Hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe?

Als u uw decoder wenst te vervangen door een andere, moet u eerst de bestaande decoder deactiveren. Op die manier kunt u zoveel mogelijk diensten gebruiken op de nieuwe decoder en zult u tegelijkertijd kunnen kijken en opnemen.

Uw oude decoder deactiveren

Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven, houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

Ter info: als u probeert om meer decoders aan te sluiten dan uw situatie technisch toelaat, krijgt u een bericht te zien op uw tv-scherm, met vermelding van dit telefoonnummer.

Uw nieuwe decoder activeren

Vervolgens kunt u uw nieuwe decoder aansluiten en activeren. Volg hiervoor de instructies op uw tv-scherm. Ook hier zal u worden gevraagd om een aantal gegevens in te leiden, gevolgd door uw geheime pincode. Als u die code nooit hebt gewijzigd, is die nog altijd 1234 (uw pincodes voor Proximus TV).

Hou er rekening mee dat het heropstarten enkele minuten kan duren.

Opgelet: als u over meerdere decoders beschikt, zult u ook de andere decoders moeten activeren, zelfs als u ze niet hebt afgekoppeld. Volg hiervoor dezelfde instructies op uw tv-scherm.

Via menu > instellingen > systeem > HD activeren of deactiveren (of instellingen > systeeminstellingen> HD, afhankelijk van uw TV-menu) kunt u nagaan of uw decoder op de juiste beeldkwaliteit is ingesteld. Pas zo nodig de instellingen aan.


Heeft deze info u geholpen?


Contacteer ons