×
×

Gouden tips van…

Nieuws filtering op :

Start to Instagram: alles wat je moet weten over deze app

Gouden tips van…door Peter21/10/2016

Je mooiste foto’s sharen met de hele wereld.

Watch out Facebook en Twitter, want er is een kaper op de kust. Instagram wordt alsmaar populairder. Niet alleen bij jongeren, maar tegenwoordig ook bij de oudere generaties. En da’s op zich wel logisch: de positieve sfeer die er als het ware rond de foto’s hangt is echt wel iets om vrolijk van te worden. Begint het bij jou ook al te kriebelen? Dan zet ik je in dit artikel graag op weg. Let’s get started!

Alvorens te kunnen beginnen moet je natuurlijk eerst de app downloaden. Die is volledig gratis en beschikbaar voor zowel iOS, Android als Windows Phone.

Foto’s uploaden …

Wat je wellicht direct opvalt, is dat je op Instagram alleen maar vierkante foto’s kan delen. Hou hier dus zeker rekening mee: het bijsnijden van je foto’s kan ervoor zorgen dat het belangrijkste eruit valt. Een tip als je veel wil gaan instagrammen: stel je fototoestel zodanig in dat deze alleen maar vierkante fotootjes schiet. Da’s veel handiger.

Je kan er trouwens ook voor kiezen om je foto’s direct in de app te nemen. Ik raad je echter aan om gewoon met je camera-app te werken en nadien te uploaden. Dan heb je steeds het origineel, wat zeker interessant is als je in Instagram gaat bewerken.

… met filters

Over dat bewerken gesproken: Instagram heeft maar liefst 27 filters in de aanbieding, om je foto net dat beetje extra punch te geven. Wat dacht je van een vintage look?

Een gouden tip: kies de filter die helemaal bij jou levensstijl past en hou hieraan vast. Heel wat Instagrammers doen dit, om zo een eigen stijl te hebben. En ook jouw volgers zullen hiervan houden, geloof me.

Hashtaggen die handel

Net zoals bij Twitter, kan je ook hier #hashtags toevoegen aan je foto. Een prima plan als je wil dat je kiekje gespot wordt door mensen die jou niet volgen. Kies hashtags die goed bij de foto passen en leef je uit! Je kan trouwens tot wel 30 hashtags toevoegen, dus er is plaats zat.


En praten met andere Instagrammers

Stel, iemand plaatst een leuke reactie op je foto. Of omgekeerd, jij wil reageren op iets dat je op Instagram gezien hebt. Let er dan altijd op dat je de accountnaam van die persoon vermeldt. Alleen zo krijgt hij of zij je berichtje. De accountnaam, da’s die naam met een ‘@’ voor. Jep, net zoals bij Twitter dus.

Jij wil vast en zeker ook een karrevracht aan volgers hebben. En snel ook. Wel, de beste manier om dat te doen lukken is om sociaal te zijn. Like en reageer. Toon interesse. En post ook vooral meermaals per week: laat mensen zien dat je de moeite waard bent om gevolgd te worden. Succes gegarandeerd! 

En om helemaal los te kunnen gaan, is er nu Tuttimus. Da’s de sterkste all-in van België. Ieder krijgt z’n eigen hoop aan mobiele data en maakt gratis en onbeperkt gebruik van zijn of haar favoriete app, samen met onbeperkt snel internet thuis en onbeperkt vast én mobiel bellen binnen het gezin. En als kers op de taart: gratis extraatjes voor digitale tv. Doe dus gewoon je goesting en stel hier jouw Pack samen.

Of heb je genoeg aan een abonnement voor je smartphone? Dan is Mobilus écht de max. Da’s genieten van een eigen grote hoop mobiele data, plus onbeperkt jouw favoriete app gebruiken. En dat allemaal via hét meest ongeduldige netwerk. Check it out!

Peter

Peter

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons