Een woordje uitleg bij uw factuur

U hebt, als professionele klant, een vraag over uw factuur van internet, tv, vaste lijn of Bizz Pack. Kijk na waarover u meer uitleg nodig hebt.


Factuurgegevens

  1. Meld u aan op proximus.be/mijnbizzfactuur met uw MyProximus-login. Daar kunt u:
  2. Bent u al ingeschreven op MyProximus? Dan vindt u hier uw login (gebruikersnaam).
  3. Uw klantenadres is waar u uw producten (telefoon, internet, …) gebruikt.
  4. Naar uw factuuradres sturen we uw factuur.
    U kunt zelf uw factuuradres wijzigen. Behoud wel uw bedrijfsnaam en btw-nummer.

Factuuroverzicht

  1. Datum van uw factuur
    U ontvangt, telkens rond dezelfde dag van de maand, een factuur. Uw verbruik wordt gefactureerd voor de vorige maand, uw abonnementen worden een maand vooruit gefactureerd.
  2. Abonnementen
    Dit is het totaal van alle abonnementsbijdragen (internet, tv, telefoon, enz.) voor de maand die komt. Meer details over uw abonnementen vindt u op de volgende pagina's van uw factuur.
  3. Verbruik
    Dit groepeert het verbruik van de vorige maand van uw telefoon, internet, tv. Dit verschilt elke maand, omdat het berekend wordt volgens met uw persoonlijk verbruik (per minuut, per MB, enz.). Meer details over uw verbruik vindt u op de volgende pagina's van uw factuur.
  4. Eenmalige kosten
    Dit zijn kosten die slechts 1 keer worden aangerekend voor een toestel, voor een installatie, een activering, enz.
  5. Diensten geleverd door derden
    Hebt u bv. een sms-ticket voor bus of tram gekocht of naar een 0900-nummer gebeld, dan vindt u hiervan het totaalbedrag terug. De kost van deze diensten worden rechtstreeks doorgestort aan de betrokken externe leverancier.
  6. Bedrag excl. btw
    Alle bedragen (behalve voor diensten geleverd door derden) zijn btw exclusief. De detailbedragen van uw abonnementen, uw verbruik en (eventuele) eenmalige kosten vindt u terug op de volgende pagina's. Nog meer factuurdetails vindt u op MyProximus.
  7. Totaal te betalen bedrag
    Is het totaalbedrag hoger dan verwacht? Bekijk alle onderdelen van uw factuur: behalve uw abonnement betaalt u ook uw persoonlijk verbruik van de afgelopen maand, eventueel eenmalige kosten en/of diensten door derden.

Betaalgegevens

  1. Betaal het factuurbedrag tijdig en op het juiste bankrekeningnummer. Te laat met betalen? Breng ons hiervan op de hoogte of kies in de toekomst voor domiciliëring.

Installatie-adres

  1. Installatie-adres
    Dit is het adres of zijn de adressen waar u internet, tv of vaste lijn gebruikt, samen met de bijbehorende telefoonnummers of referentienummers.
    Naar een nieuw adres? U kunt online uw verhuis regelen.
  2. Installatie-adres
    Hebt u een gsm? Dit is uw adres en de bijbehorende gsm-nummers

Abonnementen in detail

  1. Abonnementen
    Dit is het totaal van alle abonnementsbijdragen (internet, tv, telefoon, enz.) voor de maand die komt. Als u een Bizz Pack hebt, wordt enkel het totaalbedrag vermeld, niet de bedragen per abonnement. De decoder voor uw tv is inbegrepen in de prijs van uw Pack.
  2. Overzicht van producten, productnamen en opties die u in uw Bizz Pack hebt. Uw tv-abonnement wordt vermeld onder Optie. Op de laatste pagina van uw factuur en op MyProximus vindt u meer toelichting over de productnamen.
  3. Periode
    U betaalt de abonnementsbijdrage voor de lopende maand. Als u bovendien in de afgelopen maand met een nieuw abonnement gestart bent, staat hier de precieze periode dat uw abonnement in die maand actief was.
  4. Prijs/maand
    Abonnementsprijs exclusief btw per product per maand.
  5. Bedrag excl. btw
    Het abonnementsbedrag voor uw factureringsperiode. Bij uw eerste factuur of bij een nieuw abonnement in de voorbije maand, wordt het totaal aantal dagen aangerekend dat uw abonnement actief is. Daarom kan dit meer zijn dan 1 maand.
  6. Telefonie – Mobiel – Internet – Televisie
    Hier staan opties (als u deze hebt) voor respectievelijk uw vaste lijn, mobiel, internet en tv. Sommige opties zijn gratis (0,00 euro) omdat ze inbegrepen zijn in uw Pack.

Verbruik in detail

  1. Verbruik
    Dit groepeert de verbruikskosten van de vorige maand van uw telefoon, internet, tv. Deze verschillen van maand tot maand, omdat ze berekend worden volgens met uw persoonlijk verbruik (per minuut, per MB, enz.).
    U kunt online uw aangerekend verbruik in detail bekijken. Verbruik van de lopende maand dat nog niet aangerekend is, kunt u online en via de app bekijken.
  2. Aantal
    Totaal aantal gesprekken, sms'en, MB internetverkeer, enz. van de vorige maand.
    U kunt online uw aangerekend verbruik in detail bekijken. Verbruik van de lopende maand dat nog niet aangerekend is, kunt u online en via de app bekijken.
  3. Periode
    U betaalt het verbruik van de vorige maand (van de eerste tot de laatste dag van die maand). Als uw abonnement niet in het begin maar in de loop van die maand gestart is, dan staat hier de precieze periode dat uw abonnement in die maand actief was. Dit kan eenmalig korter zijn dan 1 maand.
  4. Totale duur
    Uw totaal persoonlijk verbruik (in minuten) van de vorige maand.
  5. Bedrag excl. btw
    Het bedrag voor uw verbruik van de vorige maand. Bepaald verbruik is gratis (0,00 euro) of wordt in mindering gebracht omdat het inbegrepen is in uw Pack of als onderdeel van ander product.

    Wilt u uw verbruik beperken?

Eenmalige kosten en totaal

  1. Eenmalige kosten
    Dit zijn kosten die slechts 1 keer worden aangerekend: voor de aankoop van een toestel (gsm, modem, decoder), voor een installatie, voor een activering, … Hieronder vallen ook administratiekosten (niet-BTW-onderhevig) bij een verhuizing of bij een herinnering wanneer u uw factuur te laat betaald hebt.
  2. Totaal van alle rubrieken
    Totaalbedrag van de factuur. Dit is de som van uw abonnementskosten, uw verbruikskosten en (indien van toepassing) uw eenmalige kosten. Als u het niet eens bent met een bepaald bedrag, kunt u dit betwisten.

Informatieluik

  1. Informatie over uw tarieven
    Hier staat uitleg over de productnamen van uw internet, tv, telefoon, enz.: wat houden ze in en aan welke lijn zijn ze toegekend.
     
  2. Vastinternetverbruik
    Dit geeft aan hoeveel MB u de vorige maand verbruikt hebt voor uw verbinding(en) voor vast internet. Ga na wat u kunt doen als u uw downloadvolume overschrijdt.
  3. Uw getrouwheidsprogramma
    Informatie over het getrouwheidsprogramma Bizz Club. Nog niet geregistreerd? Meer info op proximus.be/bizzclub.
  4. Uw contracten van bepaalde duur
    Als u met uw abonnement of met uw Pack een gsm, tablet of tv kreeg aan voordelige voorwaarden, staat hier informatie over het contract voor dit toestel. U kunt dit contract wijzigen of stopzetten.

Diensten geleverd door derden

  1. Diensten geleverd door derden
    Hebt u bv. een sms-ticket voor bus of tram gekocht of naar een 0900-nummer gebeld, dan vindt u hiervan het totaalbedrag terug. De kost van deze diensten is inclusief btw en wordt rechtstreeks doorgestort aan de betrokken externe leverancier. U kunt:

Een andere vraag over uw factuur? Raadpleeg onze rubriek Facturering of neem contact op.


Heeft deze info u geholpen?


In the community

Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum