×
×

De toekomst van vaste telefonie

Van telefonie naar IP

Van telefonie naar IP

We werken voortdurend aan de verbetering en upgrade van ons netwerk

"Klaar voor de toekomst met Voice over IP-technologie

De manier waarop we met elkaar communiceren in een zakelijke omgeving is helemaal aan het veranderen. Daardoor is de vernieuwing van de ICT- en netwerkinfrastructuur een noodzaak geworden. Alsmaar meer bedrijven kiezen dan ook voor één geïntegreerd IP-platform voor alle communicaties Voor de eindgebruiker biedt de overgang niets dan voordelen."

Modernisering van het netwerk

White paper

Deze white paper schetst de geschiedenis van het communicatienetwerk.

"Vroeger diende het netwerk enkel voor de overdracht van het stemgeluid. Sinds de komst van de computer in de jaren zeventig is er ook netwerkcapaciteit nodig voor het doorsturen van data. Die behoefte aan datatransmissiecapaciteit is met de evolutie van de computers, besturingssystemen en applicaties alleen maar toegenomen. De traditionele kopertechnologieën voldoen niet meer en maken plaats voor een glasvezelnetwerk met een volledig IP-platform."

Infographie Infographie

Solutions

Bizz IP Telephony

Vereenvoudig uw telefonie-infrastructuur met IP-telefonie.

Telefooncentrales

Zorg voor een vlot klantencontact met een telefooncentrale die meegroeit met uw bedrijf.

Unified Communications

Communicatiemiddelen ter ondersteuning van een vlotte samenwerking tussen medewerkers, klanten en partners.

Glasvezel

Uw business aan lichtsnelheid. Glasvezel biedt de professionele klant heel wat perspectieven voor een vlottere manier van werken.

Veelgestelde vragen

Al wat u moet weten over de modernisering van het netwerk en migraties naar IP

Waarom moderniseert Proximus zijn netwerk?
  • Proximus werkt voortdurend aan de verbetering, optimalisering en modernisering van zijn netwerk. In 2016 zullen we verschillende diensten op ons IP-netwerk wijzigen, updaten en migreren, gaande van de grootschalige uitrol van glasvezel, over de upgrade van ADSLklanten naar snellere VDSL en VDSL2 en de uitfasering van oudere technologieën.
  • Dat kadert in ons ‘Move to all IP’-transformatieproject, dat wordt aangestuurd door drie belangrijke elementen:
    • Klantentevredenheid: onze absolute prioriteit is om alle klanten de ‘beste netwerkervaring te bieden, zowel op het vlak van vaste als mobiele connectiviteit, alsook voor data en spraak.
    • Marktevolutie: IT-applicaties evolueren. Niet alleen is er de jaarlijks exponentieel groeiende hoeveelheid data die over de netwerken wordt getransporteerd, ook het aantal geconnecteerde toestellen, sensoren en objecten (IOT) neemt snel toe. Proximus moet daarom mee op de kar springen en zijn netwerk de vereiste toekomstzekerheid verschaffen.
    • Evolutie van technologieleveranciers: de wereldwijde fabrikanten van netwerkcomponenten en communicatie-uitrustingen (bv. apparatuur voor oproepbeheer en telefooncentrales) evolueren naar IP-technologie, waardoor apparatuur die analoog en digitaal wordt aangesloten stapsgewijs verdwijnt.
Stopt Proximus zijn ondersteuning van ISDN2-spraaktoegang (basic access) en dwingt het de klanten die nu ISDN2 gebruiken om naar Voice over IP-technologie te migreren?

Helemaal niet. Op 1 januari 2017 zal Proximus simpelweg de bestaande ISDN-spraaktoegang in het Voice over IP-netwerk integreren. De ondersteuning van klanten met ISDN2-lijnen (basic access) blijft gewaarborgd.

Voor klanten die na januari 2017 intekenen op de spraakdiensten van Proximus betekent dit dat ze Voice over IP-lijnen of ISDN30 op PRA zullen kunnen bestellen.

Momenteel heb ik ISDN2-lijnen (basic access) en een ISDNtelefooncentrale bij Proximus. Wat gebeurt er met mijn huidige ISDNlijnen en telefooncentrale na 1 januari 2017? Moet ik iets doen?
  • Voor onze bestaande ISDN2-klanten verandert er niets. Proximus zal ISDN2-lijnen en ISDN- telefooncentrales nog jarenlang blijven ondersteunen en onderhouden. De onsite-infrastructuur zal niet moeten worden aangepast. Als er iets zou veranderen aan het ondersteuningsbeleid van ISDN2 zal Proximus alle klanten voldoende vooraf inlichten.
  • Mettertijd zal de datum voor de verlenging van uw contract voor uw telefooncentrale echter een uitgelezen moment zijn om te overwegen uw infrastructuur te moderniseren door over te stappen op een IP-telefooncentrale. Hiermee maakt u uw bedrijf toekomstzeker. Proximus kan u helpen de beste optie te kiezen afhankelijk van uw bedrijfsbehoeften.

Contact

Graag meer informatie? Contacteer uw accountmanager of klik op Contacteer mij en vul het formulier in. We contacteren u dan zo snel mogelijk.

Contacteer mij

Bent u privé-klant, zelfstandige of klein bedrijf? Dan contacteert u best uw eigen klantendienst.