Geen internet of tv? 10 tips

Hebt u geen internet meer? Doet Proximus TV het niet?  We geven u enkele tips waarmee u de meeste problemen kunt oplossen. Begin bij de eerste tip. Nog niet in orde? Ga dan naar de tweede, enz. Meestal is het probleem al na enkele minuten opgelost!

  • Controleer de kwaliteit van uw lijn

     

    Misschien ligt het probleem wel aan ons netwerk. Doe een lijntest en kijk of uw lijn niet gestoord is. Indien dit het geval is, zullen onze teams zo snel mogelijk tussenkomen.

    Start de test

  • Controleer uw kabels en aansluitingen

     

    Controleer of alle toestellen correct aangesloten zijn, of de stekkers goed in het stopcontact zitten en of de toestellen aan staan. Indien u een draadloze telefoon hebt, zet hem dan op zijn basisstation. Volg onze instructies of bekijk onze video's:

    V5 compact decoder

    V5 compact decoder

    Controleer de aansluitingen van uw V5 compact decoder


    V5 decoder

    V5 decoder

    Controleer de aansluitingen van uw V5 decoder


    B-box 3 modem

    B-box 3

    Controleer de aansluitingen van uw b-box 3-modem

  • Herstart uw modem

     

    Zijn de kabels goed aangesloten en is er nog altijd een probleem? Herstart dan uw toestellen. Begin bij de modem.

    1. Druk op de on/off-knop om de modem uit te schakelen. De controlelampjes aan de voorkant van de modem gaan uit. Wacht enkele seconden.
    2. Druk opnieuw op de on/off-knop om de modem weer aan te zetten.
    3. Wacht tot de lampjes (DSL of XDSL) blijven branden.

    Herstart uw b-box 3 modem

  • Herstart uw Wi-Fi Bridge, PLC-adapters of Ruckus-apparaten

     

    Nu is uw modem herstart. Hebt u ook een Wi-Fi Bridge, PLC-adapters of Ruckus-apparaten? Herstart ze ook.

    Wi-Fi Bridge

    Wi-Fi Bridge

    Herstart uw Wi-Fi Bridge

    1. Druk op de Power-knop aan de achterkant van de Wi-Fi Bridge om het toestel uit te schakelen.
    2. Druk nogmaals op de Power-knop om de Wi-Fi Bridge weer aan te zetten.
    3. Wacht enkele minuten tot de lampjes weer branden.

    Indien u verschillende Wi-Fi Bridges hebt, dient u ze telkens op deze manier te herstarten.

    Indien het controlelampje LedLink Qualiy rouge rood is, plaats het toestel dan op een goed verluchte plaats, in de hoogte en niet in een kast.


    PLC-adapters

    PLC adapter

    Herstart uw PLC-adapters

    1. Trek de 1e PLC-adapter (bv. de adapter vlak bij de modem) uit het stopcontact en steek hem er vervolgens terug in.
    2. Trek de 2e PLC-adapter (bv. de adapter vlak bij de decoder) uit het stopcontact en steek hem er vervolgens terug in.
    3. Wacht enkele minuten tot de lampjes weer branden.

    Ruckus

    Ruckus

    Herstart uw Ruckus-apparaten

    1. Ontkoppel de zwarte voedingskabel aan de achterkant van de 1e Ruckus (bv. de Ruckus-zender vlak bij de modem) en sluit hem weer aan.
    2. Ontkoppel de zwarte voedingskabel aan de achterkant van de 2e Ruckus (bv. de Ruckus-ontvanger vlak bij de decoder) en sluit hem weer aan.
    3. Wacht enkele minuten tot de lampjes weer branden.
  • Herstart uw decoder

     

    Herstart nu uw decoder. Volg onze instructies of kijk naar de video's:

    1. Zet de schakelaar aan de achterkant van uw decoder op 0. Wacht ten minste 10 seconden.
    2. Zet de schakelaar terug op 1.
    3. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder gaan branden. Uw decoder wordt herstart.
    4. Na enkele minuten kunt u weer tv-kijken en navigeren in het Proximus TV-menu.

    V5 compact decoder

    V5 compact decoder

    Herstart uw V5 compact decoder


    V5 decoder

    Décodeur V5

    Herstart uw V5 decoder

  • Controleer uw afstandsbediening

     

    Bent u er zeker van dat uw afstandsbediening naar behoren werkt? Kijk eerst of de batterijen van uw Proximus-afstandsbediening nog goed zijn. Hebt u uw afstandsbediening via radiofrequenties aangesloten op uw decoder? Schakelt u de radiofrequenties uit.

  • Controleer of uw tv op het juiste kanaal geconfigureerd is

     

    Ziet u sneeuw op het scherm? Druk op de toets AV, AUX, EXT of HDMI op de afstandsbediening van uw tv. Ga door tot het Proximus TV-scherm op uw tv verschijnt.

  • Verbeter de kwaliteit van het wifi-signaal

     

     Bent u er zeker van dat niets het wifi-signaal in huis verstoort? Volg onze tips om de kwaliteit van uw Wi-Fi-netwerk te verbeteren. Dit is niet genoeg? Probeer het wifi-kanaal van uw modem te wijzigen.

  • Reset uw decoder

     

    Doet uw tv het nog altijd niet? Reset uw decoder. Dit duurt een dertigtal minuten. Uw opnames zullen niet worden gewist.

  • Reset uw PLC of Ruckus

    Zijn de controlelampjes op uw PLC-adapters of Ruckus nog altijd rood?  Hebt u uw modem en decoder herstart?  We raden u in dit geval aan uw PLC-adapters of uw Ruckus te resetten.

Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum
Contacteer ons