×
×

Uit eerste hand

Nieuws filtering op :

Wi-Fi Assist: omstreden functie van iOS9

Uit eerste handdoor Peter01/10/2015

De nieuwe versie van het mobiele besturingssysteem van Apple is nog maar net uit of ze zorgt al voor ergernis bij sommige gebruikers. Meer bepaald de functie 'Wi-Fi Assist' ligt bij de surfers onder vuur.

Om de connectiviteit van de Apple-toestellen te verbeteren, vatte het merk met de bekende appel het idee op het 3G/4G-netwerk te gebruiken om de verbinding te boosten wanneer het wifinetwerk enigszins te wensen overlaat. Verhoogde snelheid = tevreden klant, zo redeneerden de ingenieurs vast. Eén detail zagen ze daarbij over het hoofd: niet alle iPhone-gebruikers hebben een abonnement met onbeperkt datavolume. In België biedt er trouwens geen enkele operator dit type abonnement, en dus kan deze functie tot torenhoge facturen leiden bij wie niet het geluk heeft thuis over een krachtig wifinetwerk te beschikken.

Op de koop toe wordt deze functie standaard op iOS9 geactiveerd en werkt ze volledig op de achtergrond. Wanneer de functie geactiveerd is, weet je niet of je via wifi, 4G of een combinatie van beide surft. Als je onlangs iOS9 hebt gedownload, kunnen we je enkel aanraden deze functie met mate te gebruiken en regelmatig jouw verbruikte datavolume te checken.

Als Proximus-klant word je via sms verwittigd wanneer je de helft van het in jouw abonnement begrepen datavolume hebt overschreden, nogmaals wanneer je aan 80% zit en ten slotte wanneer je de 100% hebt bereikt. Bovendien worden jouw mobiele data automatisch afgesloten wanneer je het supplement van € 60 EUR hebt overschreden. Zo vermijd je onaangename verrassingen aan het eind van de maand!

Peter

Peter

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons