×
×

Het belang van een vlotte samenwerking (van op afstand) neemt toe

door Proximus teamProximus09/01/2018

Het belang van een vlotte samenwerking (van op afstand) neemt toe
Uit de hoge opkomst voor een workshop rond communicatie en samenwerking kunnen we maar één ding afleiden. Digitalisering en digitale disruptie zijn onderwerpen waar ieder bedrijf vandaag mee begaan is.

Bram Deprettere, IT Services Lead bij Vandelanotte

Met 310 medewerkers en zeven vestigingen is Vandelanotte een van de grootste onafhankelijke boekhoud- en auditkantoren van het land. “We zijn een tijd geleden overgestapt op Microsoft Office 365, Skype for Busniess maakt deel uit van onze licentie en wij zijn dit intern ook beginnen verbruiken. Wij zouden Skype for Business ook willen gebruiken als oplossing om onze telefooncentrale te vervangen. Mogelijk biedt CloudBond 365 daarvoor de juiste oplossing. Ik wilde er graag meer over te weten komen. Dat was voor mij de belangrijkste reden om aan de workshop deel te nemen.” 

“Telefonie is en blijft heel erg belangrijk in onze business. Voor de klant is het essentieel dat hij snel de juiste specialist kan bereiken. Onze medewerkers zijn echter vaak onderweg, of werken ter plaatse bij klanten. Het is belangrijk dat ze overal bereikbaar zijn – en tegelijk ook altijd toegang hebben tot de nodige documenten. Dankzij de digitalisering kunnen we heel wat operationele activiteiten automatiseren, zoals de uitvoering van boekingen in een boekhoudsysteem. Daardoor komt er tijd vrij en kunnen we ons meer toespitsen op onze rol van adviseur.”

Mark Vanbaelen, ICT-manager bij Viabuild

Viabuild is vooral bekend als aannemer van wegenwerken. Daarnaast is het bedrijf ook actief rond onder meer de productie van beton en asfalt, bodemsanering en rioleringswerken. Bij Viabuild werken 200 bedienden en 600 arbeiders. “Eind 2018 verhuizen we naar een nieuw hoofdkwartier. Dat biedt ons de unieke gelegenheid om tegelijk ook communicatie en IT helemaal opnieuw uit te tekenen.”

“Vandaag werken we met VOIP en Office 365. In het nieuwe gebouw willen we een oplossing voor UC introduceren. Mogelijk kiezen we voor Skype For Business. We zijn die afweging nu aan het maken. Van de workshop onthoud ik vooral de formule rond Fixed Mobile Unification (FMU). Ik had er eerder al iets over opgevangen, maar wilde die oplossing graag meer in detail leren kennen. We gaan nu in de eerste plaats de mogelijkheden van het gehoste model onderzoeken.”

Marc Scheir, IS/IT Project Manager bij Volvo Car Belux

“De workshop bood een goed overzicht van hoe we communicatie en samenwerking in de nabije toekomst beter kunnen ondersteunen. Vandaag werken we bij Volvo nog volgens het klassieke model, met diverse kanalen naast elkaar: vaste en mobiele telefoon, VOIP, fax, enzovoort. We starten een project rond de herinrichting van onze kantoren. De klassieke telefoon zal daarbij verdwijnen en plaats maken voor een nieuwe manier van werken.”

“Daarnaast vindt er een grote transformatie plaats in het dealernetwerk. De samenwerking tussen Volvo en de dealers zal grondig veranderen. Daarbij krijgt Microsoft Office 365 een sleutelrol, als schakel tussen Volvo en de dealers. In combinatie met Skype For Business, Teams & Yammer zal iedereen sneller en efficiënter kunnen communiceren en samenwerken.”

Davy Haesen, ICT-manager bij SBB

SBB biedt diensten rond boekhouding, fiscaliteit en omgevingsrecht aan zelfstandige ondernemers, vrije beroepers, kmo’s en vzw’s. Het bedrijf telt 450 medewerkers en heeft 30 vestigingen. “Momenteel hebben we nog 30 telefooncentrales in gebruik. Begin dit jaar zijn we naar Microsoft Office 365 overgestapt. Intussen merken we dat het belang van een vlotte samenwerking alleen maar toeneemt. De medewerkers willen graag met Skype For Business aan de slag, net zoals ze van op afstand met collega’s of klanten documenten willen delen en met klanten remote gesprekken willen voeren.”

“De workshop liet duidelijk zien hoe CloudBond 365 een oplossing biedt voor zowel vaste en mobiele communicatie als samenwerking, zonder grote investering. In ieder geval staat de ondersteuning van onze medewerkers bovenaan de prioriteitenlijst. We evolueren heel snel van een administratiekantoor naar een advieskantoor en dit soort van oplossing kan onze medewerker de juiste tools bieden om hun werk zo optimaal mogelijk uit te voeren.” 

“Vroeger verzamelde een klant zijn aankoop- en verkoopfacturen op het einde van het kwartaal. Dat zorgde bij ons telkens voor een piekmoment. Nu ontvangen we de stukken digitaal, het hele jaar door. Daardoor komt er tijd vrij om de klant advies op maat te bezorgen, evenzeer digitaal, van op afstand en in real time. Ook de klant is dus vragende partij voor een toepassing als Skype.”

De workshop gemist? Hier leest u een samenvatting.

Voor meer informatie over smart collaboration download hier de white paper.

Meer nieuws over:

  • digitale transformatie

Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons