Domein toevoegen aan Office 365

Uw domeinnaam gebruiken voor uw e-mailadres en andere diensten? Voeg het toe aan Office 365. De wizard gidst u in drie stappen door het proces.

Voor u begint

Dit process omvat stappen waarbij u records moet toevoegen aan uw DNS-host.

  • Hebt u een domeinnaam bij Proximus? Dan volstaat een screenshot van de records: mail ze naar dnsmaster@proximus.com.
  • Hebt u een andere host? Vraag hem om bijstand als dat nodig is.

Wilt u in de toekomst één aanspreekpunt voor uw domein en Office 365? Dan kunt u het overdragen.

  1. Log in op Office 365 en klik op Beheerder in de startpagina.
  2. Klik op Domeinen in de kolom links. Kies Domein toevoegen in het volgende scherm.
Stap 1: Verifieer uw domein
  1. Klik op Aan de slag.
  2. Vul uw domeinnaam in.
  3. Om te bewijzen dat dit uw domein is, moet u TXT-records toevoegen aan uw DNS host. Kopieer de gegevens in de kolom waar TXT Value boven staat.
  4. Office weet automatisch wie uw DNS host is: klik op de link met de naam van uw host en voeg het TXT-record toe. Neem de Stapsgewijze instructies voor het toevoegen van een TXT-record door of contacteer uw DNS host voor hulp.
  5. Zijn de records toegevoegd? Klik op Ja, ik heb het record toegevoegd en dan Volgende.
Stap 2: Update uw e-mailadressen
  1. Klik op Update geselecteerde gebruikers en kies Volgende.
  2. U moet uitloggen om het proces verder te zetten.
  3. Log opnieuw in, maar dan met het geüpdatete e-mailadres. Uw wachtwoord blijft hetzelfde.
  4. U kunt nu nieuwe gebruikers toevoegen. Dit hoeft niet? Klik op Sla deze stap over.
Stap 3: Update uw DNS-records
  1. Klik op Nee, ik heb een website en dan op Volgende.
  2. Selecteer de diensten die u wilt gebruiken en kies Volgende.
  3. Kopieer de MX records en voeg ze toe aan uw DNS host. Doe daarna hetzelfde voor de andere records. Klik op Stapsgewijze instructies voor het toevoegen van een record, bovenaan in elke kolom, of contacteer uw host voor hulp.
  4. Zijn de records toegevoegd? Klik op Ja, ik heb het record toegevoegd en kies Voltooien.

Klaar! U kunt nu e-mails versturen en ontvangen met uw bedrijfsadres via Office 365.

Meer informatie?

Bekijk dan zeker de online video van Microsoft. Let wel, deze is alleen beschikbaar in het Engels of in het Frans.


Heeft deze info u geholpen?


Meer

MyProximus

Activeer OneDrive for Business

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum