×
×

Hoe rijmt u mobiliteit en beschikbaarheid?

Gepubliceerd op 02/02/2018 in Inspireren

Hoe rijmt u mobiliteit en beschikbaarheid?

Mobiel werken: goed voor uw bedrijf én uw medewerkers. Maar hoe optimaliseert u daarmee de dienstverlening aan uw klanten en onderscheidt u zich in deze tijd van digitale transformatie? En wat betekent het voor uw communicatie, kunnen uw vaste telefoons de deur uit?

Het nieuwe werken

Minder vierkante meters kantoorruimte, minder tijdverlies in het verkeer en een hogere productiviteit: als bedrijf hebt u veel goede redenen om voor het nieuwe mobiele werken te kiezen. Met een mobiele digitale werkplek profiteren uw medewerkers op hun beurt van meer flexibiliteit en een betere werk-privébalans. Voor de millennials onder hen is het zelfs een basisvoorwaarde om bij uw bedrijf te willen werken. 

Personaliseren customer experience

Ook uw klanten appreciëren dat uw medewerkers altijd en overal bereikbaar zijn. Toch kan hier een conflict ontstaan. Want als u uw klanten echt optimaal wilt bedienen, dan moet u iedere klantinteractie in kaart brengen via uw CRM-systeem ‒ ook die met individuele medewerkers op verschillende locaties. Alleen zo leert u de klantnoden diepgaand kennen, een vereiste om de persoonlijke benadering te kunnen bieden die ze van u verlangen.

Zakelijk of privégebruik?

Met enkel mobiele nummers op de visitekaartjes zetten bent u er dus niet om uw service en bereikbaarheid te vergroten en zo uw concurrentiepositie te versterken. Bovendien is er nog de vraag of u uw medewerkers hun eigen gsm wel zakelijk wilt laten gebruiken. Zij worden niet graag buiten werkuren door klanten gebeld op hun privételefoon. Terwijl uw bedrijfsidentiteit in het gedrang komt als ze uw organisatie verlaten.

Meer weten over de voordelen van Fixed Mobile Unification

Dataprivacy

Is een smartphone van de zaak dan de oplossing? Een punt van aandacht daarbij is de privacy van uw medewerkers: volgens de nieuwe Europese regelgeving (GDPR) mag u niet zomaar toegang hebben tot persoonlijke gegevens op hun zakelijke gsm. En hoe zit het fiscaal gezien? Als u in de toekomst overgaat op smartphones met uw bedrijfsapplicaties die in combinatie met docking stations uw laptops en desktops vervangen, dan is het niet terecht dat uw medewerkers worden belast voor een zakelijke gsm.

Vaste en mobiele communicatie ineen

Hoe maakt u wel op een eenvoudige en effectieve manier de overstap naar mobiel werken? Dat is mogelijk door de combinatie van vaste en mobiele communicatie. Daarbij worden drie componenten samengevoegd: uw bedrijfsapplicaties, zoals uw CRM-systeem, uw vaste telefooncentrale en de diensten van uw mobiele provider.

Onze medewerkers hebben nog maar één toestel en kunnen zelf bepalen waar ze werken en wanneer ze bereikbaar zijn.

Daniël Agneessens, Bisnode

Optimaliseren bereikbaarheid en dienstverlening

Met de synchronisatie van hun vaste en mobiele toestellen zijn uw medewerkers via één zakelijk nummer bereikbaar en kunt u privé en zakelijk gebruik splitsen. Bovendien registreert u alle klantinteracties in uw CRM-systeem, zowel van uw contactcenter als van uw individuele medewerkers. Zo legt u de basis voor een optimale bereikbaarheid en een onderscheidende dienstverlening. Terwijl uw medewerkers en u profiteren van een maximale mobiliteit en flexibiliteit. U bent vandaag klaar voor morgen.

Meer weten over de voordelen van Fixed Mobile Unification

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!