×
×

Hoe trekt u als zelfstandige de digitale kaart?

door JohanLaat je inspireren27/02/2018

Hoe trekt u als zelfstandige de digitale kaart?
Uw klanten brengen meer en meer tijd online door. Het is niet meer dan normaal dat u op de digitale kanalen aanwezig bent. Online marketing is bovendien goedkoper dan traditionele reclame en u kan uw doelgroep specifiek afbakenen. Hoe begint u eraan? Wij zetten u graag op weg.

Website: de digitale vitrine

Het Olympisch minimum voor ondernemers is een eigen website. De eerste bekommernis daarbij is een goede domeinnaam. De meest logische keuze is de naam van uw bedrijf. Het is ook geen slecht idee om extra keywords in uw domeinnaam op te nemen. Een goed fictief voorbeeld is bv. www.petters-matrassen.be. En welke extensie kiest u best? .be, .com of .vlaanderen?

Vergeet ook deze vuistregels voor een goede website niet: zorg dat uw site leesbaar is op smartphone, maak hem zo compatibel mogelijk met zo veel mogelijk webbrowsers en een snelle website is een must.

Digitale marketing: het lokmiddel

Slimme ondernemers adverteren op het web. Met de bedoeling zoveel mogelijk klanten naar hun website te lokken. Dat heeft heel wat voordelen: u kan vrij precies uw doelgroep afbakenen, het is makkelijk om de impact van campagnes te meten en campagnes kunnen bijgestuurd worden terwijl ze lopen. De twee populairste ‘leveranciers’ die kmo’s inschakelen om digitaal te adverteren zijn waarschijnlijk wel Google Adwords en Facebook, al zijn er natuurlijk ook nog wel andere.

Sociale media: de visvijver

Maar het internet is natuurlijk veel meer dan enkel websites. Zowat iedereen kijkt doorheen de dag wel eens naar zijn of haar sociale media-kanalen. Als ondernemer wilt u daar graag op inspelen en aanwezig zijn op dit soort kanalen. Wat zijn precies de voordelen van Sociale Media en hoe gaat u goed van start? Collega-onderneemster Annelies Delmoitte ging ermee aan de slag.

Bent u ervan overtuigd dat sociale media of chat-kanalen iets voor u zijn? Dan zetten we graag ook nog twee specifieke platformen in de kijker: WhatsApp en LinkedIn.

Goede teksten en mooie beelden: het lokaas

Wie een website heeft, moet zijn potentiële klanten niet alleen verleiden met beelden en woorden. U moet er ook voor zorgen dat ze uw site zo gemakkelijk mogelijk vinden, zeker via Google. Daarvoor zorgt de SEO, of Search Engine Optimization. SEO is een reeks technieken die maken dat uw website hoog eindigt in zoekmotoren en dat u zo goed mogelijk zichtbaar bent voor uw doelgroep.

Tot slot mag u uiteraard ook het belang van sterke beelden niet onderschatten, we leven tenslotte in een visuele wereld. Hoe u maakt u zelf met uw smartphone goede foto’s en filmpjes voor uw website en sociale media-kanalen?

Meer nieuws over:

  • Digital
  • LinkedIn
  • SEO
  • Sociale media
  • Whatsapp
  • Google Adwords

Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Reageer

{{ totalResults ? (((totalResults == 0) || (totalResults == 1)) ? "reactie" : "reacties") : ("reactie") }}


Avatar


Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

  • Chat met een Bizz Expert via deze site

    Chat met een Bizz Expert via deze sitemomenteel niet beschikbaar

Contact

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar