×
×
img

Vragen over je verhuis?

Welke zijn de verschillende stappen van mijn verhuis met Proximus?

  1. Geef 4 weken op voorhand je verhuis door

    Geef ons je nieuwe adres tijdig door, indien mogelijk minstens 4 weken voor je verhuisdag. Zo kunnen we je aanvraag zo goed mogelijk behandelen en verrassingen vermijden. Het laat ons ook toe om de plannen van je woning op te vragen bij je gemeente (gas, water, electriciteit, enz.) in geval van een interventie in je straat om je aan te sluiten op de Proximus-bekabeling. Bovendien helpt een tijdige aanvraag ons om een technicus beschikbaar te hebben op de dag van je verhuizing.

  2. We bellen je binnen 24 uur terug

    Vul het online formulier in, we bellen je binnen 2 uur terug indien je je aanvraag ingaf van maandag tot zaterdag, tussen 9 en 20u. Aanvragen die buiten deze uren doorgegeven worden, behandelen we de eerstvolgende werkdag. Tijdens het gesprek bespreken we in detail je verhuis om te bepalen welk type van installatie nodig is en binnen welke termijn we deze kunnen uitvoeren.

  3. Onze Proximus-technicus verzorgt de standaard installatie en eventuele andere werken die telefonisch overeengekomen waren

    Je hebt al een Proximus-kabel tot in je nieuwe woning? Dan verzorgt de technieker een standaard installatie, deze omvat:

    • Installatie van een Proximus-contactpunt
    • Installatie en configuratie van de modem, beveiliging en Wi-Fi inbegrepen
    • Plaatsing van de kabels (maximum 50 meters, met eventueel horizontaal boren in een muur) en controle van bestaande bekabeling
    • Configuratie van je PC om te surfen op internet (via kabel of interne kaart)
    • Installatie van een e-mailadres en alias op 1 PC
    • Installatie van een TV-decoder + een kleine demo

    Je hebt nog geen Proximus-kabel tot in je nieuwe woning? Onze medewerkers zorgen ook voor de aansluiting tussen de kabel in de straat en je woning. Deze interventie wordt dezelfde dag uitgevoerd maar is niet inbegepen in de € 59 voor de standaard installatie, net zoals eventuele extra toestellen zoals een Wi-Fi versterker.

  4. Bel, surf en kijk tv in je nieuwe thuis

    Op de afgesproken dag worden je diensten geïnstalleerd en geactiveerd op je nieuwe adres. In de meeste gevallen zal je eenzelfde of betere kwaliteit van de technologie ervaren ten opzichte van je oude adres.

Wat kost mijn verhuis?

De prijs voor de standaard installatie is € 59 en bevat verschillende zaken :

  • Installatie van een Proximus-contactpunt
  • Installatie en configuratie van de modem, beveiliging en Wi-Fi inbegrepen.
  • Plaatsing van de kabels (maximum 50 meter, met eventueel horizontaal boren in een muur) en controle van bestaande bekabeling
  • Configuratie van je PC om te surfen op internet (via kabel of interne kaart)
  • Installatie van een e-mailadres en alias op 1 PC
  • Installatie van een TV-decoder + een kleine demo

We rekenen extra kosten aan indien we andere, extra technische werken moeten uitvoeren (zoals je woning aansluiten op de kabel in de straat).

Welk type installatie we uitvoeren op je nieuwe adres wordt met jou besproken wanneer je je aanvraag hebt doorgegeven. Gelieve je op voorhand zo goed mogelijk te informeren over de beschikbare infrastructuur op je nieuwe adres (aanwezigheid van een Proximus aansluitingspunt, waar deze zich bevindt, identiteit van de vorige Proximus-klant, …). Hiervoor kan de vorige eigenaar of huurder een goede informatiebron zijn.

Wat moet ik voorzien op de dag van mijn verhuizing?

  • Er moet iemand aanwezig zijn

    Zorg er voor dat een volwassene aanwezig is die op de hoogte is van je voorkeuren i.v.m. de installatie en de plaatsing van de toestellen. Het is ook belangrijk dat deze persoon het materiaal van je vorige adres kan overhandigen aan de technicus (decoder, modem, TV…).

    Je hebt een Proximus-kabel tot in je nieuwe woning? Dan kan je kiezen uit verschillende tijdstippen voor de installatie. De technicus verwittigt je ook 30 minuten voor zijn aankomst.
    De Proximus-kabel is nog niet geïnstalleerd in je woning? Dan moet er de hele dag iemand bij je thuis aanwezig zijn, zodat onze medewerkers de werken voor de aansluiting kunnen uitvoeren.

  • Indien aanwezig, het aansluitingspunt situeren in de woning of het gebouw.

    Bijvoorbeeld : in de garage, kelder, woonkamer of bureau. De technicus moet toegang hebben tot deze plaats.

  • Er voor zorgen dat er elektriciteit aanwezig is

    Minimum 2 vrije stopcontacten waar de modem geïnstalleerd wordt en bij het televisietoestel. Extra stopcontact voor een eventuele schakelaar (aansluiting van meerdere computers) of voor een draadloze aanslutiting (Wi-Fi Bridge), of via Devolo.

  • Denken aan de kabels binnenshuis en de plaatsing van je toestellen

    Zijn er reeds kabels beschikbaar? Zorg je zelf voor de bekabeling of installeert de technicus deze? Hoeveel toestellen wil je aansluiten en welke? Waar bevinden ze zich?
    Als je geen gebruik wilt maken van Wi-Fi Bridge of Devolo, moet je alvast tussen de verschillende verdiepingen gaten boren om de toestellen aan te sluiten.

  • De nodige toestellen voorbereiden

    Verhuis je een internetverbinding? Voorzie dan toegang tot al je computers (ook laptops) waarop reeds Windows Vista, Windows 7 of Windows 8 geïnstalleerd is.

Bereikbaar blijven tijdens je verhuis

Een dag zonder telefoon? Geen internetverbinding thuis? Je kan het je niet meer voorstellen dat je geen contact meer hebt met familie en vrienden, zelfs voor een dag.

Blijf bereikbaar tijdens je verhuis, dankzij deze oplossingen:

  • Je verwacht een belangrijk telefoontje tijdens je verhuis? Geen probleem : schakel je oproepen door naar een ander nummer of gsm.
  • Mis geen enkele oproep tijdens je verhuizing dankzij Phone Mail. Beluister je boodschappen waar en wanneer je wil, op je vaste lijn of via je gsm.
  • Dankzij mobile internet kan je blijven surfen, waar je ook bent. Handig, toch?

Hoeveel tv’s kan ik aansluiten op mijn nieuwe adres? Kan ik kijken in hd-kwaliteit?

Kijk na en vergelijk welke technologie beschikbaar is op je oude en nieuwe adres, dankzij de test tool.

Mijn post en facturen nazenden

Om zeker te zijn dat je geen enkele factuur mist en het risico loopt hierdoor afgesloten te worden, stel je best een nazending in van je post. Of kies voor de elektronische factuur!

Contacteer ons