Problemen om te verbinden met een Wi-Fi Hotspot

Slaagt u er niet in om zich te verbinden met een Wi-Fi Hotspot of is de verbinding van slechte kwaliteit? Hieronder vindt u de meest voorkomende oorzaken, en de bijhorende oplossingen.

U hebt geen verbinding met een Wi-Fi Hotspot

Lukt het u niet om zich te verbinden met een Wi-Fi Hotspot? Controleer eerst dat uw wifi-functie is ingeschakeld en dat u verbonden bent met het juiste netwerk.

  • Is de wifi-functie ingeschakeld op uw toestel?
    De manier om dit na te kijken hangt af van toestel tot toestel, maar gsm's en tablets hebben meestal een Netwerk-menu (binnen uw Instellingen), waar dataverbindingen zoals 3G, 4G, wifi, enz. worden beheerd.
    Let op, soms duurt het wat langer om in te loggen. Afhankelijk van het type modem kan het tot 30 seconden duren alvorens u bent verbonden.
  • Bent u verbonden met het juiste netwerk?
    Verifieer of u met een Wi-Fi Hotspot verbonden bent door te controleren of de naam van het netwerk (SSID) het woord Fon bevat (bv. PROXIMUS_FON).
  • Kunt u zich nog steeds niet verbinden?
    Afhankelijk van de foutmelding die u ziet op het scherm, kunt u de onderstaande oplossingen proberen.
    • Too many users: er zijn te veel verbindingen op deze Wi-Fi Hotspot. U zoekt best een andere Wi-Fi Hotspot.
    • Session limit exceeded: u hebt het maximum aantal verbindingen bereikt. Uw Wi-Fi Hotspots-account kan slechts worden gebruikt door 1 toestel tegelijkertijd.
    • No such user: verkeerde login. U kunt uw login terugvinden of een nieuwe instellen, als u deze bent vergeten.
    • Bad password: verkeerd wachtwoord. U kunt een nieuw wachtwoord instellen, als u dit bent vergeten.
    • Server timeout: geen antwoord van de server. Probeer het nog eens.
    • Unknown error: er heeft zich een fout voorgedaan. Probeer het nog eens.
    • Empty or unknown: er heeft zich een netwerkfout voorgedaan. Probeer het nog eens.

U hebt een slechte of onderbroken verbinding met een Wi-Fi Hotspot

Als uw verbinding van slechte kwaliteit is, of als deze wegvalt, dan kunt u de onderstaande tips proberen.

  • Is uw verbinding van slechte kwaliteit?
    Als u zich niet dicht genoeg bij een Wi-Fi Hotspot bevindt, of als er te veel mensen tegelijkertijd dezelfde Wi-Fi Hotspot gebruiken, helpt het om zich enkele meters te verplaatsen. U kunt ook proberen om zich te verbinden met een andere nabijgelegen Wi-Fi Hotspot.
  • Is uw verbinding plots onderbroken?
    Als u langer dan 15 minuten inactief bent, valt de verbinding automatisch weg (tenzij u een Android-toestel hebt). Log opnieuw in om de verbinding te herstellen.

Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Contacteer ons