Licenties beheren in Office 365

Elke Office 365-gebruiker heeft een licentie nodig. Afhankelijk van uw Office 365-account beschikt u over één of meer licenties die u aan gebruikers kunt toewijzen. Licenties teveel of te weinig? Dan kunt u er inleveren of bijkopen.

Licenties raadplegen

  1. Log in op Microsoft Office 365 en klik op Beheerder in de startpagina.
  2. Selecteer Facturering in het menu links en daarna Licenties.
  3. In de kolommen ziet u hoeveel geldige licenties u hebt en of ze toegewezen zijn.

Beschikbare licenties in Office 365

In het voorbeeld hierboven kunt u nog 8 licenties aan nieuwe gebruikers toewijzen.

Licenties beheren

Licenties inleveren of bijkopen

Een licentie inleveren? Trek ze eerst van de gebruiker in (zie procedure onder Licenties toewijzen en intrekken) en vermijd dat u zijn of haar bestanden verliest.

  1. Stuur een mail naar webservices@proximus.com: vermeld uw Office 365- gebruikersnaam en het aantal licenties dat u wilt toevoegen of verwijderen.
  2. Van zodra uw licenties zijn aangepast, ontvangt u een bevestiging per mail.

U kunt nu opnieuw inloggen op Microsoft Office 365 om het aantal beschikbare licenties te raadplegen.

Licenties toewijzen en intrekken
  1. Log in op Microsoft Office 365 en klik op Beheerder in de startpagina.
  2. Kies Gebruikers > Actieve gebruikers.
  3. Voeg een nieuwe gebruiker toe of vink een bestaande aan en kies Bewerken rechts onderaan in het profieloverzicht.
  4. In het deelvenster Licenties toewijzen vinkt u selectievakjes:
     
    • aan om ze toe te wijzen,
    • af om ze in te trekken.
  5. Kies Opslaan bovenaan in het deelvenster.

De licentie is ingetrokken of verwijderd. De gebruiker kan nu inloggen in Office 365 of is zijn of haar toegang kwijt.


Heeft deze info u geholpen?


In the community

Meer

MyProximus

Activeer OneDrive for Business

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum