×
×

Uw favoriete communicatiekanaal? De telefoon!

door Perspective magazineIn de praktijk25/08/2017

Uw favoriete communicatiekanaal? De telefoon!

Comments

De studies zijn duidelijk: maar liefst de helft onder u grijpt naar de telefoon om zijn leverancier te contacteren. E-mail komt op de tweede plaats. Inderdaad: ook in het digitale tijdperk is telefonisch bereikbaar zijn van levensbelang voor uw bedrijf.

4 redenen waarom u liever belt

Snelheid is vandaag belangrijker dan ooit. Met een simpel telefoontje hebt u vaak sneller een antwoord te pakken dan via e-mail. En da’s niet de enige reden waarom klanten liever bellen:

  • Ze verkiezen persoonlijk contact en nabijheid
  • Ze hebben graag een vriendelijke stem aan de lijn = uw beste visitekaartje!
  • Een vaste lijn boezemt vertrouwen in.
  • Een vaste nummer verklapt de regio, een extra reden om ú te bellen.
Let op uw woorden

Een vast telefoonnummer maakt uw imago tastbaar en geeft uw bedrijf persoonlijkheid. Waak over wat u zegt aan de telefoon: uw woordkeuze en de manier waarop u zaken afhandelt moeten overeenstemmen met de stijl en toon van uw e-mails, website en brieven.

Ga voor een écht telefoonbeleid

Hoe kunt u via de telefoon uw klanten tevredener maken? Zoek een strategie die past bij uw bedrijf. Stel uzelf deze vragen:

  • Op welke momenten en voor welke vragen wilt u telefonisch bereikbaar zijn?
    Alleen binnen de kantooruren of ook daarbuiten?
  • Werken uw medewerkers regelmatig thuis? Denk na over welk type bedrijf u wilt zijn.
  • Belanden uw klanten op een keuzemenu (Druk 1 voor de boekhouding) of kunnen ze uw diverse diensten direct contacteren?
  • Communiceert u ook de rechtstreekse nummers van medewerkers?
Ken uw gesprekspartner vóór hij praat

Veel bedrijven gebruiken een CRM-systeem: Customer Relationship Management. Zo hebben helpdeskmedewerkers meteen alle gegevens van de bellende klant. Zoals de naam, contracten en een samenvatting van de laatste contactmomenten.

Bel ons even op

Zoekt u een slimme strategie voor uw vaste lijn? Maar u weet niet hoe eraan te beginnen? Neem dan contact met ons op. We zetten u graag op de goede weg. Of duik even in de toekomst van de telefonie.

Lees andere artikels

Russo Security kan zich niet veroorloven een oproep te missen.

Glasvezel een essentieel onderdeel van de business


Optical fiber
Is úw werkplek al digitaal?

Proximus helpt u met de digitale transformatie van uw telefooninfrastructuur. Dit verandert voorgoed de manier waarop u werkt en samenwerkt.

Meer nieuws over:

  • Telefonie
  • Bisnode_related

Nieuws filtering op :

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons