×
×

Digitale transformatie: hoe blijft u bij?

door Perspective magazineOndernemen06/04/2018

Digitale transformatie: hoe blijft u bij?
Digitale transformatie: geen bedrijf kan er nog omheen. Maar hoe zet u de juiste stappen om uw organisatie klaar te maken voor morgen?

Met een partner die snapt wat er speelt in uw business

zeggen Stefan Bovy en David Van Eynde.

Technologie: de katalysator van digitale transformatie

De wereldwijde digitale transformatie van dit moment draait om drie dingen:

  • de klantervaring verbeteren
  • efficiënter samenwerken
  • de processen optimaliseren

“Technologie is daarbij de katalysator”, zegt Stefan Bovy, Director Medium Enterprise Market bij Proximus. Veel bedrijven kunnen wel wat hulp gebruiken in het digitale transformatieproces.
Stefan: “Als je bijvoorbeeld je medewerkers overal wilt laten werken, heb je naast de juiste infrastructuur ook de juiste kennis nodig. Die is niet overal in huis aanwezig, vooral niet bij kleinere organisaties.”

Innovatie binnen bereik

Proximus brengt technologische innovatie binnen het bereik van klanten van alle omvang.
“Dat begint met te begrijpen wat er in de hoofden van onze klanten speelt. We brengen hun uitdagingen in kaart en ontwikkelen op basis daarvan complete ICT-oplossingen in diverse domeinen. Voor middelgrote ondernemingen organiseren we bijvoorbeeld workshops om samen te ontdekken wat er nodig is”, aldus Stefan.

Nieuwe tendensen en businessmodellen

De expertise en oplossingen van Proximus worden op verschillende manieren naar de klant gebracht. De accountmanagers zijn generalisten die de business van de klanten kennen. In functie van de noden van hun klant roepen zij de hulp in van specialisten in een bepaalde technologie of van lokale Proximus Enterprise Partners.

Hebben klanten geen accountmanager? Ook dan staan we klaar met het Enterprise Service Team: zij contacteren pro-actief de klanten en zorgen voor de commerciële opvolging . Op basis van de noden van de klant kan dit team naar een Enterprise partner uit zijn regio verwijzen die hem in dit specifiek domein kan helpen.

In nauwe samenwerking informeren ze klanten over nieuwe tendensen en businessmodellen en bieden ze oplossingen op maat van hun behoeften.

Stefan

Enterprise Partners: expertise én trusted advisor

Vaak zijn de lokale Enterprise Partners het eerste aanspreekpunt naar klanten.
David: “Zij hebben diepgaande kennis van IT, mobiel, spraak of glasvezelverbindingen in huis. De Enterprise Partners hebben meer te bieden dan expertise alleen.

Onze partners staan niet alleen letterlijk dicht bij onze klanten, maar spreken als kmo’s ook dezelfde taal. Ze kennen de klant goed en hebben een cruciale rol als zijn ‘trusted advisor’

vertelt David Van Eynde, Head of Enterprise Indirect Channel bij Proximus.

Totaaloplossingen voor uw ICT

Vanuit hun expertise voegen de Enterprise Partners verschillende componenten samen tot totaaloplossingen die op de klantbehoeften zijn afgestemd. Daarbij kunnen ze gebruikmaken van alle producten en diensten van Proximus zelf, inclusief bijvoorbeeld helpdesk, facturatie en installatie- of herstelteams. Ook producten van andere ICT-spelers kunnen deel uitmaken van de oplossingen.
Stefan: “Onze Enterprise Partners zorgen bijvoorbeeld dat Microsoft Office 365 wordt ingepast in een bestaande ICT-omgeving of ze koppelen Proximus- en andere systemen om de bedrijfsprocessen te optimaliseren. Doordat het kleine organisaties zijn, kunnen ze snel handelen.”

Ver in het digitale transformatieproces

Voor de Enterprise Partners is de digitale transformatie eigenlijk niets nieuws.
David: “Ze hebben klanten steeds geholpen om beter en efficiënter te werken met behulp van ICT: precies waar de digitale transformatie om gaat. Ze weten dus perfect hoe ze met de juiste innovatieve technologieën oplossingen op maat van de kmo moeten maken en doen dat heel flexibel en agile.”

Proximus Enterprise Partners: altijd relevant
  • Ze bieden de volledige Proximus-portefeuille of hebben expertise in een bepaald domein.
  • Ze combineren kennis en ervaring op het gebied van telecom en IT en voegen componenten vlot samen tot passende totaaloplossingen.
  • Ze blijven door opleiding voortdurend bij met de laatste innovaties.
  • Ze voldoen aan hoge kwaliteitseisen en worden daar continu op gescreend.
  • Ze zijn complementair en werken nauw samen met de verschillende diensten binnen Proximus, de accountmanagers en ons Enterprise Service Team

Breng mij in contact met een Enterprise Partner

Meer nieuws over:

  • Ready for tomorrow Close cooperation

Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons