×
×

Nieuwe perspectieven voor Tijn van Elderen, CEO van Brabantia

Gepubliceerd op 21/11/2017 in Inspireren

Nieuwe perspectieven voor Tijn van Elderen, CEO van Brabantia

Met Tijn van Elderen is Brabantia inmiddels al aan zijn vierde generatie toe. Tijn kreeg de opdracht het familiebedrijf achter de bekende pedaalemmers en strijkplanken te vernieuwen. Waar hij de inspiratie haalt voor die innovatie, dat leest u hieronder.

Chief Fikkiestoker

Ik zie mezelf niet als een CEO, wel als een fikkiestoker. Mijn ideeën zijn altijd maar half af. Mijn grote inspiratie zijn dan ook de mensen om me heen. Zij maken mijn ideeën af. Die mensen kunnen trouwens zowel professoren zijn die ik tijdens conferenties ontmoet, als mijn eigen medewerkers die in de fabriek aan de band staan. Als ik maar met iemand kan pingpongen over mijn halve ideeën. 

Heilige huisjes slopen

Het laatste boek op mijn nachtkastje was ‘How Brands Grow’. Daarin worden de heilige huisjes van de marketingleer getoetst aan wetenschappelijk onderbouwde cijfers, en wat blijkt: veel van die heilige huisjes doorstaan die vuurtest niet. Zo zou je je als bedrijf niet moeten onderscheiden van je concurrenten. Het volstaat om op te vallen. Of zouden prospecten die nog geen interesse hebben in je merk, toch belangrijker zijn dan je bestaande klanten. 

Sport als voeding

Tot voor kort deed ik triatlons. Nu loop en fiets ik nog vijf tot zes keer per week. Het maakt mijn hoofd leeg. Dan komen de ideeën als vanzelf uit mijn onderbewuste bovendrijven. Ook mijn medewerkers sporten mee. Eén keer per week houden we hier op het hoofdkantoor allemaal samen een bootcamp onder leiding van een fitnessinstructeur. Ik schat dat vijftig van de honderd medewerkers zich dan samen met mij in het zweet werken.

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!