Mijn Bizz Expert houdt mijn telecom in topvorm

Gepubliceerd op 28/08/2018 in Jouw verhalen

Bij AJC Conseils heeft ieder zijn specialiteit: mevrouw de kredieten, meneer de beleggingen. Bijna 10 jaar geleden beslisten Axelle en Jean-Christophe, partners in de bank en ook in het leven, om op eigen benen te gaan staan in de bank- en verzekeringssector. Helemaal van nul beginnen om meer vrijheid te hebben, en dichter bij hun klanten te kunnen staan.

Mijn Bizz Expert houdt mijn telecom in topvorm

Als aandachtige kmo-bedrijfsleider houdt Jean-Christophe een oogje in het zeil als het over zijn facturen gaat. Daarom vraagt hij regelmatig advies aan zijn Bizz Expert.

“De mens staat centraal in onze job”

Tot vier jaar geleden stond er nog een geldautomaat voor de deur. “Die hebben we weggehaald. We hebben een medewerkster aangeworven, zodat we onze klanten goed kunnen ontvangen, en een band met hen kunnen opbouwen.” Bij AJC Conseils kiest het vijfkoppige team vooral voor menselijk en persoonlijk contact. En Jean-Christophe voegt eraan toe: “Ik hou ervan om klanten te ontmoeten en me te verdiepen in hun geschiedenis. Ik ga vaak bij hen langs. Zo vaak zelfs, dat sommigen niet meer weten waar ons kantoor is!”

Alleen een smartphone is genoeg

Als hij een klant bezoekt, sleept de bankier geen computer en zware mappen meer mee. “Vandaag heb ik alles bij de hand, dankzij mijn smartphone: alle financiële info die ik nodig heb, mijn agenda, mijn contacten, mijn e-mails en met 4G kan ik in realtime de beurs en de wisselkoers raadplegen.”

Uren verliezen aan mijn nieuwe smartphone? Die tijd stop ik liever in mijn klanten.

Supersnel geconfigureerd

Een tijdje geleden profiteerde Jean-Christophe van een Proximus-aanbod om zijn oude smartphone in te ruilen voor de recentste iPhone. “Enkele dagen later zat mijn nieuwe toestel al in de bus! En omdat ik niet veel zin had om uren bezig te zijn om alles in te stellen, ben ik snel even langsgegaan bij de Bizz Expert wat verder in de straat. Ik was meteen vertrokken, heel handig!”

Er gaat niks boven een kleine check-up

Jean-Christophe is een man van de cijfers, en hij houdt dus ook de vinger op de knip van zijn zaak. “Als zaakvoerder van een kmo probeer ik om de kosten maximaal te drukken. Dus is het voor mij een gewoonte geworden om regelmatig te praten met mijn leveranciers, zoals Proximus. We hebben mijn facturen overlopen om te zien waar er nog geoptimaliseerd kon worden, en van welke nieuwigheden ik nog kon genieten.”

Volgende stap: de telefooncentrale in de cloud

Dankzij de nieuwste technologie zijn bedrijven flink veranderd. En AJC Conseils ontsnapt niet aan deze evolutie. “Bij ons is het gedaan met de stapels papier. Alles wordt ingescand en bewaard op beveiligde servers.” Klanten kunnen ook een afspraak maken via de website van de bank, en een app gebruiken om hun dagelijkse bankzaken te regelen. De zaakvoerder gaat verder: “De volgende stap voor mij is om mijn telefooncentrale over te brengen naar de cloud. En ik reken dus op mijn Bizz Expert om me hierin te adviseren!”

“Henry? Aangeworven via Facebook!”

Internet heeft nog meer positieve kanten, vindt Jean-Christophe. “Weet je hoe ik onze medewerker Henry heb aangeworven? Via onze Facebook-pagina! Ik had eerst een tiental telefoontjes gepleegd en wat berichten gestuurd naar mijn relaties binnen de sector. Zonder resultaat. En dan heb ik voor alle zekerheid een bericht op Facebook gezet. Sommige van onze volgers hebben het bericht dan gedeeld op hun pagina. En de virtuele mond-tot-mondreclame bleek ongelooflijk efficiënt.”

Kijk hier wat je Bizz Expert voor jouw zaak kan doen

Proximus Business

  

Andere artikels van Proximus Business
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar