Ondersteunen en vereenvoudigen van de taken van het zorgpersoneel

Gepubliceerd op 13/08/2021 in Sectoren

Ondersteunen en vereenvoudigen van de taken van het zorgpersoneel

Met de juiste tools en technologieën ondersteunt u het professionele leven van uw zorgpersoneel, zodat zij zich zoveel mogelijk kunnen focussen op de zorg van hun patiënten.

De sector gezondheidszorg ondersteunen

De zorg in ons land is van topkwaliteit en dit willen we graag blijven ondersteunen door het professionele leven van elke zorgverstrekker in al zijn facetten te verbeteren en te vereenvoudigen. Hiervoor hebben we heel wat opties, van alarmsystemen gekoppeld met geavanceerde telefonie tot innovaties zoals asset tracking en IoT-gebaseerde geolokalisatie.

Hoe we dit concreet doen? Laat ons verduidelijken met een voorbeeld. Medicatie, vaccins en bloedzakken moeten worden vervoerd op een specifieke temperatuur en vochtigheidsgraad. Om dit op een correcte manier te doen, is het belangrijk de omgeving te monitoren. Vaccins die te warm of te koud worden bewaard, zijn niet meer bruikbaar. Monitoren of ze op een constante temperatuur van de ene naar de andere plaats worden gebracht, wordt mogelijk met IoT-sensoren.

Verenig uw vaste en mobiele telefonie met Fixed Mobile Unification

Veel van uw zorgmedewerkers hebben tegenwoordig zowel een vast als een mobiel toestel. Maar dat is niet altijd eenvoudig. Welk nummer moeten ze meegeven aan patiënten, collega’s of externe partners? Op welk nummer, op welk toestel en op welke voicemail wensen ze bereikbaar te zijn voor professionele oproepen? Als bedrijf wenst u bovendien een zicht te houden op uw kosten en op bepaalde bedrijfsregels voor gebruik van de telefoon of gsm.

Fixed Mobile Unification (FMU) verenigt uw vaste en mobiele apparaten in uw bedrijfstelefonieplatform. Uw medewerkers delen één algemeen telefoonnummer, missen geen enkele oproep meer, ook niet in het buitenland, en beslissen wanneer en hoe ze bereikbaar zijn.

De voordelen van Fixed Mobile Unification…

…voor uw medewerkers:

  • FMU is toestelonafhankelijk en werkt op elke gsm
  • Geen enkele oproep gaat verloren: uw medewerkers zijn altijd bereikbaar op hun professionele nummer, waar ze zich ook bevinden
  • Gemakkelijk in gebruik: het is voor uw IT-dienst niet nodig om apps te installeren of te beheren op de gsm van de gebruiker

…voor uw organisatie:

  • Kost besparend: er worden geen extra kosten aangerekend voor oproepen tussen collega’s
  • Eenvoudige facturatie: oproepen worden gefactureerd op de bedrijfsfactuur wanneer de gebruiker ingelogd is. Zo niet, worden ze gefactureerd op de gsm-factuur
  • FMU ondersteunt uw bedrijfsidentiteit: bij het bellen wordt steeds het professionele (vaste) nummer weergegeven

Klantenverhalen

Fixed Mobile Unification bij de intercommunale ISPPC

ISPPC is een intercommunale in de gezondheidszorg die ziekenhuizen, poliklinieken, rusthuizen, crèches en jeugdzorgcentra beheert. Om de mobiliteit en de communicatie te optimaliseren, heeft de intercommunale de vaste en mobiele netwerken samengevoegd.

Om aan de behoefte qua communicatie en mobiliteit te voldoen, is er gekozen voor Fixed Mobile Unification. Zo kan een gsm gebruikt worden alsof hij aangesloten is aan een telefooncentrale en gebruik maken van alle voordelen van die centrale. Daarnaast wordt er ook gebruik gemaakt van een IoT-oplossing (Internet Of Things) die de temperatuur van bloedstalen opvolgt en alarmeert wanneer een bepaalde temperatuur overschreden is.

Bekijk de videoNieuw venster

Wat kan Fixed Mobile Unification voor uw bedrijf betekenen?

Ontdek Fixed Mobile UnificationNieuw venster

Download de brochure(PDF, 649 KB)Nieuw venster

Contacteer me

Internet of Things verbindt mensen, objecten en gebouwen

Door medische apparaten, koelkasten, kamers, gebouwen enzovoort te connecteren, krijgt u extra inzichten die gebruikt kunnen worden om processen te optimaliseren. Zo volgen bijvoorbeeld temperatuursensoren de status van koelinstallaties op en doen valsensoren aan valdetectie.

Bovendien kan u met IoT ook een antwoord bieden op de uitdaging van de geolokalisatie van apparatuur die tussen afdelingen wordt uitgeleend. Geen eindeloze zoektochten meer, aangezien de positie van elke mobiele scanner of infuuspomp direct identificeerbaar is.

Dankzij deze IoT-data bent u van alles op de hoogte, optimaliseert u uw processen en verbetert u het comfort voor uw personeel en patiënten.

Ontdek nieuwe IoT-toepassingenNieuw venster

Download de IoT StartersgidsNieuw venster

Contacteer me

Klantenverhalen

1. IoT: het CHU Charleroi innoveert als nooit tevoren

Het dagelijkse leven op het ritme van e-health en het IoT.

Meer wetenNieuw venster

2. Connectiviteit en nog veel meer in de vaccinatie centra

IoT monitort temperatuur van vaccins en bloedstalen.

Meer wetenNieuw venster

Smart Asset brengt uw materieel in real time in kaart

Gevonden! Haalt u ook opgelucht adem als u eindelijk die waardevolle scanner, infuuspomp of echografieapparaat hebt teruggevonden? Zoeken hoeft u voortaan niet meer zelf te doen: Smart Asset doet dat voor u. Monteer gewoon de sensor op uw materieel en u weet altijd waar het is.

Smart Asset brengt uw materieel letterlijk in kaart. In real time: u weet op elk moment exact welk voorwerp zich waar bevindt. En hoe het zich verplaatst. Zo wint iedereen tijd en traceert u zelfs gestolen materieel.

Wordt uw medisch materiaal correct vervoerd en gestockeerd? Smart Asset vertelt u of de lokalisatie, temperatuur of vochtigheidsgraad ok is. Bij de minste anomalie krijgt u een e-mail of sms.

Download de brochure(PDF, 1.8 MB)Nieuw venster

Contacteer me

Meer ontdekken?

Het tot stand brengen van een intergeconnecteerd eco-systeem

Optimaal samenwerken met gedeelde data, tools en platformen

Meer weten

De patiënt staat centraal

Ervaringen van patiënten, bewoners en bezoekers verbeteren

Meer weten

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Andere artikels van Proximus team