Hoe een technische interventie aanvragen?

Een probleem? Test eerst de status van uw lijn.

Test de status van uw Proximus-lijn en de bijbehorende diensten (internet, televisie en vaste ljin). Indien we een probleem aantreffen, kunt u eenvoudig contact opnemen met onze technische dienst zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Hebt u nog steeds een probleem met uw internet, tv of telefoon? Vraag een technische interventie bij u thuis. U belt hiervoor naar onze technische dienst. Zij zullen uw probleem trachten op te lossen. In iets meer dan 80% van de gevallen slagen zij hier ook in. Wanneer dat niet mogelijk is, zal onze medewerker een interventie inplannen. Eens uw interventie gepland, kunt u uw afspraak met de technicus zelf beheren.

Een interventie wordt ingepland tijdens de kantooruren. De prijs is afhankelijk van waar het technisch probleem zich voordoet:

  • Infrastructuur van Proximus tot aan het aansluitpunt: gratis, behalve voor de verticale bekabeling in een appartementsgebouw. U blijft eveneens aansprakelijk in geval van misbruik (bv. opzettelijk beschadigen van het aansluitpunt, enz.)
  • Infrastructuur vanaf het aansluitpunt: € 85
    Het gedeelte binnenshuis na het aansluitpunt (NTP), met name de private bekabeling en de toestellen (telefoon, modem, decoder), vallen onder uw verantwoordelijkheid. In geval van een probleem zal Proximus een forfait factureren van € 85. Dit forfait dekt de verplaatsing van de technicus, de tijd nodig om het probleem op te lossen en het kleine materiaal (bijkomend aansluitpunt, USB-kabel, enz.).
    Het forfait is ook van toepassing indien er een probleem is met uw modem, decoder, enz. en u wilt dat er een technicus langskomt om het toestel om te wisselen in plaats van te kiezen voor een aangeboden alternatief, zoals het omruilen van het toestel in een Kiala-punt.
  • Voor herhaalde interventies binnen een periode van 14 dagen wordt het forfaitaire bedrag slechts 1 keer aangerekend.

U kunt ook kiezen voor een interventie buiten de kantooruren. Hierbij wordt een technicus in wachtdienst opgeroepen, om zo vlug mogelijk bij u langs te komen. Hiervoor betaalt u wel een toeslag.


Heeft deze info u geholpen?


In the community

Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Contacteer ons