×
×

Glasvezel in historische gebouwen van Chateauform’

Gepubliceerd op 20/02/2019 in Klantenverhalen

Glasvezel in historische gebouwen van Chateauform’

Mooie kastelen. Wie een referentie wil worden, kan maar beter groots uitpakken. Châteauform’, een Franse groep die seminaries en bedrijfsevenementen organiseert, geeft haar connectiviteit een boost in het Kasteel van Val Saint Lambert te Seraing.

Het Kasteel van Val Saint Lambert is de tweede vestiging van Châteauform’ in België. Dit ‘City’-concept bestaat reeds in Parijs en Düsseldorf. “Gesterkt door onze lange ervaring in Europa en in de Abdij van La Ramée in Geldenaken, begrijpen we als geen ander dat connectiviteit een must is voor onze klanten en voor het succes van hun seminaries”, vertelt Jan Kleingeld, Country Manager bij Châteauform’ in België.

Gelijktijdige verbindingen

De evenementenwereld steunt op connectiviteit: schermen, audio- en videosystemen, domotica, verlichting ... Maar Jan wijst ook naar een erg actuele trend: “Smartphones, tablets en laptops: het aantal mobiele toestellen per deelnemer is verdriedubbeld. Compromissen zijn dus uitgesloten en wij beantwoorden die vraag naar simultane breedbandverbindingen bij al onze evenementen. Dankzij glasvezel kunnen we deze algemene interconnectiviteit mogelijk maken.”

Succes door interactie

De ‘hospitality business’ is ook een zaak van samenwerking. Châteauform’ biedt uiteraard vergaderzalen aan, maar ook en vooral instrumenten om samen te werken. “We begeleiden de klant van bij de start van de uitwerking van zijn evenement. Het doel bestaat erin om technologische instrumenten aan te bieden die de seminaries, de organisatoren en de trainers ondersteunen. Ook hier kan alleen een maximale connectiviteit de interactie tussen deelnemers verzekeren”, vult Jan aan.

Een buitengewone dekking

Voor Jan is glasvezel een must. “Voor dit project zijn we vertrokken vanuit de behoeften van onze klanten en zochten we een enkele nabijheidspartner (Proximus) voor de internetdekking, de audiovisuele uitrusting en de technische ondersteuning van de grote gebouwen die Châteauform typeren. Dat was ook nodig gezien de erg korte installatietermijnen voor de opening van de site van Seraing. Proximus heeft zich erg reactief getoond. Dat verwachten we ook op lange termijn zodat we de voorziene bezettingsgraad van 76 procent voor al onze zalen kunnen realiseren.

Châteauform’ stelt alles in het werk om een ‘huiselijke’ sfeer te creëren. De nadruk die we leggen op de doorgedreven personalisering van de service is een grote uitdaging voor onze sector.

-Jan Kleingeld, Country Manager bij Châteauform’ in België

author

Digitalisering vs. Menselijk contact

Tussen een bedrijfscultuur die de mens centraal stelt en de onstuitbare digitalisering heeft Jan zijn weg gevonden. “Onze locaties zijn volledig gewijd aan seminaries, waar werk en ontspanning harmonieus samengaan en waar mensen de tijd kunnen nemen om na te denken. De digitalisering maakt onze belofte waar om de deelnemers het nodige (digitale) comfort te bieden, alsook de nieuwigheden die het verschil maken. Van de interactieve flipover tot de reuzenschermen en het ClickShare-systeem: alles is aanwezig. En toch leggen we vooral de nadruk op menselijk contact.”

Trends en uitdagingen

De MICE-sector gebruikt technologie als springplank en differentiatie-instrument. Maar er duiken nog andere trends en uitdagingen op. “Châteauform’ stelt alles in het werk om een ‘huiselijke’ sfeer te creëren. De nadruk die we leggen op de doorgedreven personalisering van de service is een grote uitdaging voor onze sector.

Om onze klanten nog beter te begeleiden op andere bestemmingen en om meer inzicht te verwerven in hun behoeften, heeft onze groep bijvoorbeeld IME overgenomen, een Franse specialist op het vlak van Venue Finding. En nu we het toch over de toekomst hebben, kunnen we ook vertellen dat we op zoek zijn naar een derde locatie in België”, besluit Jan met de glimlach.

Ontdek of glasvezel tot in uw bedrijf komt.

Komt u in aanmerking?

Voordelen

Glasvezel stelt Châteauform in staat om in te spelen op de vraag naar breedbandtechnologie voor alle evenementen die simultaan worden georganiseerd. De nieuwe interactietools die de organisatoren van seminaries gebruiken, plukken de vruchten van een maximale connectiviteit. De continuïteit van de service wordt verzekerd door een specifieke hotline die de klok rond bereikbaar is.

Châteauform’, dat in 1996 werd opgericht, is de Europese marktleider voor de organisatie van B2B-seminaries. In België: twee eigen vestigingen, 42 vergaderzalen, 65 talenten en 25.000 deelnemers per jaar.

Het hotelwezen heeft geen geheimen voor Jan Kleingeld, Country Manager bij Châteauform’. Hij genoot zijn opleiding in Maastricht en maakte carrière in alle hoeken van Europa.

Experts

Onze experten houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT professionals.

Blog topics

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!