×
×

Digimax kan permanent de beste service bieden

Gepubliceerd op 01/06/2017 in Klantenverhalen

Digimax kan permanent de beste service bieden

Digimax is een van de grootste leveranciers in België van kopieer installaties en multifunctionele printers, oplossingen voor workflow-beheer en digitalisering tools van documenten. Zonder internet connectie ligt de onderneming gewoonweg plat. Het uitlezen van tellerstanden, het doorgeven van storingen, meldingen dat toners op zijn … al dat soort zaken gebeurt via internet.

Digimax was de allereerste klant waar Proximus de Mobile Back-up-oplossing installeerde, via het 4G mobiele netwerk. “Als er een internetstoring is, wordt in een fractie van een seconde al het dataverkeer automatisch op 4G gezet. Een groot voordeel is dat we geen mobiele datakosten hebben, al het dataverbruik is inbegrepen. En ook: als we Mobile Back-up gebruiken, blijven alle functionaliteiten bewaard op de 4G-verbinding, zodat bv. ons CRM-systeem met alle klantengegevens gewoon blijft werken”, zegt CIO Marc Haesendonckx. 

Blijft natuurlijk de hamvraag: heeft Digimax de 4G-verbinding al nodig gehad? En hoe ging dat? “We denken dat de Mobile Back-up al een keer of twee ingesprongen is, maar absoluut zeker zijn we daar niet van”, zegt Marc Haesendonckx. “Omdat die overgang zo naadloos verloopt, merk je er als gebruiker helemaal niks van. Het enige waaraan je het kan zien, is de snelheid van de verbinding, want die is op 4G hier zelfs nog hoger dan via de vaste lijn.”

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!