Hoe wordt u een architect van multichannel-communicatie?

Gepubliceerd op 18/11/2020 in Inspireren

De digitale transformatie vereist een verhuizing naar de cloud waarbij bedrijven een ruime keuze aan oplossingen hebben. CPaaS vergemakkelijkt de multichannel-communicatie door de keuze van interactie over te laten aan de klant.

Hoe wordt u een architect van multichannel-communicatie?

Communication Platform as a Service: de legoblokken van uw communicatieplatform

U kan CPaaS vergelijken met een doos legoblokken, waarbij de legoblokken de API’s voorstellen. Deze API's/legoblokken hebben elk specifieke functies om de communicatiedienst van uw keuze te creëren. Tussen de blokken vindt u er eentje om een nieuw telefoonnummer te verkrijgen, een andere om oproepen te kunnen ontvangen, een andere om spraaksynthese te gebruiken of om conferentiegesprekken of wachtrijen aan te maken.

U kunt dus een project vanaf nul opbouwen, door de gewenste blokken toe te voegen en het zelfs aan te passen aan veranderende behoeften. Het bedrijf kan groeien, CPaaS zal zich aanpassen en aangepaste API's kunnen worden geselecteerd.

Met Flexio is uw communicatie geautomatiseerd. U kan uw customer journey zelf bouwen of met behulp van een developer.

Ontdek FlexIO van Proximus

Waarom maken bedrijven gebruik van CPaaS ?

Met één enkel platform kan u verschillende communicatiemiddelen beheren en zo een klantentraject creëren met spraak, sms, tekst-naar-spraak… via API’s. Een geïntegreerde ervaring die de verbinding tussen mensen, objecten en toepassingen vergemakkelijkt.

  1. Verzeker uw privacy met ‘Number Masking’

    Eén van de mogelijkheden met CPaaS is het verbergen van een telefoonnummer (Phone Number Masking). Zo kunnen twee mensen in contact komen via een telefoonnummer dat alleen voor een specifieke interactie wordt gegenereerd.

    Met het voorbeeld van taxi-, pakjes-, transportdiensten of backoffice optimalisatie projecten laat Phone Number Masking toe dat een werknemer van uw bedrijf rechtstreeks kan telefoneren met een klant via een telefoonnummer dat tijdelijk beschikbaar is. Als de interactie maar 5 minuten duurt of verschillende dagen, de gebruiker van Number Masking heeft volledig de controle over wat er moet gebeuren. Zodra het dossier is afgesloten, wordt de klant, als hij dit tijdelijke telefoonnummer probeert te bereiken, automatisch doorgestuurd naar de front office, waardoor ongewenste communicatie wordt vermeden. Phone Number Masking garandeert hiermee privacy, verhindert onnodig werk en kan uw backofficekosten optimaal beperkenNieuw venster.

  2. Bouw een interactieve customer-centric voiceserver

    Een dynamische voice server (IVR) gebouwd met een CPaaS omgeving kan een CRM, een kalender, een task planner, andere interne en externe applicaties linken met de call flow die gebaseerd is op de noden van de klanten noden en vorige interacties. Door het verzamelen van data uit de CRM kunnen IVR’s klanten en hun verwachtingen herkennen. Een dynamische IVR kan bijvoorbeeld klanten begeleiden om een afspraak te maken in hun eigen taal, zelfs wanneer de klantendienst die taal niet spreekt. Een goed ontworpen dynamische IVR verhoogt de efficiëntie en bespaart kostenNieuw venster door klanten snel te identificeren en hen door te verwijzen naar de juiste werknemer of self service.
  3. Bescherm uw klantendata en transacties met Two Factor Authentication

    De Two Factor Authentication is een extra beveiliging om de identiteit te controleren van de persoon die inlogt op uw website, applicatie of die een online transactie doet. Vaak voorgesteld als ‘One Time password’, Two Factor Authentication beschermt bedrijven 100% tegen bot attacks op hun websites en applicaties. Met CPaaS kan u makkelijk One Time Passwords genereren, valideren en versturen via sms, voice call of e-mailNieuw venster.

Waarom is CPaaS interessant voor uw organisatie ?

  • Snelle creatie van een flexibele, klantgerichte oplossing met Proximus als uw lokale partner.
  • Verbeterde externe communicatie en klantervaring met één aanspreekpunt.
  • Verhoogde betrokkenheid van uw klanten met bescherming van de privégegevens van uw gebruikers.
  • Flexibele integratie van IVR-oplossingen (Interactive Voice Response) dankzij de Proximus-spraakinfrastructuur.
  • Een ready-to-use solution die u in staat stelt om applicaties in enkele minuten te ontwikkelen.

Wie kan CPaaS gebruiken? Grote of kleine bedrijven?

CPaaS richt zich op alle doelgroepen, grote, kleine en middelgrote bedrijven, maar ook op zelfstandigen die hun timemanagement moeten optimaliseren. Bedrijven die een intern IT-team hebben en precies weten wat ze willen, kunnen CPaaS gebruiken in een self service modus. Voor andere organisaties en freelancers is er een netwerk aan partners beschikbaar om hen te begeleiden door de verschillende fases van het concept tot de ontwikkeling van een communicatieplatform.

Proximus kan u ondersteunen bij uw project op maat.

Contacteer ons Nieuw venster

Experts

Onze experten houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT professionals.

Andere artikels van Experts