zijn momenteel volop de verschillende mogelijkheden met betrekking tot videoconferencing en smartboards aan het bekijken voor onze verschillende vergaderruimtes. De ontwikkeling van deze technologieën staat niet stil en de mogelijkheden van dergelijke toestellen en oplossingen evolueren zo snel dat allerlei samenwerkingsvormen die je vroeger technisch niet voor mogelijk hield nu binnen handbereik komen te liggen.”

Solliciteren via videochat

“Vroeg of laat voeren we verkennende sollicitatiegesprekken via videochat geïntegreerd in onze website. De eerste stappen, een volledige herwerking van onze website, werden hierin al gezet. Voor onze klanten zijn we een myKonvert toepassing aan het bouwen, zodat zij online het volledige rekruteringsproces kunnen volgen, statistieken en rapporten kunnen bekijken en gegevens kunnen ingeven. Recent werd onze on-premise infrastructuur volledig vernieuwd en werden een aantal applicaties gemigreerd naar de cloud. De migratie naar Office 365 is volop bezig. Digitale transformatie is een voortdurend proces, het houdt nooit op!”

Hoe werkt Konvert via UC?
  • De unieke UC-oplossing biedt één centraal beheerd platform op de hoofdzetel dat via Explore alle sites onderling vlot en snel connecteert.
  • Het onderhoud en de aansluiting van nieuwe kantoren zijn zeer eenvoudig.
  • De medewerkers zijn niet langer verbonden aan één welbepaald kantoor. Hun eigen gebruikersprofiel is overal en altijd beschikbaar. Handig voor wie instaat voor de 24/7 permanentie.
  • Konvert-consulenten beschikken over zowel deskphone als softphone via hun computer, en dit met ergonomische headsets.
  • De presence-functie toont of Konvertmedewerkers of hun collega’s al dan niet aanwezig of vrij zijn.
  • Medewerkers verkiezen de instant messaging chatfunctie boven e-mail voor snelle berichten.
  • De een-op-een videofunctie en het schermdelen zijn handig.
  • Automatische afhandeling van inkomende oproepen. De beller wordt automatisch in de wachtstand gezet en de callflow linkt hem daarna aan de eerste vrije telefoon.
  • De ‘click to dial’ is populair bij alle consulenten.
  • Interne cursisten bellen rechtstreeks in op een opleiding via videochat.
Smart collaboration

Slimme samenwerking en maximale bereikbaarheid zijn geënt op 4 drivers:

  1. Business efficiency

    Medewerkers in dienstenbedrijven zijn gemiddeld de helft van de tijd bezig met reageren op berichten en informatieverwerking. Nieuwe technologie moet inzetten op toegankelijkheid en andere manieren van samenwerken.

  2. Employee mobility

    Meer dan 6 op 10 medewerkers willen vanop afstand kunnen werken. Zij moeten hun dossiers 24/7 kunnen bereiken. Dankzij cloudtoepassingen moet thuiswerk een reële optie zijn.

  3. Customer experience

    Tweederde van de klanten gooien hun telefoon dicht als ze niet snel een gesprekspartner aan de lijn krijgen. Dat vergt een goed uitgekiend serviceplan en een technische infrastructuur die de klant snel bij de juiste persoon brengt.

  4. Business continuity

    Verlies geen opportuniteiten door een technische panne. Uw infrastructuur wordt steeds complexer. Dus moet u standaard noodprocedures en back-ups voorzien.

Koen Vanneste is industrieel ingenieur elektronica en werkt sinds 1998 bij Konvert. Daarvoor werkte hij als Sales Support Engineer bij Barco. Hij richtte Konverts ICT-afdeling op en leidt alle informatiseringsprojecten.

De familiale groep Konvert met divisies Interim, Office, Construct, Food en Logistics heeft ruim 380 medewerkers in 85 vestigingen. Konvert behoort tot de top 10 van de Belgische uitzendmarkt.

Meer info?

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!