Proximus+ Privacybeleid

Laatst gewijzigd: 08/10/2025

Uw privacy is belangrijk voor u en voor ons. Daarom willen we transparant zijn over de manier waarop we met uw gegevens omgaan.

In dit document vindt u informatie over welke persoonsgegevens we over u verzamelen, hoe we uw persoonsgegevens verwerken wanneer u de Proximus+-app gebruikt, voor welke doeleinden uw persoonsgegevens worden gebruikt en met wie ze worden gedeeld. We beschrijven ook hoe u kunt controleren op welke manier uw persoonsgegevens worden gebruikt in de Proximus+-app. Mocht u vragen hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens, dan vindt u in dit document onze contactgegevens terug.

Wie is de verwerkingsverantwoordelijke?

De verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens zoals beschreven in dit privacybeleid is Proximus NV van publiek recht, met hoofdzetel in de Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel, België - ingeschreven bij de KBO onder het nummer 0202.239.951.

Proximus NV is verantwoordelijk voor elke verwerking van persoonsgegevens binnen de Proximus+-app. De verwerking van persoonsgegevens die binnen de applicatie van een partner plaatsvindt zodra persoonsgegevens aan een partner worden doorgegeven, valt onder de verantwoordelijkheid van de partner als een afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke. Meer gedetailleerde informatie over de verschillende partners vindt u in de rubriek 'Waarvoor gebruikt Proximus uw persoonsgegevens?'. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens door een specifieke partner nodigen we u uit het privacybeleid van de partner te lezen.

Als u vragen hebt over dit privacybeleid of de verwerking van uw persoonsgegevens, kunt u contact opnemen met onze Data Protection Officer (DPO).

Hoe contact opnemen met de DPO?

E-mail: privacy@proximus.com

Adres: Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel

Waarvoor gebruikt Proximus uw persoonsgegevens?

Uw persoonsgegevens worden verzameld en verwerkt voor de in deze rubriek opgesomde doeleinden. Per doeleinde vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die voor dit doeleinde worden verzameld en verwerkt, de rechtsgrond waarop de verwerkingsactiviteit is gebaseerd, de bewaartermijn van de persoonsgegevens en de partners met wie persoonsgegevens worden gedeeld.

  1. Creëren van een Proximus+-gebruikersaccount

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

Met het oog op de aanmaak van een gebruikersaccount voor de Proximus+-app zal u worden gevraagd om de app toestemming te geven om de volgende soorten persoonsgegevens op te vragen van uw itsme-account:

  • Naam en familienaam;
  • Geboortedatum;
  • Geslacht;
  • E-mailadres;
  • Mobiel telefoonnummer;
  • Thuisadres;
  • Taalvoorkeur;
  • Technische identifiers*.

*De Proximus+-app biedt u toegang tot een waaier van digitale functionaliteiten via één enkele applicatie en één enkele authenticatie. Voor diensten van derden worden technische identifiers gebruikt om u in staat te stellen één keer in te loggen en toegang te krijgen tot deze diensten van derden, zonder dat u zich voor elke dienst van een derde hoeft te authenticeren.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract voor het aanmaken van een gebruikersaccount om u in staat te stellen de Proximus+- app te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens zullen door Proximus worden voor dit doeleinde verwerkt tot op het ogenblik dat u uw Proximus+-gebruikersaccount verwijdert.

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

Sommige van deze persoonsgegevens kunnen worden gedeeld met verschillende partners in het kader van de Proximus+-diensten die u gebruikt. Voor elke dienst wordt vermeld of er gegevens worden gedeeld met een partner en welke soorten persoonsgegevens worden gedeeld. Telkens wanneer gegevens worden gedeeld met een specifieke partner, zal een pop-up in de Proximus+-app uitleggen welke soorten persoonsgegevens met de partner worden gedeeld.

  1. Promotie van de Proximus+ diensten en functionaliteiten

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

De Proximus+ app stuurt u pushberichten om u op de hoogte te houden van zowel bestaande als nieuwe diensten en functionaliteiten binnen de app waarvoor de volgende persoonsgegevens worden verwerkt:

-              Voor- en achternaam;

-              Technische identifier.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Ons gerechtvaardigd belang om bestaande en nieuwe diensten en functionaliteiten te promoten bij gebruikers van de Proximus+ app.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze persoonsgegevens worden voor dit doeleinde door Proximus verwerkt tot op het moment dat u de pushberichten over bestaande en nieuwe diensten en functionaliteiten uitschakelt. U kunt deze pushberichten uitschakelen in de instellingen van Proximus+ (Profiel en instellingen - Meldingencentrum - Pushberichten - Nieuws over de app).

Zoniet, worden deze gegevens door Proximus voor dit doeleinde verwerkt tot op het moment dat u uw Proximus+ gebruikersaccount verwijdert.

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

Uw persoonsgegevens die voor dit doeleinde worden verwerkt, worden gedeeld met Airship, het platform dat wordt gebruikt voor het verzenden van pushmeldingen.

 

  1. Discovery Tour

Wat houdt de dienst in?

Binnen de Proximus+ app kunnen gebruikers deelnemen aan games en wedstrijden waarmee prijzen te winnen zijn. Om te kunnen deelnemen en je score te registreren, worden enkele persoonsgegevens verwerkt. Dit is beperkt tot wat nodig is om te identificeren welke gebruiker deelneemt, om je score te registreren en om de winnaar(s) te bepalen en te contacteren. Hiervoor worden je persoonsgegevens gedeeld met de ontwikkelaars van de games.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Voornaam en -achternaam;
  • E-mailadres;
  • Thuisadres;
  • Technische identifier;
  • Interne identifier;

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract aangezien de hierboven opgesomde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen deel te nemen aan de games en wedstrijden.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze persoonsgegevens worden door Proximus voor dit doeleinde verwerkt tot maximaal 1 jaar na deelname, aangezien sommige prijzen vouchers bevatten die 1 jaar lang geldig zijn en Proximus moet kunnen antwoorden op vragen in verband met deze prijzen.

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

The following types of personal data will be shared with the parties who develop the contests and games:

Uw persoonsgegevens worden gedeeld met de partijen die de wedstrijden en games organiseren en ontwikkelen.

  1. Home

   a. Energie

i. Energieopvolging

Wat houdt de dienst in?

De dienst ‘Energieopvolging’ biedt de mogelijkheid om inzicht te krijgen in je energie- en waterverbruik door middel van een dashboard.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Naam en familienaam;
  • E-mailadres;
  • Thuisadres;
  • Elektriciteitsverbruik;
  • Gasverbruik;

Het woningprofiel dat zal worden gebruikt om u inzichten in uw energieverbruik te tonen bestaat uit de antwoorden op de volgende vragen:

  • Wat is de totale oppervlakte van uw woning?
  • In welk type woning woont u?
  • Hoeveel mensen wonen er in uw huishouden?
  • Hoe verwarmt u voornamelijk uw woning?

Het EnergieID-woningprofiel dat zal worden gebruikt voor het aanmaken van een EnergieID-account, zal gebaseerd zijn op de antwoorden op de volgende vragen:

  • Welk type meter heeft u thuis?
  • Welke andere technologieën gebruikt u?

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract aangezien de hierboven opgesomde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen ‘Energieopvolging’ te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus voor dit doeleinde verwerkt tot op het ogenblik dat u de dienst ‘Energieopvolging’ deactiveert. U kunt de dienst ‘Energieopvolging’ uitschakelen in de instellingen van Proximus+ (Profiel en instellingen – Gegevens- en privacyinstellingen – Delen van gegevens – Home – EnergieID – Verbinding met EnergieID verbreken).

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

De volgende soorten persoonsgegevens worden gedeeld met EnergieID, dat uw persoonsgegevens zal verwerken als een afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke. Voor de door EnergieID uitgevoerde verwerkingsactiviteiten nodigen we u uit het privacybeleid van EnergieID te lezen.

  • Naam en familienaam;
  • E-mailadres;
  • Thuisadres;
  • EnergieID-woningprofiel;
  • Technische identifier.

Van wie ontvangt Proximus persoonsgegevens?

Proximus+ zal van EnergieID gegevens ontvangen over uw elektriciteits-, gas- en waterverbruik indien u uw elektriciteits-, gas- en watermeter aan uw EnergieID-account hebt gekoppeld en u het delen van deze gegevens met de Proximus+-app hebt toegestaan.

ii. Energietarief

Wat houdt de dienst in?

De dienst 'Energietarief' evalueert je energiecontract en doet een voorstel als er een geschikter contract voor je beschikbaar is. Als je je inschrijft voor de dienst, kun je je energiefactuur uploaden of handmatig de gegevens invoeren die nodig zijn om je huidige contract te bekijken.

Wanneer er vervolgens een voordeliger energiecontract beschikbaar is, word je hiervan op de hoogte gesteld via een melding in de app. Je kunt kiezen voor een automatische overstap naar het voorgestelde energietarief, of je kunt ervoor kiezen om het voorgestelde aanbod binnen de komende 14 dagen handmatig te accepteren.

De Gaele dienst is gratis en houdt constant de energiemarkt en jouw energiecontract in de gaten om een voorstel te doen wanneer dit opportuun is.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

Registratie en creëren van een klantenaccount bij Gaele

  • Naam en familienaam;
  • Geboortedatum;
  • E-mailadres;
  • Mobiel telefoonnummer;
  • Thuisadres;

Energietarief

  • Thuisadres
  • Gegevens over uw energieaansluiting (EAN-type, EAN-code, metertype, metercontroleperiode, metertarief)
  • Gegevens over uw energieverbruik (energieleverancier, mono volume en prijs, dag volume en prijs, nacht volume en prijs, exclusief volume en prijs, vaste vergoeding, warmtekrachtkoppeling (WKK), Vlaamse Groenestroomcertificaten (GSC), aanwezigheid van zonnepanelen, aanwezigheid van een omvormer)

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract aangezien de hierboven vermelde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen ‘Energietarief’ te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Registratie en aanmaak van een klantenrekening bij Gaele

De persoonsgegevens die worden verzameld en verwerkt met het oog op de registratie en het aanmaken van een klantenaccount bij Gaele worden door Proximus voor dit doeleinde verwerkt tot op het moment dat u de ‘Energietarief’ dienst deactiveert. (Profiel en instellingen – Gegevens- en privacyinstellingen – Delen van gegevens – Home – Gaele – Verbinding met Gaele verbreken).

Energietarief

De persoonsgegevens die worden verzameld en verwerkt in het kader van de ‘Energietarief’ dienst worden door Proximus voor dit doeleinde verwerkt tot op het moment dat ze worden doorgestuurd naar Gaele.

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

Registratie en creëren van een klantenaccount bij Gaele

De volgende persoonsgegevens worden gedeeld met Gaele, die de dienst beheert en die uw persoonsgegevens zal verwerken als een afzonderlijke verantwoordelijke voor de verwerking. Voor de verwerkingsactiviteiten uitgevoerd door Gaele nodigen wij u uit om het privacybeleid van Gaele te lezen.

  • Naam en familienaam;
  • Geboortedatum;
  • E-mailadres;
  • Mobiel telefoonnummer;
  • Thuisadres;

Energietarief

De volgende persoonsgegevens worden gedeeld met Gaele, die de dienst beheert en die uw persoonsgegevens zal verwerken als een afzonderlijke verantwoordelijke voor de verwerking. Voor de verwerkingsactiviteiten uitgevoerd door Gaele nodigen wij u uit om het privacybeleid van Gaele te lezen.

  • Thuisadres
  • Gegevens over uw energieaansluiting (EAN-type, EAN-code, metertype, metercontroleperiode, metertarief)
  • Gegevens over uw energieverbruik (energieleverancier, mono volume en prijs, dag volume en prijs, nacht volume en prijs, exclusief volume en prijs, vaste vergoeding, warmtekrachtkoppeling (WKK), Vlaamse Groenestroomcertificaten (GSC), aanwezigheid van zonnepanelen, aanwezigheid van een omvormer)

   b. Onderhoudstaken

Wat houdt de dienst in?

Met de dienst 'Onderhoudstaken' ontvang je gepersonaliseerde onderhoudsherinneringen voor je huis.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

Het woningprofiel dat zal worden gebruikt om u herinneringen voor onderhoudstaken te sturen bestaat uit de antwoorden op de volgende vragen:

  • Wat is de totale oppervlakte van uw woning?
  • In welk type woning woont u?
  • Hoeveel mensen wonen er in uw huishouden?
  • Hoe verwarmt u voornamelijk uw woning?

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract aangezien de hierboven vermelde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen gebruik te maken van de dienst 'Onderhoudstaken'.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus voor dit doeleinde verwerkt tot op het moment dat u uw woningprofiel verwijdert. (Home – Instellingen – Huisprofiel wijzigen – Profiel verwijderen).

 

  1. Mobility

   a. Habit Planner

Wat houdt de dienst in?

Habit Planner is een functionaliteit van Proximus+ binnen Mobility waarmee gebruikers hun mobiliteitsgewoontes met betrekking tot hun dagelijkse verplaatsingen kunnen instellen.

Functionaliteiten:

  • Favoriete bestemmingen beheren: uw thuisadres (opgehaald uit 'itsme' wanneer u uw Proximus+ account aanmaakt), voeg uw werkadres toe, voeg uw favorieten naar keuze toe en geef ze een naam (bijvoorbeeld "sportschool" of "ouders").
  • Beheer uw reisgewoontes: selecteer uw van/naar bestemming en uw favoriete vervoermiddel (trein/tram/bus/metro), selecteer het uur waarop u dit vervoermiddel gewoonlijk neemt. Er wordt dan een kaart weergegeven die u informeert over een update van uw reisschema.
  • Bestemmingen zoeken en routes ophalen: voer een bestemming in waar u naartoe wilt. U kunt starten vanaf de locatie van uw apparaat (als u toestemming hebt gegeven voor het gebruik van de geolocatie van uw toestel) of een bestemming naar keuze. Route-opties worden weergegeven voor verschillende vervoerswijzen: auto, lopen, fietsen, openbaar vervoer (tram/trein/bus/metro).
  • Krijg routedetails: bekijk details van de route zoals start/aankomsttijd, tussenstops, transfers & vertragingen.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Thuisadres;
  • Reisgewoonten, favoriete bestemmingen en recente zoekopdrachten;
  • Geolocatie van uw toestel (optioneel)*.

*De verwerking van de geolocatie van uw toestel is optioneel en gebeurt enkel indien u de Proximus+ app toegang geeft tot de geolocatiegegevens van uw toestel. De geolocatie van uw toestel wordt gebruikt om uw gebruik van de 'Habit Planner' dienst te vergemakkelijken. Als u wilt verhinderen dat de Proximus+ app toegang heeft tot geolocatiegegevens, kunt u de toegang tot geolocatiegegevens voor de Proximus+ app uitschakelen in de instellingen van uw apparaat. De geolocatie van uw apparaat wordt niet gebruikt om uw bewegingen te volgen.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van de overeenkomst aangezien de hierboven vermelde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen 'Habit Planner' te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

  • Thuisadres: Uw thuisadres wordt verwerkt voor dit doeleinde tot op het moment dat u uw Proximus+ account verwijdert.
  • Favoriete bestemmingen: Uw favoriete bestemmingen worden verwerkt voor dit doeleinde tot u ze handmatig verwijdert of tot op het moment dat u uw Proximus+ account verwijdert. U kunt uw favoriete bestemmingen rechtstreeks verwijderen in de 'Habit Planner' (Mobility – Habit Planner – Favorieten – Wijzigen – Favorieten verwijderen).
  • Reisgewoonten: Uw reisgewoonten worden verwerkt voor dit doeleinde tot u ze manueel verwijdert of tot op het moment dat u uw Proximus+ account verwijdert. U kunt uw reisgewoonten rechtstreeks verwijderen in de ‘Habit Planner’ (Mobility – Habit Planner – Reisgewoonten – Wijzigen – Reisgewoonten verwijderen).
  • Recente zoekopdrachten: Uw 5 laatste recente zoekopdrachten worden verwerkt voor dit doeleinde tot u ze manueel verwijdert of tot op het moment dat u uw Proximus+ account verwijdert. U kunt uw recente zoekopdrachten rechtstreeks in 'Habit Planner' verwijderen via het volgende pad (Mobility – Zoekbalk – Recente zoekopdrachten – zoekopdrachten verwijderen).
  • Geolocatie van uw toestel: De geolocatie van uw toestel wordt verwerkt voor dit doeleinde zolang dat nodig is om u routeopties en details te bieden.

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

De coördinaten van een zoekbestemming worden gedeeld met Stoomlink (Belgische Mobiliteitskaart) om routeopties terug te geven. Stoomlink ontvangt geen extra informatie die hen in staat zou stellen om de gebruiker achter een zoekbestemming te identificeren.

   b. Parking

Wat houdt de dienst in?

De ‘Parking’ dienst biedt u de mogelijkheid aan om uw parkeerkosten te betalen; parkeren in verschillende parkings in België (b.v. Q-Park) via nummerplaatherkenning en parkeren op straat (4411) in meer dan 150 steden en gemeenten in België en Nederland.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Mobiel telefoonnummer;
  • Nummerplaat;
  • Naam van uw auto;
  • Geolocatie van uw toestel (optioneel)*.

*De verwerking van de geolocatie van uw toestel is optioneel en gebeurt enkel indien u toestemming geeft om de Proximus+-app toegang te verlenen tot de geolocatiegegevens. De geolocatie van uw toestel wordt gebruikt om u te helpen de juiste parkeerzone te vinden om op straat te parkeren. U kunt gebruikmaken van de dienst 'Parking' zonder de Proximus+-app toegang te verlenen tot geolocatiegegevens. In dat geval moet u manueel de juiste parkeerzone selecteren om op straat te parkeren. Als u wilt dat de Proximus+-app niet langer toegang heeft tot geolocatiegegevens, kunt u de toegang tot geolocatiegegevens voor de Proximus+-app uitschakelen in de instellingen van uw toestel. De geolocatie van uw toestel zal niet worden gebruikt om uw bewegingen te volgen.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract, aangezien de hierboven opgesomde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen 'Parking' te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus verwerkt voor dit doeleinde tot op het moment dat u de dienst 'Parking' uitschakelt. U kunt de dienst 'Parking' uitschakelen in de instellingen van Proximus+ (Profiel en instellingen – Gegevens- en privacyinstellingen – Delen van gegevens – Mobility – 4411 – Verbinding met 4411 verbreken).

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

Parkeren op straat

De volgende soorten persoonsgegevens worden gedeeld met Be-Mobile, dat 4411 voor parkeren op straat beheert en dat uw persoonsgegevens zal verwerken als een afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke. Voor de door Be-Mobile uitgevoerde verwerkingsactiviteiten nodigen we u uit het privacybeleid van 4411 te lezen.

  • Mobiel telefoonnummer
  • Nummerplaat
  • Naam van uw auto

Parkeren in een parking

De volgende soorten persoonsgegevens voor parkeren in een parking worden gedeeld met 4411, dat uw persoonsgegevens zal verwerken als een afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke. Voor de door 4411 uitgevoerde verwerkingsactiviteiten nodigen we u uit het privacybeleid van 4411 te lezen.

  • Mobiel nummer
  • Nummerplaat
  • Naam van uw auto

 

   c. Road Assistance (deze dienst is niet langer beschikbaar in Proximus+ sinds 01/10/2025)

​​​​​​​Hoewel deze dienst niet langer beschikbaar is in Proximus+, kan het zijn dat jouw persoonsgegevens nog verwerkt worden indien je deze dienst hebt gebruikt toen deze nog via Proximus+ toegankelijk was en de bewaartermijn van je persoonsgegevens nog niet is verstreken. Dit onderdeel van het privacybeleid zal beschikbaar zijn tot zolang de vernoemde bewaartermijn niet verstreken is, opdat we je op een transparante manier kunnen blijven informeren over de verwerking van jouw persoonsgegevens.

Wat houdt de dienst in?

‘Road Assistance' is een routeplanner die een werkende stapsgewijze navigatieservice biedt waarbij je routeberekeningen en realtime verkeerssituaties op de juiste locatie en op het juiste tijdstip te zien krijgt.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Sessie-ID
  • Geolocatie van uw toestel*
  • Favoriete bestemmingen en recente zoekopdrachten

Proximus, Flitsmeister BV en Be-Mobile NV, die de 'Road Assistance' dienst en de verkeerssituaties aanbieden, treden op als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken voor de verwerking van de sessie-ID en de geolocatie van uw toestel. Als u uw rechten als betrokkene wilt uitoefenen, zoals beschreven in de paragraaf "Wat zijn mijn privacyrechten en hoe kan ik ze uitoefenen?", kunt u contact opnemen met Proximus via privacy@proximus.com , Flitsmeister via support@flitsmeister.nl of Be-Mobile via privacy@be-mobile.com . Het staat u vrij om contact op te nemen met een van de gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken, maar wij raden u aan om contact op te nemen met Proximus, aangezien Flitsmeister en Be-Mobile uw identiteit mogelijk niet kunnen verifiëren. 

* De verwerking van de geolocatie van uw toestel is noodzakelijk om u in staat te stellen de dienst 'Road Assistance' te gebruiken. Proximus+ verzamelt geolocatiegegevens, zelfs wanneer de app op de achtergrond draait, zodat de dienst ‘Road Assistance’ kan werken tijdens een actieve navigatiesessie.U kunt de dienst 'Road Assistance' niet gebruiken zonder de Proximus+ app toegang te geven tot de geolocatiegegevens van uw toestel. U kunt de toegang tot geolocatie-informatie voor 'Road Assistance' uitschakelen in de instellingen van de Proximus+ app, in welk geval u geen toegang meer zult hebben tot de dienst 'Road Assistance'.  (Mobiliteit - instellingen - Locatiedeling).

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van de overeenkomst aangezien de hierboven vermelde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen gebruik te maken van 'Road Assistance'.

Voor de verwerkingsactiviteiten die worden uitgevoerd door Flitsmeister/Be-Mobile als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijken, nodigen wij u uit om het privacybeleid van Flitsmeister en het privacybeleid van Be-Mobile te lezen.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

  • Sessie-ID en geolocatie van uw toestel: deze gegevens worden door Proximus verwerkt telkens u gebruik maakt van de dienst 'Road Assistance' tot op het moment dat de gegevens worden doorgegeven aan Flitsmeister en Be-Mobile. Flitsmeister en Be-Mobile verwerken deze gegevens gedurende een periode van 2 maanden.
  • Recente zoekopdrachten: uw 5 meest recente zoekopdrachten worden door Proximus verwerkt tot u ze manueel verwijdert of tot u uw Proximus+ account verwijdert. U kunt uw recente zoekopdrachten rechtstreeks verwijderen in 'Wegassistentie' (Mobiliteit - Zoekbalk - Recente zoekopdrachten - zoekopdrachten verwijderen).
  • Favoriete bestemmingen: Uw favoriete bestemmingen worden door Proximus verwerkt tot u ze manueel verwijdert of tot op het moment dat u uw Proximus+ account verwijdert. U kunt uw favoriete bestemmingen rechtstreeks verwijderen in 'Road Assistance' (Mobiliteit - Favoriete bestemmingen - Wijzigen - Favoriet verwijderen).

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

Proximus deelt de sessie en de geolocatie van uw toestel met Flitsmeister en Be-Mobile om hen toe te laten de dienst 'Road Assistance' aan te bieden die wordt weergegeven in de Proximus+ app.

   d. Ticketing

Wat houdt de dienst in?

Met deze dienst kunt u De Lijn buskaartjes en NMBS treintickets kopen via 4411.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

Buskaartjes

  • Mobiel telefoonnummer

Treintickets

  • Naam en familienaam;
  • Geboortedatum;
  • Geslacht;
  • E-mailadres.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract aangezien de hierboven vermelde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen bus- en treintickets te bestellen.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus verwerkt voor dit doeleinde bij elke bestelling van bus- of treintickets tot op het moment van de bestelling.

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

Buskaartjes

De volgende persoonsgegevens worden gedeeld met Be-Mobile, die 4411 beheert voor het bestellen van buskaartjes van De Lijn en die uw persoonsgegevens als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke verwerkt. Voor de verwerkingsactiviteiten uitgevoerd door Be-Mobile nodigen wij u uit om het privacybeleid van 4411 te lezen.

  • Mobiel telefoonnummer

Treintickets

De volgende persoonsgegevens worden gedeeld met Be-Mobile, die 4411 beheert voor het bestellen van NMBS treintickets en die uw persoonsgegevens zal verwerken als  afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke  voor de verwerking. Voor de verwerkingsactiviteiten uitgevoerd door Be-Mobile nodigen wij u uit om het privacybeleid van 4411 te lezen.

  • Naam en familienaam
  • Geboortedatum
  • Geslacht
  • E-mailadres

 

  1. Neighbourhood

   a. Evenementen

Wat houdt de dienst in?

‘Evenementen’ stelt u in staat om op de hoogte te blijven van lokale evenementen.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Thuisadres;
  • Geolocatie van uw toestel (optioneel)*.

*De verwerking van de geolocatie van uw toestel is optioneel en gebeurt enkel indien u toestemming geeft om de Proximus+-app toegang te verlenen tot de geolocatiegegevens. De geolocatie van uw toestel wordt gebruikt om u te helpen lokale evenementen in uw regio te vinden. U kunt de dienst ‘Evenementen’ gebruiken zonder de Proximus+-app toegang te geven tot uw geolocatiegegevens. In dat geval wordt uw thuisadres gebruikt om lokale evenementen in uw regio te vinden. Als u wilt dat de Proximus+-app niet langer toegang heeft tot geolocatiegegevens voor ‘Evenementen’, kunt u de toegang tot geolocatiegegevens voor ‘Neighbourhood’ uitschakelen in de instellingen van de Proximus+-app (Profiel en instellingen – Gegevens- en privacyinstellingen – Locatie delen – Neighbourhood). De geolocatie van uw toestel zal niet worden gebruikt om uw bewegingen te volgen.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract, aangezien de hierboven opgesomde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen ‘Evenementen’ te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus verwerkt voor dit doeleinde tot op het moment dat u uw Proximus+ account verwijdert.

   b. Plaatsen

Wat houdt de dienst in?

‘Plaatsen’ stelt u in staat om lokale bedrijven of hotspots te vinden.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Thuisadres;
  • Geolocatie van uw toestel (optioneel)*.

*De verwerking van de geolocatie van uw toestel is optioneel en gebeurt enkel indien u toestemming geeft om de Proximus+-app toegang te verlenen tot de geolocatiegegevens. De geolocatie van uw toestel wordt gebruikt om u te helpen lokale bedrijven of hotspots te vinden. U kunt de dienst ‘Plaatsen’ gebruiken zonder de Proximus+-app toegang te geven tot uw geolocatiegegevens. In dat geval wordt uw thuisadres gebruikt om lokale bedrijven of hotspots te vinden. Als u wilt dat de Proximus+-app niet langer toegang heeft tot geolocatiegegevens voor ‘Plaatsen’, kunt u de toegang tot geolocatiegegevens voor ‘Neighbourhood’ uitschakelen in de instellingen van de Proximus+-app (Profiel en instellingen – Gegevens- en privacyinstellingen – Locatie delen – Neighbourhood). De geolocatie van uw toestel zal niet worden gebruikt om uw bewegingen te volgen.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van de overeenkomst, aangezien de hierboven vermelde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen gebruik te maken van ‘Plaatsen’.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus verwerkt voor dit doeleinde tot op het moment dat u uw Proximus+ account verwijdert.

i. Restaurantboeking

Wat houdt de dienst in?

Met de dienst ‘Restaurantboeking’ kan u restaurants bekijken en een reservatie maken.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Naam en familienaam;
  • Mobiel telefoonnummer;
  • E-mailadres;
  • Aantal gasten;
  • Datum, tijd en restaurant van de reservatie.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract, aangezien de hierboven vermelde persoonlijke gegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen gebruik te maken van de dienst ‘Restaurantboeking’.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus verwerkt voor dit doeleinde telkens wanneer u een reservatie maakt in een restaurant tot op het moment dat de gegevens zijn doorgegeven aan Resengo.

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

De volgende soorten persoonlijke gegevens worden gedeeld met Resengo, die de restaurantreserveringsservice beheert en die uw persoonlijke gegevens zal verwerken als een afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke. Voor de verwerkingsactiviteiten uitgevoerd door Resengo nodigen wij u uit om het privacybeleid van Resengo te lezen.

  • Naam en familienaam
  • Mobiel telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Aantal gasten
  • Datum, tijd en restaurant van de reservatie

   c. Buurt

Wat houdt de dienst in?

Met 'Buurt' kunt u uw buren waarschuwen, lokale activiteiten organiseren of gereedschap lenen.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Naam en familienaam;
  • E-mailadres;
  • Thuisadres;
  • Geolocatie van uw toestel (optioneel)*.

*De verwerking van de geolocatie van uw toestel is optioneel en gebeurt enkel indien u toestemming geeft om de Proximus+-app toegang te verlenen tot de geolocatiegegevens. De geolocatie van uw toestel wordt gebruikt om u te helpen lokale evenementen en plaatsen in uw regio te vinden. U kunt de dienst 'Buurt' gebruiken zonder de Proximus+-app toegang te geven tot uw geolocatiegegevens. In dat geval wordt uw thuisadres gebruikt om lokale evenementen en plaatsen in uw regio te vinden. Als u wilt dat de Proximus+-app niet langer toegang heeft tot geolocatiegegevens, kunt u de toegang tot geolocatiegegevens voor de Proximus+-app uitschakelen in de instellingen van uw toestel. De geolocatie van uw toestel zal niet worden gebruikt om uw bewegingen te volgen.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract, aangezien de hierboven vermelde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen 'Buurt' te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens worden door Proximus verwerkt voor dit doeleinde tot op het moment dat u de 'Buurt' dienst deactiveert. U kunt de dienst 'Buurt' uitschakelen in de instellingen van Proximus+ (Profiel en instellingen – Gegevens- en privacyinstellingen – Delen van gegevens – Neighbourhood – Hoplr – Verbinding met Hoplr verbreken).

Met wie deelt Proximus deze gegevens?

De volgende soorten persoonsgegevens worden gedeeld met Hoplr, die uw persoonsgegevens als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke verwerkt. Voor de verwerkingsactiviteiten die Hoplr uitvoert nodigen we u uit om het privacybeleid van Hoplr te lezen.

  • Naam en familienaam
  • E-mailadres
  • Thuisadres
  • Technische identifier

 

  1. Open Banking

   a. Budget Manager

Wat houdt de dienst in?  

Met de 'Budget Manager' dienst krijg je een uitgebreid en geconsolideerd overzicht van al je transacties (inkomsten en uitgaven) die afkomstig zijn van de rekeningen van Belgische bankrekeningen die je aanvaard hebt om samen te voegen, en kun je je financiële situatie beter begrijpen en beheren met aanbevelingen en hulpmiddelen voor budgetbeheer, allemaal op één plek.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken? 

  • Voor- en achternaam;
  • Financiële rekeninginformatie (bankrekeningnummers, saldi en rekeningtypes);
  • Transactiegegevens;
  • Categorieën transactiegegevens (salaris, vrije tijd, transport, winkelen...);
  • Technische identifier.

Van wie ontvangt Proximus persoonsgegevens? 

Proximus+ ontvangt uw financiële rekeninginformatie en transactiegegevens van Tink AB als u Tink AB toestemming hebt gegeven om deze informatie van uw bankrekening(en) te verzamelen en aan Proximus+ te verstrekken voor de dienst 'Account Aggregatie'. Tink AB treedt op als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke voor het verzamelen van uw persoonsgegevens van uw bankrekening(en), voor meer informatie over de verwerkingsactiviteiten van Tink AB als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke nodigen wij u uit om het privacybeleid van Tink AB te lezen. Zodra Proximus uw persoonsgegevens van Tink AB heeft ontvangen, handelt zij als een afzonderlijke verantwoordelijke voor de verwerking in het kader van de diensten 'Account Aggregatie' en 'Budget Manager'.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit? 

Uitvoering van het contract aangezien de hierboven opgesomde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen 'Budget Manager' te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren? 

Deze gegevens worden door Proximus verwerkt tot op het moment dat u de dienst 'Budget Manager' uitschakelt. U kunt de dienst 'Budget Manager' uitschakelen in de rubriek Gegevens delen van de ‘Wallet’-instellingen in Proximus+.

   b. Cashback

Wat houdt de dienst in? 

De 'Cashback'-dienst biedt u (gepersonaliseerde) cashback-aanbiedingen aan, via een samenwerking met PayLead SCS met hoofdzetel te Rue de Condé 9, 33064 Bordeaux (Frankrijk), ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van Bordeaux onder nummer B 821 725 579 (PayLead), als beloning voor aankopen die voldoen aan de voorwaarden van de aanbieding zoals bepaald door de partnerhandelaars en Proximus. Deze cashbackaanbiedingen kunnen gepersonaliseerd worden op basis van de historiek van uw transactiegegevens. Categorieën van cashback-aanbiedingen omvatten: Verzorging en Gezondheid, Online Shoppen, Vrije Tijd, Elektronica, Mode, Eten & Boodschappen, Huis & Tuin, Reizen, Overige.

Proximus en PayLead treden op als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken (wat betekent dat ze samen bepalen wat de middelen en doeleinden voor de verwerking van uw persoonsgegevens zijn) voor de hieronder opgesomde verwerkingsactiviteiten in het kader van de dienst 'Cashback'. Als u uw rechten als betrokkene wilt uitoefenen, zoals beschreven in de rubriek "Wat zijn mijn privacyrechten en hoe kan ik ze uitoefenen?", kunt u contact opnemen met Proximus via privacy@proximus.com of met PayLead via dpo@paylead.fr . Het staat u vrij om contact op te nemen met één van beide verwerkingsverantwoordelijken, maar wij raden u aan om contact op te nemen met Proximus omdat PayLead u mogelijk niet kan identificeren.

  • Communicatie van transactiegegevens aan PayLead;
  • Gegevensanalyse om een gebruikersprofiel en bijbehorende catalogus met aanbiedingen te maken;
  • Gegevensanalyse voor het genereren en beheren van cashbacks op basis van de geschiedenis van transactiegegevens;
  • Verwerking van uw cashbackbetalingen;
  • Technische ondersteuning om klachten van gebruikers te behandelen;
  • Genereren van statistieken over de opvolging van aanbiedingen en de resultaten van het ‘Cashback’ Programma.
  • Het versturen van marketingcommunicaties om de ‘Cashback’ diensten te promoten;
  • Het versturen van marketingcommunicaties om ‘Cashback’-aanbiedingen bij partners te promoten.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit? 

Uitvoering van de overeenkomst aangezien de hieronder opgesomde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen gebruik te maken van de ‘Cashback’-dienst, met uitzondering van:

  • Het genereren van statistieken over de opvolging en de resultaten van het ‘Cashback-programma’ op basis van het gerechtvaardigd belang van Proximus en PayLead om de doeltreffendheid van het ‘Cashback’-programma te evalueren en de gebruikerservaring te verbeteren;
  • Het versturen van marketingcommunicaties om de ‘Cashback’-diensten te promoten op basis van het gerechtvaardigd belang van Proximus en PayLead om u te informeren over de ‘Cashback’-diensten;
  • Het versturen van marketingberichten om ‘Cashback’-aanbiedingen met partners te promoten, op basis van uw toestemming. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken in de sectie ‘Gegevens delen’ van de ‘Wallet’ instellingen in Proximus+.

Welke persoonsgegevens zullen Proximus en PayLead gebruiken? 

  • Voor- en achternaam;
  • Geboortedatum;
  • E-mailadres;
  • Financiële rekeninginformatie (bankrekeningnummer(s) en referenties (naam van de bank en BIC-code), saldi en rekeningtypes);
  • Transactiegegevens: transactienaam, datum, plaats, bedrag, handelaar, ingekort PAN-nummer (laatste 4 cijfers van de betaalkaart);
  • Consumptiegewoonten (favoriete winkels, favoriete merken...);
  • Levensgebeurtenissen die kunnen worden afgeleid van je aankopen ( bv. bruiloften, geboortes...);
  • Unieke technische identifier per gebruiker, genaamd "Consumer-ID".

PayLead beheert de ‘Cashback’-service op basis van gepseudonimiseerde gegevens, uw Cashback-account is uitsluitend gekoppeld aan een Consumer-ID.

Van wie ontvangen Proximus en PayLead persoonsgegevens? 

Proximus en PayLead ontvangen uw financiële rekeninginformatie en transactiegegevens van Tink AB in het kader van de ‘Account Aggregation’-dienst en gebruiken deze voor de ‘Cashback’-dienst indien u de ‘Cashback’-dienst geactiveerd hebt. Voor meer informatie over het verzamelen van financiële rekeninginformatie en transactiegegevens, verwijzen we u naar de informatie met betrekking tot 'Budget Manager' hierboven. 

Met wie delen Proximus en PayLead persoonsgegevens?

Uw persoonsgegevens verwerkt in het kader van de 'Cashback’ service worden gedeeld met MangoPay SA (Mangopay), die deze persoonsgegevens verwerkt voor de betaling van uw cashbacks.

Daarnaast kunnen uw persoonsgegevens ook op een gepseudonimiseerde manier worden gedeeld met onderaannemers en dienstverleners van PayLead die optreden om technische en logistieke redenen in verband met de correcte uitvoering van het Cashback-programma (bijv. aanbieders van gegevensopslag, ontwikkelaar van ticketingtools, externe veiligheidsauditors, enz.) of zakenpartners aan wie PayLead een overzicht verstrekt van transacties die cashbacks hebben gegenereerd (bedrag, tijdsaanduiding, verkorte PAN (de laatste 4 cijfers van betaalkaarten)).

Hoelang zullen Proximus en PayLead deze gegevens bewaren? 

Uw transactiegegevens worden door PayLead bewaard voor een periode van 2 jaar vanaf de transactiedatum als ze geen cashbackbetaling hebben gegenereerd.

Als uw transactiegegevens een cashbackbetaling hebben gegenereerd, worden ze door PayLead bewaard voor een periode van 5 jaar vanaf de transactiedatum.

Wanneer u beslist om de 'Cashback'-functie uit te schakelen, verwijderen PayLead en Proximus al uw persoonsgegevens die voor dit doel worden verwerkt, met uitzondering van de gegevens met betrekking tot de betaling van cashbacks, die dan door PayLead worden bewaard gedurende de hiervoor vermelde periode van 5 jaar. U kunt de dienst 'Cashback’  uitschakelen in de sectie ‘Gegevens delen’ van de ‘Wallet’ instellingen in Proximus+.

Verwerking van persoonsgegevens door PayLead als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke

Uw financiële rekeninginformatie, transactiegegevens en technische identifier worden gedeeld met PayLead voor de hierboven opgesomde doeleinden in het kader van de 'Cashback' dienst. Naast deze doeleinden verwerkt PayLead uw persoonsgegevens ook als een afzonderlijke verantwoordelijke voor de verwerking voor de hieronder opgesomde doeleinden, met de overeenkomstige verwerkingsgrond voor elk doeleinde. Als u uw rechten als betrokkene voor één van deze doeleinden wilt uitoefenen, kunt u contact opnemen met PayLead via dpo@paylead.fr .

  • Archivering van gegevens die leiden tot de betaling van cashbacks voor administratieve controle en mogelijke rechtszaken. (Wettelijke verplichting van PayLead);
  • Genereren van rapporten en statistieken over de opvolging en prestaties van aanbiedingen aan partnerhandelaars. (Gerechtvaardigd belang van PayLead om statistieken op te stellen over de 'Cashback’ dienst);
  • Samenstellen van geaggregeerde, niet-nominatieve statistieken voor marketingdoeleinden. (Het gerechtvaardigd belang van PayLead om geaggregeerde, niet-nominatieve statistieken voor marketingdoeleinden samen te stellen);
  • Het exploiteren, beveiligen en updaten van de technische platformen van PayLead. (Het gerechtvaardigd belang van PayLead om de technische platformen van PayLead te bedienen, te beveiligen en te updaten);
  • Het samenstellen van geaggregeerde, niet-nominatieve statistieken om het gebruik en de kwaliteit van de diensten van PayLead te monitoren. (Het gerechtvaardigd belang van PayLead om geaggregeerde, niet-nominatieve statistieken samen te stellen om het gebruik en de kwaliteit van de diensten van PayLead te controleren).

Zoals vereist door de toepasselijke regelgeving, heeft PayLead gecontroleerd dat het nastreven van haar gerechtvaardigde belangen geen inbreuk maakt op uw rechten en vrijheden:   

  • U kunt redelijkerwijs verwachten dat PayLead aan partner-handelaars zal moeten rapporteren over de prestaties en opvolging van aanbiedingen.
  • De analyses van PayLead richten zich niet op een individueel persoon, maar op een set van geaggregeerde, niet-nominale gegevens.
  • PayLead voert haar onderzoeken uit op basis van gepseudonimiseerde gegevens.

Naast deze doeleinden verwerkt PayLead uw hierboven opgesomde persoonsgegevens ook om te voldoen aan reglementaire verplichtingen met betrekking tot de strijd tegen fraude, het witwassen van geld en de financiering van terrorisme. In dit kader zal Proximus ook uw KYC-informatie (Know Your Customer) aan PayLead verstrekken, namelijk uw voor- en achternaam, geboortedatum en e-mailadres. Deze KYC-gegevens worden doorgegeven aan een aanbieder van betalingsdiensten (Mangopay) om uitsluitend uw cashbackbetalingen te verwerken, maar worden niet opgeslagen in het informatiesysteem van PayLead. Mangopay treedt hiervoor op als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke. Voor meer informatie over deze verwerking nodigen wij u uit om het privacybeleid van Mangopay te lezen.

Uw persoonsgegevens worden uitsluitend gehost en verwerkt door PayLead in de Europese Unie.

 

  1. Weer

Wat houdt de dienst in?

Met 'Weer' krijgt u elk uur en elke dag een weers- en regenvoorspelling op uw thuisadres of uw huidige locatie.

Welke persoonsgegevens zal Proximus gebruiken?

  • Thuisadres;
  • Geolocatie van uw toestel (optioneel)*.

*De verwerking van de geolocatie van uw toestel is optioneel en gebeurt enkel indien u toestemming geeft om de Proximus+-app toegang te verlenen tot de geolocatiegegevens. De geolocatie van uw toestel wordt gebruikt om u een weers- en regenvoorspelling te geven voor uw huidige locatie. U kunt de dienst 'Weather' gebruiken zonder de Proximus+-app toegang te geven tot uw geolocatiegegevens. In dat geval wordt uw thuisadres gebruikt voor de weers- en regenvoorspelling. Als u wilt dat de Proximus+-app niet langer toegang heeft tot geolocatiegegevens, kunt u de toegang tot geolocatiegegevens voor de Proximus+-app uitschakelen in de instellingen van uw toestel. De geolocatie van uw toestel zal niet worden gebruikt om uw bewegingen te volgen.

Wat rechtvaardigt deze verwerkingsactiviteit?

Uitvoering van het contract, aangezien de hierboven opgesomde persoonsgegevens noodzakelijk zijn om u in staat te stellen 'Weer' te gebruiken.

Hoelang zal Proximus deze gegevens bewaren?

Deze gegevens zullen door Proximus worden verwerkt voor dit doeleinde elke keer u de Proximus+-app opent tot op het ogenblik dat u uw Proximus+-gebruikersaccount verwijdert.

 

Welke zijn mijn privacyrechten en hoe kan ik deze uitoefenen?

Recht op inzage

U hebt het recht om inzage te vragen in uw persoonsgegevens. Indien u dit recht wenst uit te oefenen, zal Proximus u een overzicht bezorgen van de persoonsgegevens die over u worden verwerkt in de Proximus+-app. U zult ook bijkomende informatie ontvangen over bijvoorbeeld de reden waarom deze persoonsgegevens worden verwerkt, de oorsprong van de gegevens, de categorieën van derden waarmee Proximus uw persoonsgegevens deelt, enz.

Indien u uw recht op inzage wenst uit te oefenen, stuurt u een e-mail naar privacy@proximus.com vanaf het e-mailadres dat gekoppeld is aan uw Proximus+-gebruikersaccount, waarin u verklaart dat u uw recht op inzage voor de Proximus+-app wenst uit te oefenen.

Recht op verbetering

Indien u merkt dat bepaalde gegevens over u in de Proximus+-app niet meer correct zijn, kunt u uw persoonsgegevens bijwerken via itsme in de instellingen van Proximus+ (Profiel en instellingen – Profiel – Persoonsgegevens – Gegevens bijwerken met itsme). Als u meer specifieke gegevens wilt verbeteren, kunt u een e-mail sturen naar privacy@proximus.com.

Recht op wissing

U kunt uw gebruikersaccount verwijderen in de instellingen van Proximus+ (Profiel en instellingen – Profiel – Persoonlijke gegevens – Mijn profiel verwijderen). Als u meer specifieke gegevens wilt wissen, kunt u een e-mail sturen naar privacy@proximus.com.

Recht op bezwaar

U hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens. Houd er rekening mee dat dit recht aan specifieke voorwaarden is gebonden. Als u gebruik wilt maken van uw recht op bezwaar, kunt u een e-mail sturen naar privacy@proximus.com .

Recht op beperking

U hebt het recht om de beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te vragen. Houd er rekening mee dat dit recht onderworpen is aan specifieke voorwaarden. Als u gebruik wilt maken van uw recht op beperking, stuur dan een e-mail naar privacy@proximus.com .

Recht op overdraagbaarheid van gegevens

Persoonsgegevens die u zelf aan Proximus hebt verstrekt, (bv. contactgegevens), kunt u overdragen aan uzelf of aan een derde. Indien u uw recht op overdraagbaarheid van gegevens wenst uit te oefenen, kunt u een e-mail sturen naar privacy@proximus.com.

Delen van gegevens

U kunt de manier waarop uw persoonsgegevens met derden worden gedeeld raadplegen en beheren in de instellingen van Proximus+ (Profiel en instellingen – Gegevens- en privacyinstellingen – Delen van gegevens).

Wijzigingen aan het privacybeleid

Indien Proximus wijzigingen of updates aanbrengt aan het privacybeleid, wordt u daarvan op de hoogte gebracht via een pop-up wanneer u de Proximus+-app opent.

U kunt een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit

Voldoet het antwoord van Proximus niet aan uw verwachtingen of bent u het niet eens met het standpunt van Proximus, dan kunt u contact opnemen met de Gegevensbeschermingsautoriteit en een klacht indienen. Meer informatie: zie www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/ons-contacteren.