Wat gebeurt er als u niet op tijd betaalt?

Een factuur of een aanrekening uit het oog verliezen … dat kan gebeuren. Als u niet op tijd betaalt, helpen we u met herinneringsberichten. Vermijd aanmaningskosten en onderneem snel actie. Betaalt u toch niet, kan uw telefoon, tv en internet geschorst of afgesloten worden.

Hoe waarschuwen wij u?

Uw factuur of aanrekening vermeldt de vervaldatum ("Te betalen vóór …"). Op die datum moeten wij, tenzij u een bedrag betwist, uw betaling volledig ontvangen hebben. Is dat niet het geval, dan stuurt Proximus u een of meerdere gratis waarschuwingen per sms en/of per e-mail.

  • Hebt u zo'n sms of e-mail ontvangen? Dan hebt u niet of niet correct betaald, of, in geval van domiciliering, stond er te weinig geld op uw rekening.
  • Betaalt u niet, ondanks de gratis sms'en en e-mails? Dan sturen we u een aanmaning per brief, met bijbehorende administratieve kosten.

Een aanmaning per e-mail, sms of brief?

Betaal zo snel mogelijk. Het is niet nodig ons te bellen, ook niet als onze e-mail/sms/brief en uw betaling elkaar gekruist hebben. Ga als volgt te werk om te betalen:

  1. Controleer wat het volledig openstaande bedrag is (inclusief aanmaningskosten). Kijk dit na in uw sms, e-mail of log in en bekijk het openstaand bedrag.
  2. Betaal het openstaand bedrag op één van de volgende manieren:
    • Via My Proximus: log in, selecteer de openstaande factuur, aanrekening of bedrag en betaal.
    • Met een overschrijving: via internetbankieren of in uw bankkantoor.

    Afhankelijk van uw bank, kan dit meerdere dagen duren. Elektronisch betalen verloopt sneller dan een papieren overschrijving.

Tip: Opteer voor een domiciliëring, zo wordt in de toekomst uw factuur of aanrekening tijdig en correct betaald.

Uw telefoon, tv of internet is afgesloten?

Wanneer u verscheidene keren te laat betaalt, wanneer u niet betaalt of wanneer u uw aanmaningskosten niet betaalt, kan uw toegang tot telefoon, tv en internet geschorst worden. Betaal zo snel mogelijk, dan kunnen wij de toegang herstellen. Ga als volgt te werk:

  1. Controleer wat het volledig openstaande bedrag is (inclusief aanmaningskosten). Kijk dit na in uw sms, e-mail of log in en bekijk het openstaand bedrag.
  2. Betaal het openstaand bedrag op één van de volgende manieren:
    • Via My Proximus: log in, selecteer de openstaande factuur, aanrekening of bedrag en betaal.
    • Met een overschrijving: via internetbankieren of in uw bankkantoor.

    Afhankelijk van uw bank, kan dit meerdere dagen duren. Elektronisch betalen verloopt sneller dan een papieren overschrijving.
  3. Laat ons weten dat u betaalt of betaald hebt.
    Enkele uren na deze bevestiging kunt u opnieuw telefoneren, tv-kijken en surfen.
    Staat de beloofde betaling echter na 3 dagen niet op onze rekening, wordt uw telefoon, tv of internet opnieuw geschorst.

Betaalt u toch niet als uw telefoon, tv of internet is afgesloten, wordt u in gebreke gesteld en wordt de dienst definitief stopgezet.


Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum