Heb je een vraag?

Een vraag over de doktr app? Ontdek hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Heb je een vraag?

Download de doktr-app op je smartphone via de App StoreNieuw venster of Google PlayNieuw venster. Open daarna de app en registreer meteen met itsme.

Om veilig in te loggen, vragen we om jezelf te identificeren via itsme. Ga aan de slag met itsme door de app te downloaden via je smartphone en de registratie te doorlopen. Deze handige videoNieuw venster legt je in 1,5 minuut eenvoudig uit hoe dit moet.

itsme wordt gebruikt voor een veilige identificatie, zodat we een veilige en snelle zorg kunnen verlenen

Ja, als de dokter beslist dat je medicatie nodig hebt voor je klachten, dan zal hij/zij je het juiste voorschrift bezorgen. We schrijven echter geen medicijnen voor die verslavend kunnen zijn of intensieve medische opvolging vereisen.

Je kan je voorschriften terugvinden via het federale gezondheidsportaal “MijngezondheidNieuw venster”, waar je kan inloggen met itsme en naar 'openstaande medicatie voorschriften' kan gaan.

Als de dokter vindt dat je te ziek bent om te werken, zal hij/zij je een afwezigheidsattest bezorgen. Dit attest zal je via de chat toegestuurd krijgen en blijft ook 48 uur beschikbaar.

Het is ons doel om je zo snel mogelijk toegang te geven tot de hulp die je nodig hebt. Het duurt dan ook maar een paar minuten om effectief van start te gaan en een dokter te spreken. Op bepaalde momenten kan er een langere wachtrij zijn omdat er uitzonderlijk veel mensen tegelijkertijd een teleconsultatie wensen. In dat geval krijg je een plaats in de wachtrij en kan je de wachttijd opvolgen in de app. Je ontvangt een melding (als je dit ingeschakeld hebt) wanneer je aan de beurt bent. Vergeet dus niet om meldingen van de doktr app te accepteren!

Week 25 Okt - 29 Okt

Maandag

8u - 16u45


Dinsdag

8u - 16u45


Woensdag

8u - 18u45


Donderdag

8u - 18u45


Vrijdag

8u - 18u45


Ons technische supportteam is beschikbaar tussen 8 uur ’s ochtends en 17 uur ‘s avonds op werkdagen (ma-vr).

Ja. Op dit moment werken we enkel met huisartsen via onze app. Op basis van hun medische beoordeling kunnen ze je doorverwijzen naar een andere zorgverlener als dit nodig is.

Ja. We helpen kinderen van alle leeftijden. Wanneer kinderen jonger dan 18 jaar betrokken zijn, dient de ouder of voogd in te loggen en in de doktr app de categorie ‘kind’ te kiezen.

Momenteel bieden wij onze dienst enkel aan in het Nederlands en in het Frans. Aarzel niet om ons te laten weten waneer je onze dienst in een andere taal wenst te gebruiken. Je kan ons hierover bereiken op customerservice@doktr.be.

Wanneer je gebruikmaakt van doktr, kies je voor een beschikbare dokter die je zo snel mogelijk helpt. Maak je geen zorgen, al onze artsen zijn uiteraard medisch gekwalificeerd, geaccrediteerd en zorgvuldig geselecteerd op hun medische en digitale kennis. Zo kunnen we al onze gebruikers een snelle en kwalitatieve dienstverlening verzekeren.

Momenteel kan je onze app helemaal gratis downloaden. De consultatie zelf wordt volgens de huidige COVID tele-consultatie regels volledig gedekt door je ziekenfonds als je aangesloten bent bij een Belgisch ziekenfonds.

Je kunt voor alle suggesties en klachten over het gebruik van de app of website terecht bij onze klantenservice op customerservice@doktr.be. We proberen alle klachten zo snel mogelijk op te lossen en houden je hiervan op de hoogte. We horen graag al jouw goede ideeën over patiëntervaringen en app-mogelijkheden. Let er wel op dat je geen medische informatie deelt met dit e-mailadres. Onze support staf mag dergelijke informatie namelijk niet behandelen.

Indien je specifieke klachten zou hebben over de medische info of over een behandeling die je hebt gekregen van één van onze dokters, dan kan je voor één van de volgende opties kiezen:

Ja! Bovendien zal de dokter met jouw expliciete toestemming, je vaste huisarts achteraf informeren met een elektronisch verslag. Op deze manier is hij/zij op de hoogte van de zorg die je bij ons hebt ontvangen en wordt zo de continuïteit van de zorg gegarandeerd. Indien je bent ingeschreven bij een Medisch Huis, kan je jammer genoeg niet gebruikmaken van de doktr app.

Nee, dat is niet verplicht. Je kan bij doktr terecht zonder toegang te geven tot je globaal medisch dossier. We gaan je sowieso enkele vragen stellen zodat de behandelende dokter jou en je klachten leert kennen. Je kan er expliciet voor kiezen om de behandelende dokter al dan niet toegang te geven tot je globaal medisch dossier, zodat hij/zij toegang heeft tot andere belangrijke zorginformatie uit het verleden.

Volg deze stappen om de toegang van de dokter tot je medisch dossier te herroepen:

  1. Ga naar federale ombudsdienstNieuw venster
  2. Log in met itsme
  3. Kies 'toegangsbeheer'
  4. Kies 'therapeutische relaties'

De gegevens die we met itsme van je verzamelen worden alleen gebruikt met het doel om je een vlotte en professionele zorgverlening te bieden.

Wij nemen nooit het gesprek of de video-opname van een teleconsultatie op. Het gesprek is volledig vertrouwelijk tussen jou en de dokter.

Jijzelf en de dokter met wie je een gesprek had, kunnen de informatie en de afbeeldingen die je via de chat hebt gedeeld, inzien tot 48 uur na beëindiging van de teleconsultatie.

Tijdens deze 48 uur kan ook een beperkte groep van onze medische staf deze gegevens inzien voor klachtenbehandeling. Na maximaal 72 uur wordt alle medische informatie verwijderd of geanonimiseerd We bewaren hierna alleen meta data om te rapporteren over onze activiteiten en de kwaliteit van de dienstverlening.

Om de app te gebruiken verwerken wij jouw persoonlijke en gezondheidsgegevens zodat een teleconsultatie kan plaatsvinden. Je geeft hiervoor dan ook je toestemming geven wanneer je de app wil gebruiken. Jouw gezondheidsdata worden sowieso maar maximum 72 uur bewaard op ons platform. Je kan steeds je toestemming intrekken door een mailtje te sturen naar customerservice@doktr.be met de vermelding van je naam, voornaam en telefoonnummer en de expliciete vermelding dat je je toestemming om persoonlijke- en gezondheidsdata te delen wil intrekken. Dit betekent dat wij jouw account bij ons zullen verwijderen. Als je opnieuw wil inloggen zal je dan ook opnieuw toestemming moeten geven.

Heb je hierboven het antwoord op je vraag niet gevonden? Contacteer ons gerust via customerservice@doktr.be. Let erop dat je geen medische informatie deelt met dit e-mailadres. Onze support staf mag dergelijke informatie namelijk niet behandelen.

doktr is geen spoeddienst

Onze dokters kunnen alleen hulp bieden bij medische diensten die geen spoedeisende hulp of ziekenhuisopname vereisen. Indien je een dringende ziekenhuisopname nodig hebt, bel dan naar 112.