Deze website content is onmisbaar voor jouw zaak

Gepubliceerd op 10/09/2018 in Inspiratie

Dat website content belangrijk is, spreekt voor zich. Zonder goeie inhoud verliest een webpagina haar nut. Bovendien zijn zoekmachines als Google zo afgesteld dat interessante content automatisch beloond wordt met een hogere positie. Deze 4 soorten info zijn onmisbaar op elke website.

Deze website content is onmisbaar voor jouw zaak

  1. Cruciale info over je zaak en producten

    Je bezoeker klikt door naar je website omdat hij op zoek is naar informatie. Hoe sneller je zijn vragen beantwoordt, hoe groter de kans dat hij jouw website en bedrijf op prijs stelt. En dat hij vroeg of laat klant wil worden.

    Denk dus na over wat je bezoeker wil en geef hem dat. De meest essentiële info? De locatie van je zaak, je contactgegevens, je openingsuren, de prijzen van producten en diensten … Ook een goed idee, trouwens: blogartikels met tips en advies over jouw producten of diensten!

  2. Afbeeldingen

    Afbeeldingen doen een webpagina lichter aanvoelen. Zeker bij lange webteksten is een adempauze soms nodig. Bovendien brengen relevante beelden je website - en dus ook je zaak - tot leven. Zeker als je dynamische foto’s van mensen gebruikt. Maar let op: je mag niet zomaar foto’s van het internet plukken ...

    De makkelijkste manier om aan rechtenvrije afbeeldingen te geraken? Zelf foto’s maken! Het feit dat je je zaak (en misschien zelfs de gezichten van jou en je team) durft te tonen, schept vertrouwen bij je bezoeker. Geen goed fototoestel in huis? Dan investeer je best in een sessie met een echte fotograaf.

    Ook geen budget voor een fotoshoot? Geen probleem: op het internet vind je ook rechtenvrije foto’s. Bijvoorbeeld op een website met gratis stockfoto’s, zoals Pexels of Stocksnap .  Of je geeft je onderwerp in bij Google Afbeeldingen, klikt op ‘Tools’ en selecteert onder ‘Gebruiksrechten’ de optie ‘Gelabeld voor hergebruik’. Handig!

  3. Recensies van échte klanten

    Elke bezoeker op je website is een potentiële klant. Maar niemand wordt zomaar klant: bezoekers willen overtuigd worden over je product of dienst. Het hulpmiddel bij uitstek om mensen te overhalen? Recensies. Want niets overtuigt beter dan iemand die al overtuigd is.

    Dankzij een goede recensie komt je product of dienst plots veel betrouwbaarder over bij bezoekers. En het maakt niet zoveel uit of je recensies over specifieke producten gaan, of over je bedrijf in het algemeen. Het belangrijkste is dat ze van échte klanten komen en geloofwaardig zijn.

  4. Nieuwtjes en updates

    Je zaak verandert voortdurend. Je verkoopt nieuwe producten en neemt nieuwe mensen aan. Je vernieuwt je menukaart of komt met een seizoenspromo op de proppen. Wat het ook is dat er verandert in je bedrijf: vergeet je website niet te updaten. Je bezoeker heeft niks aan een website die oude info bevat.

    Een nieuwe blogpost of een frisse headerafbeelding doet veel voor een terugkerende bezoeker. Het toont aan dat je website niet statisch is. Het motiveert om opnieuw naar je site te komen. En om info te blijven zoeken. En om vroeg of laat je product of dienst aan te schaffen.

En jij, heb jij als eens nagedacht over digitale oplossingen voor jouw bedrijf?

Business Booster helpt je om je bedrijf online lokaal te doen groeien, ongeacht jouw sector of jouw ambities.

Geniet van advies, begeleiding en een follow-up door een digitale expert bij elke fase.

Proximus Business

  

Andere artikels van Proximus Business
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar