×
×

Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

door JohanLaat je inspireren28/05/2018

Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?
Wist je dat slechts 8% van alle surfers verder klikt dan de tweede pagina in Google als ze iets opzoeken? Het is dus levensbelangrijk dat je bedrijfswebsite zo hoog mogelijk eindigt. Liefst op de eerste pagina. Je krijgt dat voor mekaar met SEO en SEA. Wat dat precies wil zeggen, gingen we uitvissen in het Digitaal Atelier van Google.

SEO of Search Engine Optimization

Om je website zo hoog mogelijk in Google te laten verschijnen kan je ze optimaliseren. Dat heet Search Engine Optimization. Je doet dat door je website overzichtelijk te structureren en te stofferen met relevante content.

Hoe Google de sites exact rangschikt is bedrijfsgeheim, maar de internetreus geeft graag tips om je een zetje te geven:

  • Erg belangrijk is dat je content waar de consument echt iets aan heeft op de site zet. Denk aan artikels in tekst en beeld met tips, nieuws, een kijkje achter de schermen, een how-to, informatie over jouw producten ...
  • Je doet er ook goed aan te zorgen dat andere sites naar jouw bedrijfswebsite linken. Vraag bijvoorbeeld de stad of de lokale (sport)vereniging dat ze aandacht wil besteden aan jouw bedrijf op haar site.
  • Vergeet daarom zeker niet om je gegevens met een link naar jouw website in te geven op sites als Openingsuren.com of GoudenGids.be.
  • Ook posten op sociale media zoals Facebook, Instagram, Twitter, Tripadvisor of Yelp helpt.
Search Engine Advertising

Search Engine Advertising zijn dan weer de betaalde links die sowieso bovenaan de zoekpagina van Google komen. Je herkent ze aan het icoontje ‘Adv.’.

Jouw eigen website als een advertentie bovenaan doen verschijnen, doe je door zoekwoorden te kopen via Google AdWords. Bijvoorbeeld “gazon” of “grasmaaier” als je een tuincenter uitbaat. Of “levensverzekering” of “schadeclaim” als je verzekeringen aanbiedt.

Dat kopen verloopt via een veilingsysteem: hoe meer er een zoekwoord gegoogeld wordt, hoe meer bedrijven het willen en hoe duurder het is. Ook de kwaliteit van jouw website wordt in rekening genomen. Een logisch ingedeelde en snelle website is dus een must. Betalen doe je trouwens enkel wanneer er ook effectief een surfer op jouw site belandt.

SEO vs. SEA

Het verschil tussen SEO en SEA is dus simpel gezegd: SEO is gratis, maar gaat langzamer, het is een proces op lange termijn om online bekendheid op te bouwen. Met SEA spring je meteen naar de top van een zoekpagina, maar het kost je ook wel geld.

Claim jouw bedrijf op Google My Business

Nog een laatste tip: “claim” zeker ook jouw onderneming op Google. Dit is gratis en gekoppeld aan de Google-zoekmotor. Je kan hier bijvoorbeeld foto’s en de openingsuren achterlaten. En ook eenvoudige analytics inkijken: bijvoorbeeld het aantal bezoekers dat naar je website doorklikte. Je doet dit via Google My Business.

Google My Business is natuurlijk ook inbegrepen in ons Bizz Online aanbod waarmee je je zaak snel en professioneel een internetstek geeft.

Wil je zelf een cursus volgen om jouw bedrijf klaar te maken voor de digitale wereld? Neem een kijkje op Google Digitaal Atelier.

Meer nieuws over:

  • ondernemen
  • digitale marketing
  • Website
  • Google
  • SEO
  • SEA

Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

  • Chat met een Bizz Expert via deze site

    Chat met een Bizz Expert via deze sitemomenteel niet beschikbaar

Contact

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar