Waarom professionele websites meer klanten opleveren

Gepubliceerd op 20/08/2018 in Inspiratie

De website van je bedrijf is een soort virtueel verlengstuk van je onderneming. Want telkens wanneer een bezoeker op je website komt, dan is dat voor jou een kans. Om een eerste indruk te maken, maar ook om die persoon te overtuigen van jouw producten of diensten. Een beetje zoals een bezoeker in je winkel, dus. In dit artikel lees je waarom ook jouw zaak absoluut een webstek nodig heeft.

Waarom professionele websites meer klanten opleveren

Je website: een goeie indruk gegarandeerd

Wat biedt jouw bedrijf aan? Waar ligt je zaak en wat zijn je openingsuren? Voor potentiële klanten contact opnemen met jouw bedrijf, willen ze eerst hun belangrijkste vragen beantwoord zien. Je website is daarom vaak het allereerste contactpunt van jouw zaak.

Met een goeie webpagina zorg je ervoor dat je professioneel overkomt nog vóór de persoon in kwestie een voet in je zaak heeft gezet. Die eerste indruk helpt je een eind op weg om van een geïnteresseerde bezoeker een echte klant te maken.

Maar ook voor iemand die jouw bedrijf al kent, blijft je website erg nuttig. Op je site deel je diensten en producten, kondig je promoties aan en verzamel je de belangrijkste praktische informatie over je bedrijf. Het gevolg? Een klant die telkens opnieuw terugkeert naar jouw website én zaak.

Jouw bedrijf heeft een professionele website nodig

Waarom je niet meer zonder professionele bedrijfswebsite kan? Simpel: omdat je klanten misloopt. Neem nu het voorbeeld van Bert, een dakwerker uit Gent.

  • Bert’s klanten zoeken tegenwoordig eerst online. Een lek in het dak? Dan moet Google zo snel mogelijk een dakwerker ophoesten. Eentje uit de buurt, liefst. Om zulke potentiële klanten te bereiken, heeft Bert dus op zijn minst een website nodig.
  • Een website is veel handiger dan een telefoon! Want wat onthoud je beter: dakwerkerbert.be of 0800 22 500?
  • Je zaak heeft een sluitingsuur, maar je website is dag en nacht beschikbaar. Bert’s potentiële klanten kunnen dus altijd ergens terecht met hun meest dringende vragen over zijn bedrijf.
  • Goeie SEO stuurt meer klanten naar je website. Daardoor bereikt Bert niet enkel mensen die ‘Dakwerker Bert’ zoeken, maar ook de 590 personen die maandelijks ‘Dakwerken Gent’ googelen.
De kracht van jouw website

Een website is een van de allerkrachtigste marketingtools. Je webstek kan een nieuwe bezoeker in een handomdraai overtuigen van jouw sterktes.

Zeker in een vakgebied met veel concurrentie (zoals transport, bouw, verzorging of horeca) kan een knappe website de doorslag geven voor jouw klant. Zodra hij of zij op je site terechtkomt, krijg jij de kans om te tonen dat jouw product of service de beste keuze is.

Bovendien is een website hét middel bij uitstek om je doelgroep uit te breiden. Woont vandaag het merendeel van je klanten in een kleine straal rond je zaak? Een goeie webstek brengt daar gegarandeerd verandering in!

Geen goeie website? Dan loop je gegarandeerd veel klanten mis. Jammer, zeker nu het makkelijker dan ooit is om een nieuwe site te laten bouwen.

Ontdek nu Bizz Online

Proximus Business

  

Andere artikels van Proximus Business
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar