Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Tijd om samen te werken

Gepubliceerd op 17/03/2020 in Inspireren

Tijd om samen te werken

Ondanks de enorme impact van de maatregelen van de Nationale Veiligheidsraad proberen bedrijven en organisatie hun business continuïteit te verzekeren. Een digitale werkomgeving die medewerkers ondersteunt thuis te werken kunnen een wezenlijk verschil maken voor uw bedrijf en de economie.

Hoe digitaal samenwerken ondersteunen?

Thuiswerk zit in een stroomversnelling. Hoe kunt u uw medewerkers het best ondersteunen om de samenwerking zo efficiënt mogelijk te maken?

Wij kunnen u helpen

Thuiswerken in 4 stappen

Vlot thuiswerken dat is verbonden zijn op een efficiënte en veilige manier. Hoe u dat doet? Focus op de volgende stappen: connectiviteit, netwerktoegang, telefonie en digitale tools.

myProximus

Ondersteun thuiswerken

"Succesvol thuiswerken steunt op goede afspraken", zegt Sandrine Stilment, HR Specialist. Thuiswerken zit in het DNA van Proximus. Ontdek hoe we thuiswerken praktisch kunnen ondersteunen.

myProximus

Mis geen enkele oproep

Medewerkers die thuis werken, kunnen hun professionele oproepen via vaste lijn ook op hun smartphone ontvangen. Zo kunnen uw klanten, leveranciers… uw bedrijf op dezelfde gekende nummers bereiken.  

myProximus

Vergader vanop afstand

Audiovisuele conferentieoplossingen laten uw medewerkers vlot online samenwerken en documenten delen.

myProximus

Creëer een digitale werkomgeving

Met de juiste digitale tools en aangepaste bedrijfsprocessen kunt u écht digitaal samenwerken. Dankzij een Office365-pakket of de Docdrop toepassing, zet uw organisatie al een grote stap vooruitp.

Samenwerken kan van overal

Bovenop maken uw medewerkers van hun woonkamer met Microsoft Teams een handige digitale werkplek waar ze verder kunnen samenwerken aan documenten, chatten, online vergaderen en bellen...

Maak uw data altijd beschikbaar

Via de cloud kunt u uw documenten en bedrijfsgegevens van overal beschikbaar maken. Kent u het verschil tussen de publieke, private of hybride cloud?

myProximus

Klantenverhalen

Smartphones en versterkt netwerk voor woonzorgcentra Vulpia

De unieke COVID-19 periode zorgt naast de social distancing, ook voor mooie alternatieven om contact te blijven houden. Bij de woonzorgcentra van Vulpia bedachten ze hoe ze het contact tussen hun bewoners en de buitenwereld konden garanderen.

Meer lezen

Vulpia

Videoconferencing haalt bewoners woonzorgcentrum uit isolement

In woonzorgcentrum het Huizeken van Nazareth installeerde SpearIT videoconferencing als alternatief voor het wegvallen van de bezoekmomenten van familie en vrienden bij bewoners. Binnen de 24 uur konden bewoners en naasten elkaar virtueel bezoeken.

Meer lezen

Huizeken van Nazareth

Gedetineerden bereiken CAW tijdelijk op 0800-nummer

Vroeger konden gedetineerden die nood hadden aan een gesprek, terecht bij de CAW-medewerkers ter plaatse. Sinds de invoering van de corona-maatregelen en er geen fysiek contact meer mag zijn, kwam hier abrupt een einde aan. Een 0800-nummer was de oplossing.

Meer lezen

CAW

Beersel verbindt vrijwilliger en zorgbehoevende met 0800-nummer

Om het sociale isolement tegen te gaan, zette de gemeente Beersel een vrijwilligersplatform op. Omdat niet iedereen online zijn weg vindt, werd er ook een 0800-nummer in het leven geroepen om vrijwilligers en zorgbehoevenden met elkaar te verbinden.

Meer lezen

Beersel

FOD Volksgezondheid past keuzemenu 1733 aan om piek op te vangen

1733, het algemeen nummer voor wie een huisarts van wacht zoekt, kende sinds de invoering van de COVID-19-maatregelen een ongeziene piek. Een wijziging van het keuzemenu drong zich dan ook op. Proximus zorgde in een ijltempo voor het technisch luik.

Meer lezen

Beersel

Webinars

video

COVID-19 vs. IoT: uitdagingen & opportuniteiten

Het coronavirus houdt de hele wereld in zijn greep. De impact is aanzienlijk.
Maar hoe creëert u een veiligere omgeving voor uw bezoekers, uw medewerkers of uw klanten? Hoe blazen we de maatschappij en de economie nieuw leven in?

Kijk nu
video

Business continuity: blijf in contact met uw klanten

Wanneer kantoren zo goed als leeg zijn en medewerkers van thuis uit werken, moet uw bedrijf blijven draaien. Ontdek de nieuwste tools en technologieën.

Kijk nu
video

Tips & tricks voor optimaal werken op afstand met Cisco Webex of Microsoft Teams

In deze uitdagende omstandigheden blijft u dankzij Cisco Webex en Microsoft Teams in contact met uw collega's. Haalt u alles uit deze samenwerkingstools? Wilt u weten hoe deze tools te gebruiken?

Bekijk de webinars

Samen staat België sterker

Proximus wil graag helpen en biedt een aantal extra initiatieven om alle organisaties in België te ondersteunen.

  1. Onbeperkt bellen van vaste lijn en van mobiele nummers naar vaste lijnen in België.
  2. Mobiel internet/intranet buiten de bundel wordt niet gefactureerd voor klanten met professionele oplossingen.
  3. Gratis ongelimiteerd surfen op de vaste internetlijn voor alle internetklanten.

Voordelen gelden tot en met 17 mei. Vanaf 18 mei zijn de voorwaarden zoals contractueel overeengekomen terug van toepassing. Voor mobiel internet, zetten we op 18 mei de tellers voor het mobiele data volume terug op nul.

Om werken van thuis zo aangenaam mogelijk te maken blijft ongelimiteerd surfen op de internetlijn thuis actief tot en met 30 juni.

Algemene voorwaarden
  1. Geldig vanuit een vaste telefoonlijn en van mobiele nummers (in België of binnen de EU**), ook voor klanten met een telefoonlijn/GSM in een pack, naar vaste nummers in België. Niet geldig voor oproepen naar speciale nummers (070, 09xx, behalve oproepen van en naar de PhoneMail-service). De oproepen vanaf 14/03 00h00 tot 17/05 23h59 worden niet aangerekend op de factuur van april. **EU : Åland-eilanden (Finland), Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe (Franse Antillen), Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique (Franse Antillen), Mayotte, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Saint-Barthélemy (Franse Antillen), Sint-Maarten (Franse Antillen), Slovakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Verenigd Koninkrijk en Zweden + IJsland, Liechtenstein, Noorwegen
  2. Geldig voor mobiel internet/intranet inbegrepen in hun abonnement. Voor klanten die een abonnement hebben dat alleen spraak omvat, wordt het gebruik van mobiel internet ook niet aangerekend. Het gratis verbruik is enkel geldig in België. In MyProximus wordt het volume als “buiten de bundel” getoond, maar wordt het niet gefactureerd.
  3. Ook klanten met internet in een pack. De "teller" in MyProximus zal op nul komen te staan.
Voorzorgsmaatregelen bij interventie door een technicus

De preventieve maatregelen rond het coronavirus beletten onze technicus tussen te komen in geval van besmetting of de aanwezigheid van personen in isolatie in de woning. Gelieve in dit geval uw afspraak te wijzigen.

Met betrekking tot de interventie van onze technicus vragen we u om:

  • Toegang tot lokalen voor de technicus te vergemakkelijken
  • Altijd een minimumafstand van 1,5 meter te respecteren
  • Indien mogelijk de ruimte te verlaten (uitzonderlijk mag er buiten onze medewerker max één persoon extra aanwezig zijn)

Onze technici ontvingen de volgende preventiemaatregelen bij de uitvoering van de werken/contact met onze klanten:

  • Vermijd elk dicht contact (< 1,5 meter) met personen/klanten met symptomen zoals hoesten, koorts, ademhalingsmoeilijkheden.
  • Vraag deze afstand te respecteren als u merkt dat een persoon/klant te dicht komt.
  • Vermijd het schudden van handen of kussen.
  • Was vervolgens uw handen frequent met water en zeep of met ontsmettende gel.
  • Vermijd het aanraken van uw gezicht, ogen, mond en neus.

Bij niet naleving van deze veiligheidsrichtlijnen zal onze technicus de interventie stopzetten en zal u een nieuwe afspraak dienen te maken tot er opnieuw aan de veiligheidsvoorwaarden kan voldaan worden.

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Blog topics

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!