Geblokkeerde internetpoorten openen

Standaard blokkeren we, voor uw veiligheid, bepaalde internetpoorten van uw verbinding. Wilt u ze toch openen, bijvoorbeeld voor een programma of een website? Lees hier welke poorten u zelf kunt deblokkeren in MyProximus.

Poorten die u kunt openen

Deze internetpoorten zijn gesloten voor inkomend verkeer, maar kunt u openen in MyProximus:

  • Poort 23 (Telnet-protocol)
  • Poort 80 (http-protocol)
  • Poort 443 (HTTPS-protocol)

Aan de slag:

  1. Log in om uw producten te bekijken.
  2. Klik op een internetabonnement in het gedeelte Internet.
  3. Kies Technisch profiel in de box Diensten: standaard staat hier “Normal” aangevinkt.
  4. Selecteer Basic en klik op de knop Bevestigen.
  5. Schakel uw modem 5 seconden uit en dan weer in.

U hebt de internetpoorten 23, 80 en 443 gedeblokkeerd; ze zijn nu open voor inkomend verkeer.

Poorten die u niet kunt openen

De internetpoorten hieronder zijn geblokkeerd voor inkomend en/of uitgaand verkeer. Om veiligheidsredenen kunt u ze niet zelf deblokkeren.

Poorten 25 en 445 (TCP-protocol); poorten 135, 137, 138 en 139 (UDP-protocol); poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000 en bepaalde poorten hoger dan 1024.

Log in om poorten 23, 80 en 443 te openen

Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum
Contacteer ons