Een defecte decoder of modem omruilen

U kunt niet met het internet verbinden, tv-kijken of opnemen? Controleer eerst of de decoder nog werkt. Lukt surfen of tv-kijken hierna nog niet, ga dan niet naar een Proximus Center, maar contacteer onze technische dienst op 0800 22 800 (particuliere klanten) of 0800 22 500 (zakelijke klanten), om uw probleem te analyseren en op te lossen. Als we de decoder of modem moeten vervangen, gebeurt dat zo vlug mogelijk. Onze operator bepaalt, afhankelijk van uw situatie, hoe de decoder of modem vervangen wordt.

Een decoder omruilen

Onze klantendienst stelt u voor de decoder om te wisselen. In functie van uw persoonlijke situatie kan dit als volgt: via een afhaalpunt, met bpost of door een technicus die bij u thuis langskomt.

Via een afhaalpunt

Ontvang uw nieuwe decoder in een door u gekozen afhaalpunt. Als u voor 19 u belt (van maandag tot donderdag), dan is het apparaat ‘s anderdaags beschikbaar (behalve op maandag).

  1. Van zodra de decoder beschikbaar is, ontvangt u een sms’je om de nieuwe decoder af te halen bij het afgesproken afhaalpunt. Om het pakket in ontvangst te nemen dient u een identiteitsbewijs voor te leggen. U ontvangt eveneens een bericht van Proximus met daarin de instructies om de nieuwe decoder te activeren. U heeft hiervoor uw klantennummer (bovenaan op de eerste pagina van uw factuur) en uw vast telefoonnummer nodig.
  2. Installeer de nieuwe decoder en aarzel zeker niet om de elementen in uw bezit te herbruiken (scartkabel, afstandsbediening, HDMI-kabel, ethernetkabel,…). Indien u 2 decoders heeft, moet u beide decoders opnieuw activeren. Wanneer u 2 decoders heeft maar er slechts één van de twee in HD is, dient u de HD-decoder als eerste te activeren.
  3. Stuur uw oude decoder samen met de voedingskabel terug via het gekozen afhaalpunt. Volg hiervoor de instructies die meegeleverd worden met het nieuw apparaat.

Thuislevering (via bpost)

  1. U ontvangt de nieuwe decoder in een pakket via bpost (tussen 8 u en 18 u, behalve in het weekend). Als u voor 19 u belt (van maandag tot donderdag), dan is het apparaat ‘s anderdaags beschikbaar (behalve op zaterdag).
  2. Installeer de nieuwe decoder volgens de bijgeleverde instructies. Indien u 2 decoders heeft, moet u beide decoders opnieuw activeren. Wanneer u 2 decoders heeft maar er slechts één van de twee in HD is, dient u de HD-decoder als eerste te activeren.
  3. Stuur uw oude decoder samen met de voedingskabel terug via een door u gekozen afhaalpunt. Volg hiervoor de instructies die meegeleverd worden met het nieuw apparaat.

Installatie bij u thuis

Bent u een Bizz-klant : Bizz All-in, Bizz Office of Bizz Pack ? Heeft u recht op de same day repair ? Dan komt er de dag zelf een technicus bij u langs om een nieuwe decoder te installeren. Buiten hem binnen te laten hoeft u helemaal niets te doen. De technicus activeert de nieuwe decoder, hij neemt de oude decoder met zich mee en geeft u alle nodige inlichtingen.

Een modem omruilen

Onze klantendienst stelt u voor de modem om te wisselen. In functie van uw persoonlijke situatie kan dit als volgt : via een afhaalpunt, met bpost of door een technicus die bij u thuis langskomt.

Via een afhaalpunt

Ontvang uw nieuwe modem in een door u gekozen afhaalpunt (bijvoorbeeld Kiala). Als u voor 19 u belt (van maandag tot donderdag), dan is het apparaat ‘s anderdaags beschikbaar (behalve op maandag).

  1. Van zodra de modem beschikbaar is, ontvangt u een sms’je om de nieuwe modem af te halen bij het afgesproken afhaalpunt. Om het pakket in ontvangst te nemen dient u een identiteitsbewijs voor te leggen.
  2. Installeer de nieuwe modem: sluit hem rechtstreeks aan volgens de bijgevoegde instructies.
  3. Stuur uw oude modem samen met de voedingskabel terug via het gekozen afhaalpunt. Volg hiervoor de instructies die meegeleverd worden met het nieuw apparaat.

Thuislevering (via bpost)

  1. U ontvangt de nieuwe modem in een pakket via bpost (tussen 8 u et 18 u, behalve in het weekend). Als u voor 19 u belt (van maandag tot donderdag), dan is het apparaat ‘s anderdaags beschikbaar (behalve op zaterdag).
  2. Installeer de nieuwe modem : sluit hem rechtstreeks aan volgens de bijgevoegde instructies.
  3. Stuur uw oude modem samen met de voedingskabel terug via het gekozen afhaalpunt. Volg hiervoor de instructies die meegeleverd worden met het nieuw apparaat.

Installatie bij u thuis

Bent u een Bizz-klant : Bizz All-in, Bizz Office of Bizz Pack ? Heeft u recht op de same day repair ? Dan komt er de dag zelf een technicus bij u langs om een nieuwe modem te installeren. Buiten hem binnen te laten hoeft u helemaal niets te doen. De technicus activeert de nieuwe modem, hij neemt de oude decoder met zich mee en geeft u alle nodige inlichtingen.


Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum
Contacteer ons