×
×

Digitaliseer uw processen

Gepubliceerd op 27/12/2016 in Inspireren

Digitaliseer uw processen

Als bedrijfsleider hebt u vast nagedacht over het digitaliseren van uw communicatie en dienstverlening. Maar hebt u ook al aan uw interne processen gedacht? Big data analyse en artificiële intelligentie zullen in de toekomst heel wat menselijke tussenkomst uitsluiten, problemen detecteren en trends opmerken. Welke processen kunnen worden geautomatiseerd?

  1. Bestelling

    Laat uw klanten digitaal bestellen via een webshop of een internet portal. Denk eraan de bestelling rechtstreeks van het systeem van de klant in uw systeem te laten opnemen. Dit wordt in de toekomst eerder regel dan uitzondering. Binnen vijf jaar zullen bestellingen automatisch gegenereerd worden door dingen en applicaties, zonder menselijke tussenkomst.

  2. Productie

    Automatiseer uw planning in functie van de bestellingen. In de toekomst kan dit op basis van data, verrijkt met informatie van externe bronnen. Algoritmen zullen dan met grote waarschijnlijkheid de beste planning kunnen voorspellen. Complexe problemen rond de productieplanning worden geautomiseerd.

  3. Logistiek

    De automatisering van uw stock is het gevolg van de automatisering van de productie, bestellingen, logistiek… Ook de bewegingen van de goederen wordt geautomatiseerd. Door wifi-dekking te voorzien kunnen de bestuurders van de vorkheftrucks aangestuurd worden om de goederen zo snel mogelijk op hun juiste plaats te brengen. Met RFID zijn alle producten overal traceerbaar.

  4. Facturatie

    Zoals ook bestellen van systeem tot systeem kan, kan ook de factuur rechtstreeks en elektronisch geïnjecteerd worden in de boekhouding van de klant. Dat is sneller en verbruikt minder papier. U kunt ook een sms sturen bij een laattijdige betaling. Analyses en rapportering gebeuren automatisch: wie betaalt er snel of traag, bij wie is de betaling altijd correct?

  5. Support

    Door uw medewerkers van thuis uit de telefoon van het bedrijf te laten beantwoorden, kunt u zorgen voor een 24/7 dienstverlening. Er bestaan verschillende oplossingen voor het opzetten van een eenvoudige helpdesk voor thuiswerkers, zonder dat de klant het merkt. Binnen vijf jaar zullen de oproepen trouwens beantwoord worden door artificiële intelligentie. De stemintonaties van de beller, alsook de gebruikte woorden, zullen direct geïnterpreteerd worden zodat het antwoord gepast is.

Meer info? 

Van gedachten wisselen over interne digitalisering? Neem contact met ons op via perspectief@proximus.be

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!