×
×

Hoe begint u aan een pop-upstore?

door JohanLaat u inspireren15/09/2017

Hoe begint u aan een pop-upstore?
Pop-upstores zijn helemaal hip tegenwoordig. Niet alleen grote merken pakken graag uit met een tijdelijke winkel, ook kleinhandelaars doen dit om bekendheid te creëren, om meer klanten te bereiken of als testconcept. Hoe begint u aan zo’n avontuur?

Vergunningen en verzekeringen

Natuurlijk kan u niet om het even waar, in het wilde weg een pop-upstore beginnen. U zal een pand moeten zoeken, een contract aangaan met de eigenaar en eventueel verbouwingen moeten uitvoeren. Heeft u uw (tijdelijk) droompand gevonden? Prima, dan zal u zich in orde moeten stellen met vergunningen en verzekeringen. Alle informatie daarover vindt u op de website van Xerius.

Weet dat veel steden en gemeenten ook expliciet het pop-upconcept ondersteunen en handelaars die er zich aan wagen een financiële steuntje in de rug aanbieden. Informeer dus zeker bij het stads- of gemeentebestuur.

TV en wifi

Welk pand u nodig heeft, zal natuurlijk voor een groot stuk afhangen van welke activiteit u er uitoefent. Een pop-upbar heeft andere noden dan een pop-upkledingwinkel. Kijk dus op voorhand goed na wat er al voorzien is aan keukeninstallaties, water, elektriciteit en energievoorzieningen.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog zaken die voor élke winkelier interessant zijn: een internetaansluiting bijvoorbeeld zodat u wifi in uw zaak heeft. Dat is niet enkel fijn voor klanten, maar ook voor uzelf, bijvoorbeeld om elektronische betalingen te kunnen aanbieden. Vraag dan meteen ook naar de mogelijkheden om televisie in uw winkel te installeren. Dat brengt meteen leven in de brouwerij en veel wachtende klanten laten er zich graag door verstrooien.

Vooraleer u de stap zet, moet u natuurlijk ook al even nadenken over de praktische kanten van de winkel: welke dagen wilt u openen? Op welke uren? Gaat u personeel aanwerven of alles alleen doen? Aan dit soort beslissingen zitten vaak diepgaande financiële en praktische consequenties.

Buzz en hype

Uiteraard zal u ook zoveel mogelijk buzz en hype rond uw store willen creëren, liefst nog voor u effectief open gaat. Sociale media als Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat en een goede digitale marketingstrategie zijn hier van onschatbare waarde. Met deze inleidingen op Snapchat en selfies en Instagram, geraakt u ook al een heel eind.

Met buzz alleen zal u er ook niet geraken. Ook in uw winkel zal u een passend en consequent visueel verhaal moeten vertellen, van de posters in de etalage tot uw facebookpagina. U kan hiervoor natuurlijk professionals inhuren, maar uiteraard kan u ook zelf een poging doen met deze grafische tools.

Tot slot: natuurlijk wilt u graag in contact blijven met de klanten die uw pop-upstore hebben bezocht. Noteer daarom consequent alle e-mailadressen en stuur hen regelmatig een elektronische nieuwsbrief.

Meer nieuws over:

  • starters
  • pop-up store
  • Xerius
  • Internet
  • Proximus TV
  • Sociale media

Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

  • Chat met een Bizz Expert via deze site

    Chat met een Bizz Expert via deze sitemomenteel niet beschikbaar

Contact

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar