Digital signage en in-room tv voor meer beleving in Plopsa-parken

Gepubliceerd op 20/06/2022 in Klantenverhalen

Plopsa Group beoogt in zijn themaparken een totaalbeleving voor gezinnen en B2B-klanten, zoals de digital signage en in-room tv experience in het Plopsa Hotel illustreren. Of hoe een virtuele begroeting door Van Leemhuyzen meteen de juiste stemming creëert.

Digital signage en in-room tv voor meer beleving in Plopsa-parken

Het Plopsa Hotel opende in juni vorig jaar de deuren. Het viersterrenplus-hotel, met 117 kamers, waaronder ook thematische luxesuites, biedt niet alleen gezinnen een onvergetelijke ervaring. “Het concept van onze vergaderzalen, in combinatie met de sensatie van onze achtbanen en andere attracties, slaat duidelijk aan bij bedrijfsklanten”, legt commercieel directeur Sebastien Momerency uit.

Digital signage biedt extra informatie

Plopsa Group, de themaparkdivisie binnen Studio 100, zet over de hele lijn in op beleving. In het Plopsa Hotel is daarbij een belangrijke rol weggelegd voor digitalisering. De schermen aan de receptie en in de liften dienen verschillende doelen. “Ze vormen een belangrijke informatiebron voor onze gasten”, licht Sebastien Momerency toe. “Bij het inchecken vernemen gezinnen meteen al welke shows op de agenda staan. Evengoed heten we langs die weg bedrijven en hun gasten welkom.”

Onze digitale schermen vormen een belangrijke informatiebron voor onze gasten en zorgen ook voor extra entertainment.

Sebastien Momerency is commercieel directeur bij Plopsa Group

Digital signage voor meer entertainment

Digital signage heeft daarnaast ook een entertainende functie. “De Samson-personages Van Leemhuyzen en Marie begroeten onze gasten via de schermen in de lift. In de vooravond wensen ze onze gasten op een ludieke manier smakelijk eten. Het openen van de liftdeuren vormt voor klein en groot dus altijd een avontuur.”

Tv-content op de kamer

Op de kamer breit de in-room tv experience een vervolg aan die originele benadering. “Onze gasten beschikken naast het volledige aanbod van Proximus TV ook over een Plopsa-kanaal met eigen content”, gaat Sebastien Momerency verder. “Onze personages maken de gasten in hun geheel eigen stijl wegwijs in het hotel en bieden een antwoord op vragen als ‘mag ik eten op de kamer?’ Een boodschap die kinderen doorgaans matig kan boeien, krijgt op die manier alle aandacht.”

Commerciële mogelijkheden

Digital signage en de in-room tv experience zorgen voor tijds- en efficiëntiewinst. “We kanaliseren langs die weg veel vragen die onze medewerkers anders voorgeschoteld krijgen. Daarnaast bieden ze ook commerciële mogelijkheden, door middel van publicitaire boodschappen van onze partners”, luidt het. Sebastien Momerency wijst erop dat zijn contentteam de schermboodschappen snel en eenvoudig kan aanpassen. “Proximus gaf ons daartoe de nodige opleiding. Op die manier ontdekten we hoe we digital signage en de in-room tv experience optimaal kunnen inzetten.”

We kanaliseren met behulp van digital signage en de in-room tv experience veel vragen die onze medewerkers anders voorgeschoteld krijgen.

Sebastien Momerency is commercieel directeur bij Plopsa Group

Evenwicht tussen fysiek en digitaal

De synergie tussen Proximus en Plopsa Group vertaalt zich ook op andere vlakken. “Proximus fungeert als naamsponsor van het Proximus Theater in Plopsaland. Waar overdag Bumba en Plop er een hoofdrol opeisen, fungeerde de zaal ook als locatie voor de verkiezing van Miss België en optredens van toppers als wijlen Arno en Niels Destadsbader. In de cocktailbar van het hotel biedt de samenwerking met Proximus de mogelijkheid om ’s avonds na een dagje Studio 100 TV over te schakelen op live sportuitzendingen of concerten.”

Digitale versterkt kracht van fysieke beleving

Sebastien Momerency geeft mee dat Plopsa Group digitalisering hoog in het vaandel draagt, maar het altijd als een aanvulling en versterking op de fysieke beleving beschouwt. “Hoe realistisch een virtualrealitybril ook mag zijn, hij zal nooit de sensatie van een duik met een rollercoaster en daarbij horende G-kracht evenaren.

Het is net die unieke ervaring die bijdraagt tot de aantrekkingskracht van onze parken.” Plopsa Group opende in Warschau onlangs een tweede Poolse park, meteen ook het elfde binnen de groep. Met een vakantiedorp in De Panne, een waterpretpark in Mechelen en de opening van de Bumba Indoorzone op de planning, lacht de toekomst de groep tegemoet.

Sebastien Momerency is commercieel directeur bij Plopsa Group. Hij werkt al ruim 12 jaar binnen de themaparkdivisie van Studio 100.

Efficiënter communiceren met klanten en medewerkers: dat kan onder meer via digital signage en business TV.

Bekijk onze oplossingen

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One