×
×

5 manieren om je klanten makkelijk online te laten bestellen

door JohanWist je dat…05/06/2018

5 manieren om je klanten makkelijk online te laten bestellen
Online shoppen, wie doet het tegenwoordig niet? Ook als kleine zelfstandige is online bestellen dé manier om je te onderscheiden. Met deze 5 concrete tips zorg je ervoor dat je klanten hun bestellingen plaatsen via je site én ze makkelijk kunnen oppikken in je winkel.

Bestellen jouw klanten makkelijk online via je website? En halen ze daarna hun bestelling op in je zaak, zonder eerst in de rij te moeten staan? Waarom zouden ze dan nog voor je concurrent kiezen, en een kwartier langer aanschuiven?

4 op 10 kleine zelfstandigen heeft een webshop, zo blijkt uit een enquête van Eurostat. En dat loont, want die handelaars zien hun omzet met 15 procent stijgen. En 28 procent van de ondervraagde zelfstandigen zag zelfs meer dan een kwart van hun omzet uit de webwinkel komen.

Als je als kleinere handelaar een omnichannel-strategie gebruikt, heb je dus een streepje voor op je concurrent. Je klanten bestellen alles online en komen hun bestelling daarna afhalen in de winkel. Dit geeft je een grote voorsprong op andere zaken in de buurt die nog niet op de kar van online bestellingen gesprongen zijn.

5 manieren om online bestellen in te zetten in je zaak

  1. Online bestellingen afhalen na de openingsuren

    In sommige zaken is het al mogelijk: je klant bestelt bijvoorbeeld zijn vlees online en komt de bestelling ’s avonds na sluitingstijd of op zondag afhalen. Je klant moet zich niet haasten na het werk en heeft meer mogelijkheden om langs te komen.

  2. Eerst online bestellen, dan bestelling afhalen aan de snelkassa

    Een andere manier om het je klanten gemakkelijker te maken is een snelkassa. Klanten die online iets besteld hebben moeten niet meer aanschuiven aan de gewone kassa.

  3. Online bestelde producten oppikken in lockers

    Of je werkt helemaal zonder kassa of wachtrij en laat de producten achter in een locker. Je klant haalt de producten dan uit de locker halen met een code, op een moment dat het hem of haar uitkomt.

  4. Online bestellingen afhalen in pick-up points

    Sommige winkels bieden pick-up points aan op andere locaties bij bevriende handelaars. Je klant kiest in dat geval zelf waar hij of zij de bestelling ophaalt. Hierdoor spreek je ook klanten aan die je anders misschien niet zou bereiken.

  5. Online bestellingen thuis laten leveren

    Als je helemaal het verschil wil maken met de concurrenten, lever je je producten thuis bij je klanten. In dat geval moet de klant na de online bestelling zelfs helemaal niet meer naar de winkel te komen.

Om te garanderen dat je geen enkele online bestelling mist, is een goede internetverbinding natuurlijk onmisbaar. Kies daarom voor de extra optie Internet Guarantee. Wanneer het internet in je zaak plots niet meer werkt, schakel je meteen over op ons 4G-netwerk. Ontdek hier meer over deze service voor professionele klanten.

Meer nieuws over:

  • ondernemen
  • tips & tricks
  • Online Shopping
  • Online Ordering
  • work-life-balance-related
  • smartphone-backup-related
  • Jurgita & Sigita

Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

  • Chat met een Bizz Expert via deze site

    Chat met een Bizz Expert via deze sitemomenteel niet beschikbaar

Contact

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar