Wat is Fixed Mobile Unification?

Gepubliceerd op 16/06/2020 in Oplossingen & diensten

Met FMU integreert u de smartphones en gsm’s van uw werknemers in uw telefooncentrale. Ze beantwoorden hun oproepen op afstand, net als op kantoor, en ze bellen vanaf hun mobiele telefoon met het vaste nummer van het bedrijf.

Wat is Fixed Mobile Unification?

Altijd en overal bereikbaar op een professioneel nummer

Uw medewerkers weten echter niet altijd welk nummer ze kunnen meedelen aan hun klanten of op welk toestel ze tijdens de dag bereikbaar zullen zijn. Fixed Mobile Unification integreert uw mobiele toestellen en smartphones in uw bedrijfscommunicatieplatform. Uw medewerkers geven aan hun zakelijke contacten één professioneel nummer door: hun vaste nummer.

Inkomende gesprekken ontvangen ze op hun vaste en mobiele toestel, waar ze ook zijn. Zo missen ze geen enkele oproep meer, ook niet in het buitenland, want ze ontvangen elke oproep op hun vaste en hun mobiele toestel. Voor elke ontvangen oproep, ongeacht of het gebelde nummer het vaste of het mobiele nummer is, wordt het nummer van de beller op de telefoon van de gebelde partij weergegeven.

Bij uitgaande gesprekken wordt het vaste nummer van uw bedrijf weergegeven, zelfs wanneer uw medewerkers met hun mobiele toestel bellen.

Integreer uw mobiele telefoontoestellen in uw telefooncentrale.

Ontdek hoe

Ontdek in deze video de voordelen van Fixed Mobile Unification voor uw bedrijf.

Lees alles over Fixed Mobile Unification in de brochure.

Lees de brochure

Werk-privébalans

FMU biedt drie statussen: professioneel, privé en wacht.

Met de professionele status doet of ontvangt uw medewerker zakelijke oproepen. Hij gebruikt dan alle functies van uw telefooncentrale, zoals doorverbinden, verkorte nummers en uw bedrijfsvoicemail.

Met de privéstatus wordt zijn gsm een privétoestel met een eigen nummer en privévoicemail.

Met de wachtstatus wordt de mobiele telefoon beschouwd als een privételefoon, maar blijft uw medewerker bereikbaar op zijn professionele nummer. Met deze status wordt het nummer van zijn privé-gsm getoond bij uitgaande gesprekken.

Vlot van status veranderen

Uw medewerkers beslissen zelf wanneer en hoe ze bereikbaar zijn. In de mobiele applicatie wijzigen ze gemakkelijk hun status. Ze kunnen die ook automatisch instellen met de planningfunctie.

Uw IT-manager kan de status van de medewerkers ook beheren via de MyProximus-webportal.

Andere voordelen voor uw bedrijf

Fixed Mobile Unification is een telefoondienst die geleverd wordt via het netwerk van Proximus. Zo hoeft u zelf niet te investeren in mobiele wifi of digitale draadloze telefonie-infrastructuur (DECT). FMU werkt ook op elk mobiel toestel (smartphone en gsm) en met elk besturingssysteem (iOS en Android).

Wilt u meer informatie over Fixed Mobile Unification? Lees onze klantengetuigenissen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Contacteer ons

Experts

Onze experten houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT professionals.

Andere artikels van Experts