Start-up HuisRAAD-advocaten houdt het graag simpel

Gepubliceerd op 28/08/2017 in Jouw verhalen

Sarah Geebelen (33) en Nathalie Bruckers (27) hadden een idee: “Wat als we de traditionele advocatuur nu eens helemaal anders aanpakken?” Geen afstandelijke relatie tussen advocaat en cliënt, maar laagdrempelige adviezen over alle stadia in het leven: van geboorte over huwelijk en echtscheiding tot nalatenschap. HuisRAAD was geboren. Op de koffie bij twee dames die van aanpakken weten.

Start-up HuisRAAD-advocaten houdt het graag simpel

Gewoon Nathalie en Sarah

“Als ik afga op wat mensen me vertellen die bij HuisRAAD zijn geweest, dan gaat alles er hier veel gemoedelijker aan toe. De deur staat hier ook letterlijk open, je wandelt hier gewoon naar binnen.” Dát is volgens Nathalie het grootste verschil met een traditioneel advocatenkantoor. Nathalie, want ook de titel ‘Meester Bruckers’ hoeft voor deze jonge advocate niet. “Wij zijn ook maar gewoon mensen, hoor”, lacht ze spontaan.

Raad op maat

“Onze klanten zijn allemaal verschillend. En zo helpen we ze ook: met raad op maat.” Want - zo vertellen deze dames - de ene echtscheiding is de andere niet. Ook het advies over de erkenning van een kind kan heel verschillend zijn, naargelang bijvoorbeeld de nationaliteit van de ouder. “We zijn écht oprecht geïnteresseerd in onze klanten en in hun leven. De menselijkheid staat bij ons voorop”, legt Nathalie uit.

Persoonlijke aanpak

Nathalie en Sarah hebben elkaar gevonden in hun ideologie: een klant bij HuisRAAD zal nooit een nummer zijn. “Wij hebben elkaar leren kennen in een Limburgs advocatenkantoor waar we allebei werkten. En al gauw maakten we plannen voor een eigen kantoor, met onze eigen, aparte kijk op familierecht”, aldus de advocates.

Technologie helpt

Dat eigen kantoor stáát er ondertussen. En net zoals alle startende zelfstandigen hebben Sarah en Nathalie ook al te maken gehad met de typische uitdagingen van starters: te veel administratie en te weinig tijd. “Soms zou je op 100 plaatsen tegelijk willen zijn, om alles wat sneller te laten gaan. Gelukkig kunnen we dan soms de moderne technologie van Proximus gebruiken, dat helpt ons een pak vooruit”, verklaart Nathalie. “Even wachten voor onze zaak voorkomt? Dan checken we snel onze mails op onze smartphone. Zo makkelijk, en zo sparen we weeral tijd uit op kantoor!”

"Lang bellen, van overal, is eigen aan onze job,  de juiste telecomoplossing is dus cruciaal voor ons.”

Social media updaten vanuit de rechtbank

Sarah valt in: “We zijn met HuisRAAD ook erg actief op sociale media. We willen als kantoor zeer laagdrempelig zijn. Facebook, maar ook Instagram, Twitter en Pinterest, zijn daarom zeker interessant.” Zo houden de advocates iedereen up-to-date over alles wat leeft in het familierecht, en geven ze hen ook inkijk in het leven op hun kantoor.

“Hiermee leren onze toekomstige klanten ons al voor een groot stuk kennen, wat dan opnieuw drempelverlagend werkt. Mobiele data is trouwens superhandig als je actief bent op social media, want onze posts zetten we meestal online vanop onze smartphone. Bijvoorbeeld wanneer we onze beurt afwachten in de rechtbank”, vervolgt Sarah.

Proximus, de logische keuze

Voor dit alles doet HuisRAAD een beroep op Proximus. Nathalie: “De voorzieningen waren al aanwezig in ons kantoor, en bovendien was ik al jarenlang tevreden klant bij Proximus. Logisch dus dat we voor Proximus kozen, voor al onze vaste en mobiele telefonie en internetoplossingen.”

De Bizz Expert begrijpt het

De Proximus Bizz Expert kent de sector van Nathalie en Sarah, en hielp hen bij de keuze van de verschillende abonnementen en pakketten. Nathalie legt uit: “Advocaten voeren vaak lange gesprekken aan de telefoon, dus hadden we behoefte aan een abonnement dat dit opvangt. En natuurlijk is mobiel internet een must, zodat je bijvoorbeeld ook onderweg snel het Belgisch Staatsblad kunt raadplegen.” En ook als er problemen zijn, weten de advocaten van HuisRAAD wat gedaan: “We hebben al een keer een technische probleem gehad, maar met het juiste advies geraakt alles snel opgelost. Net zoals bij HuisRaad! (lacht)”

Ook nood aan veel mobiel bellen en surfen? Kijk hier en ontdek Bizz All-in mét extra voordeel!

Johan

Proximus-schrijver.

Andere artikels van Johan
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar