×
×

MyProximus

Meer vragen over MyProximus

Wat is MyProximus

Gebruik de MyProximus-portals om eenvoudig de verschillende aspecten van uw bedrijfsaccount te beheren. Krijg snel een overzicht van alle vaste en mobiele producten en oplossingen die uw bedrijf momenteel gebruikt.

Voordelen voor uw bedrijf
  • Raadpleeg de facturen en het verbruik voor uw vaste en mobiele oplossingen.
  • Beheer uw abonnementen, tariefplannen en opties.
  • Beheer de activiteit van uw vloot.
  • Krijg toegang tot andere applicaties zoals e-troubleshooting, geïntegreerde rapporteringsportal en nog veel meer.
2 selfserviceportals in MyProximus

MyProximus bestaat uit 2 selfservic portals:

  • MyProximus Office voor vaste producten en oplossingen
  • MyProximus Mobile voor mobiele producten en oplossingen met toegang tot:
    • My Business: beheer uw volledige bedrijfsvloot.
    • My Personal Mobile: beheer uw persoonlijke mobiele toestel als onderdeel van uw bedrijfsvloot.
MyProximus Office- en MyProximus Mobile-accounts linken

Link uw MyProximus Office- aan uw MyProximus Mobile-account en krijg toegang tot al uw applicaties via 1 login.

U hebt een MyProximus Office-account en wilt een MyProximus Mobile-account activeren

Volg deze stappen om uw MyProximus Office-login te gebruiken om toegang te krijgen tot uw mobiele gegevens in MyProximus Mobile:

1. Houd uw mobiele Proximus-toestel bij de hand (u zult informatie ontvangen via sms).

2. Ga naar de MyProximus-loginpagina en voer uw MyProximus Office-inloggegevens in.

3. Selecteer Een MyProximus Mobile account toevoegen  in het dropdownmenu in de rechterbovenhoek en volg de stappen op het scherm.

Uw MyProximus Office- en MyProximus Mobile-accounts zijn nu gelinkt. Met 1 enkele login en wachtwoord hebt u nu toegang tot al uw MyProximus-applicaties. Switch eenvoudig van de ene account naar de andere in de MyProximus-portals door de account van uw keuze te selecteren in het dropdownmenu in de rechterbovenhoek.

U hebt een MyProximus Mobile-account en wilt een MyProximus Office-account activeren

Volg deze stappen om uw MyProximus Mobile-login te gebruiken om toegang te krijgen tot MyProximus Office:

1. Houd een recente factuur (max. 4 maanden oud) met uw klantnummer bij de hand.

2. Ga naar de MyProximus-loginpagina en voer uw MyProximus Mobile-inloggegevens in.

3. Selecteer Een MyProximus Office account toevoegen  in het dropdownmenu in de rechterbovenhoek en volg de stappen op het scherm.

Uw MyProximus Mobile- en MyProximus Office-accounts zijn nu gelinkt. Met 1 enkele login en wachtwoord hebt u nu toegang tot al uw MyProximus-applicaties. Switch eenvoudig van de ene account naar de andere in de MyProximus-portals door de account van uw keuze te selecteren in het dropdownmenu in de rechterbovenhoek.

U hebt een MyProximus Office- en een MyProximus Mobile-account, maar aparte inloggegevens

Volg deze stappen om uw MyProximus Mobile-inloggegevens te gebruiken om toegang te krijgen tot MyProximus Office:

1. Ga naar de MyProximus-loginpagina en voer uw MyProximus Office-inloggegevens in.

2. Selecteer Een MyProximus Mobile account toevoegen  in het dropdownmenu in de rechterbovenhoek en volg de stappen op het scherm.

Uw MyProximus Office- en MyProximus Mobile-accounts zijn nu gelinkt. Met 1 enkele login en wachtwoord hebt u nu toegang tot al uw MyProximus-applicaties. Uw oude MyProximus Mobile-inloggegevens zijn niet langer geldig. Switch eenvoudig van de ene account naar de andere in de MyProximus-portals door de account van uw keuze te selecteren in het dropdownmenu in de rechterbovenhoek.

Uw MyProximus Office- en MyProximus Mobile-accounts zijn al gekoppeld

Switch eenvoudig van de ene account naar de andere in de MyProximus-portals door de account van uw keuze te selecteren in het dropdownmenu in de rechterbovenhoek.

Let op: u kunt uw MyProximus Mobile-account niet linken aan uw privé MyProximus-account. Alleen uw MyProximus Office- en MyProximus Mobile-accounts kunnen gekoppeld worden.

Waar uw MyProximus Office-identificatiegegevens vinden

Creëer als professionele klant een MyProximus-account met behulp van uw identificatiegegevens. Ontdek hoe u uw klantnummer, uw activeringscode en de datum van ontvangst (met elke factuur ontvangt u een nieuwe activeringscode die geldig blijft voor 4 maanden) vindt.

U werkt voor een bedrijf

Er zijn 3 manieren om uw MyProximus-identificatiegegevens te vinden:

  • Telefonisch:
    • Bel het gratis nummer 0800 22 200 vanop eender welke telefoon en ontvang uw code per post binnen 3 werkdagen.
    • Bel uw accountmanager als uw bedrijf een accountmanager heeft.
  • Op een papieren factuur als de factuur minder dan 4 maanden oud is
  • In de welkomstbrief die u ontving toen u Proximus-klant werd (als de brief minder dan 4 maanden oud is)
U werkt voor Carrier & Wholesale

Registreer door een mail te sturen naar wholesale@proximus.com en niet in MyProximus op proximus.be.

U werkt voor een partner

Stuur een e-mail naar partnermanagement@proximus.be om uw identificatiegegevens te ontvangen.

Wat te doen als u inlogproblemen hebt?

We helpen u graag om uw inlogproblemen op te lossen:

  • Voor problemen om in te loggen op MyProximus Office: bel het MyProximus Team op het gratis nummer 0800 22 200.
  • Voor problemen om in te loggen op MyProximus Mobile: contacteer uw Mobile Customer Support Officer of het MyProximus Team via corporate.myproximus@proximus.com.
  • Voor problemen om in te loggen op MyProximus ICT: bel het MyProximus Team op het gratis nummer 0800 22 200.
Wachtwoord of login vergeten

Lees de FAQ op de website voor zelfstandigen en kleine bedrijven.

Configureer uw smartphone en voeg opties toe
Als Proximus-klant voor mobiele diensten met toegang tot MyProximus Mobile kunt u via uw MyProximus-platform de volgende transacties uitvoeren:
  • Een nieuwe simkaart toevoegen aan een bestaand nummer in geval van verlies, diefstal of defect
  • Het simkaartnummer, het simkaarttype en de pukcode van een mobiel nummer opvragen
  • Mobiele opties toevoegen, wijzigen of verwijderen
    • Opties m.b.t. mobiele data
    • Internationale/roamingopties
    • Blokkeringen
  • Uw tariefplannen wijzigen
Simkaart omruilen

Als een simkaart van uw vloot verloren, gestolen of defect is, kunt u op elk ogenblik een nieuw simkaartnummer aan dat mobiel nummer toewijzen. U zult een e-mail ontvangen om de ontvangst van uw verzoek te bevestigen. Het kan echter tot twee uur duren eer onze systemen het nieuwe simkaartnummer hebben geactiveerd. Om na te gaan of uw nieuwe simkaart is geactiveerd, kunt u vragen om de info i.v.m. de simkaarttransactie te tonen.

Simkaartgegevens weergeven

Het simkaartnummer, het simkaarttype en de pukcode van een mobiel nummer raadplegen en een kopie van de informatie via e-mail ontvangen.

Opties wijzigen

Uw roamingopties, mobiele dataopties, blokkeringen, en gratis diensten voor een of meer mobiele nummers, binnen hetzelfde tariefplan, tegelijk wijzigen. De getoonde prijzen zijn catalogusprijzen. Speciale contractuele voorwaarden of kortingen worden niet getoond maar zullen worden toegepast zoals overeengekomen in het contract. Een transactie m.b.t. het wijzigen van een optie kan enkel worden doorgevoerd op actieve mobiele nummers en op mobiele nummers die geen tariefplan op maat hebben.

U krijgt een e-mail om de ontvangst van uw verzoek te bevestigen. Het kan echter tot twee uur duren eer onze systemen de wijzigingen hebben geactiveerd. Om na te gaan of uw opties zijn geactiveerd/gedeactiveerd, kunt u de status van uw transacties nagaan via het hoofdstuk Transaction Status.

Tariefplan wijzigen

U kunt het tariefplan van een of meer mobiele nummers, binnen hetzelfde tariefplan, tegelijk wijzigen. De getoonde prijzen zijn catalogusprijzen. Speciale contractuele voorwaarden of kortingen worden niet getoond maar zullen worden toegepast zoals overeengekomen in het contract. Een transactie m.b.t. de wijziging van een tariefplan kan enkel worden doorgevoerd op actieve mobiele nummers en op mobiele nummers die geen tariefplan op maat hebben.

U krijgt een e-mail om de ontvangst van uw verzoek te bevestigen. Het kan echter tot de volgende dag duren eer onze systemen de wijzigingen hebben geactiveerd. Om na te gaan of uw nieuwe tariefplannen zijn geactiveerd, kunt u de status van uw transacties nagaan via het hoofdstuk Transaction Status.

Om contractuele redenen kunnen enkel de Smart-, Easy-, Bizz Smart- en Bizz Mobile-tariefplannen als nieuw tariefplan worden gekozen.

Mobile Overview gebruiken

Het hoofdstuk Mobile Overview geeft een globaal overzicht van uw vloot (actieve en niet-actieve mobiele nummers als ze gekoppeld zijn aan een simkaart).

U kunt uw overzicht personaliseren door:

  • Het rooster aan te passen (kolommen toe te voegen of te schrappen)
  • Een filter toe te passen op het rooster op basis van bepaalde criteria
  • De gegevens naar Excel te exporteren

Het rooster wordt dagelijks bijgewerkt. Als u wijzigingen aan uw vloot aanbrengt, zullen die de volgende dag in het rooster zichtbaar zijn.

Aanpassen van uw mobiele configuraties & opties

In het hoofdstuk Transaction Status kunt u de status van uw transacties nagaan:

  • Uitgevoerd: de wijziging werd verwerkt en geactiveerd
  • Mislukt: de wijziging werd niet correct verwerkt. Ze zal dus niet worden geactiveerd. In dat geval kunt u uw Customer Support Officer of de helpdesk van Proximus contacteren
  • Aangevraagd: de wijziging wordt verwerkt. Ze is nog niet actief

De transactiehistoriek van de laatste 3 maanden is beschikbaar.