×
×

Happy House: altijd dicht bij uw klanten

door JohanWist je dat…15/05/2017

Happy House: altijd dicht bij uw klanten
Een mobiel netwerk in uw winkel of kantoor maakt het werk een stuk gemakkelijker, behalve als er plekjes zijn met een slechte ontvangst.

Gelukkig zijn er wel enkele middelen om daar iets aan te doen. Blij verbonden, tot in alle uithoeken van uw zaak!

Hier is Happy House

Met Happy House sturen we een technicus langs om ervoor te zorgen dat u het beste haalt uit uw internet en telefonie. En het is nog helemaal gratis ook!

Onze technicus kijkt alles tot in de kleinste puntjes na:

  • Check van alle internet- en wifiverbindingen. Zo zijn ze stabiel en veilig. Configuratie van uw computers, tablets en smartphones inbegrepen.
  • Test van het mobiele netwerk in uw zaak, voor een zo sterk mogelijk bereik.
  • Check van uw modem en decoder, en vervanging indien nodig.
  • Uitleg én een demo over de OneDrive for Business, MyProximus en Proximus TV apps. Jawel, ook dat is inbegrepen!
  • Nog vragen? Onze technicus beantwoordt ze graag!

Dus twijfel niet en vraag snel uw gratis Happy House bezoek aan!

En, terwijl u wacht op uw Happy House bezoek, kan u alvast het volgende even checken: 

Verstoord signaal

Geen ontvangst op uw smartphone, webpagina’s die op een slakkengangetje binnenkomen en videoconferenties die volledig in de soep draaien… De reden waarom het signaal niet goed doorkomt, heeft veel met fysica te maken.

Wifi en gsm-signalen banen zich een weg vanaf de router of zendmast naar uw pc of smartphone. Betonnen muren, glas, metaal en water, elektronische apparaten en zelfs de wifi van de buren kunnen het signaal flink dwars liggen. 

  1. Wifi

    Kom uit de kast 

    Bij een slecht wifi-signaal is het eerste wat u best doet, uw router zo centraal mogelijk zetten in uw kantoor. Liefst zelfs in het zicht, verstop het apparaat dus niet in een kast. Als dat om praktische redenen niet lukt, verander dan het standaardkanaal waarop de router staat ingesteld. Hoe dat precies moet leest u op onze support pagina of duik even in de handleiding. 

    Kijk dan meteen ook even na welke frequentie de router gebruikt: 2,4 of 5Ghz? Veel apparaten staan op 2,4Ghz ingesteld. Als uw apparaten zelfs 5Ghz ondersteunen, gebruik dan deze minder door andere signalen bevolkte frequentie.

    Om te kijken welk kanaal voor u geschikt is, kunt u gebruikmaken van apps als Wifi Analyzer (Android), Network Analyzer (iOS), Wifi Signal (OS X) of inSSIDer (OS X en Windows). Deze apps geven de signaalsterkte weer in negatieve cijfers (-20 is beter dan -50). Kies liefst kanalen die mekaar totaal niet overlappen: 1, 6 en 11 bijvoorbeeld.

    Wifi uit het stopcontact

    Biedt dit alles nog geen soelaas, dan kan u ook hardware inschakelen om het wifi-signaal beter te verspreiden. Bijvoorbeeld met een powerline adapter. U gebruikt deze per twee: eentje in het stopcontact aangesloten op de router, en de andere in een stopcontact van de kamer met slecht ontvangst.

    Het internetsignaal wordt via het stroomnetwerk tot op de plek des onheils gebracht en weer uitgezonden. Er bestaan ook goedkopere varianten die zelf geen wifi uitzenden, maar waarop u uw pc of laptop kan aansluiten met een kabel. 

  2. Mobiel netwerk

    Lapmiddeltjes

    Een zendmast verplaatsen voor een sterker signaal is logistiek natuurlijk iets moeilijker. Zoek dus zelf naar een plek met beter bereik, bijvoorbeeld bij het raam of op een hogere verdieping. Loop bij een zwak signaal zo min mogelijk rond. Of ga naar buiten, het bereik is buiten beter dan binnenshuis. 

    Probeer ook of u met een andere netwerkmodus een betere ontvangst hebt; op de meeste toestellen kan u tegenwoordig kiezen tussen 2G (GSM), 3G (UMTS) en 4G (LTE). Als laatste redmiddel zet u de telefoon helemaal uit en weer aan. Dit alles zijn echter lapmiddeltjes die het probleem niet ten gronde aanpakken.

    200 vierkante meter extra 

    Een beter oplossing met gegarandeerd succes, is het installeren van de Mobile Coverage Extender op uw Proximus-modem. Hiermee krijgt u tot 200 vierkante meter extra dekking met een perfecte 3G-kwaliteit. 

    Tot vier mensen kunnen tegelijk van de extender gebruik maken om te telefoneren of te surfen. De belminuten en het surfvolume dat u daarbij gebruikt, worden zoals gewoonlijk verrekend via uw abonnement of prepaidkaart.

Meer nieuws over:

  • Happy House
  • Netwerk
  • signaal
  • wifi
  • mobile coverage extender

Nieuws filtering op :

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

  • Chat met een Bizz Expert via deze site

    Chat met een Bizz Expert via deze sitemomenteel niet beschikbaar

Contact

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar