×
×

Tournée générale

Nieuws filtering op :

Wat is er veranderd aan de Pokémon GO actie?

Tournée généraledoor Peter22/08/2016

Na de problemen afgelopen vrijdag is de actie met gratis data voor Pokémon GO is helaas stopgezet voor prepaidklanten. Hier leggen we je uit waarom.

Zoals jullie ongetwijfeld ook gemerkt hebben, was Pokémon GO afgelopen vrijdag zeer moeilijk tot volledig onbereikbaar voor heel wat van onze klanten. Dit door een blokkering vanuit Niantic Inc., de maker van Pokémon GO,  met impact op een groot deel van de verbindingen via Proximus.

Wat was er nu precies gebeurd? Wel, een klein aantal prepaidklanten misbruikte onze actie met onbeperkte gratis data en bracht zo de stabiliteit van de Pokémon GO servers in gevaar. Uit veiligheidsoverwegingen blokkeerde Niantic daarom een deel van het netwerkverkeer via Proximus. Hierdoor kon dus slechts 20% van onze klanten nog gebruikmaken van de app. 

De oplossing van het probleem

Maar goed, wat is nu de oplossing voor jullie? Wel, na heel wat onderhandelen met Niantic hebben we de blokkage kunnen laten opheffen. Bovendien hebben we ervoor kunnen zorgen dat onze actie – gratis dataverbruik voor de Pokémon GO app - tot 30/10/2016 kan blijven lopen voor onze abonnees. 

Gevolg voor prepaid klanten

Voor prepaidklanten moeten we helaas de actie stopzetten, omdat de combinatie van anonieme prepaidkaarten en gratis data een onweerstaanbare honingpot is gebleken voor valsspelers. Dit is het geval sinds zaterdagochtend 20 augustus. Het risico op nieuw misbruik is namelijk te groot, en dat willen Niantic en wij vermijden.

Deze maatregel was een vereiste om de blokkering door Niantic ongedaan te maken.

Van deze beslissing hebben we onze prepaid klanten in kwestie reeds op de hoogte gebracht per sms. Nu, mogelijk heb je als klant met een herlaadkaart wel nog Pokémon GO gebruikt tussen zaterdagochtend en het moment dat je deze sms kreeg. Geen paniek, de kosten van het gebruik hiervan zullen je worden terugbetaald. Hiervan brengen we iedereen persoonlijk op de hoogte, opnieuw via sms.

Alternatief: FullControl

We vinden het bijzonder lastig dat onze prepaidklanten op deze manier nu, buiten onze wil om, in de kou staan. Als alternatief kan je eventueel overstappen naar FullControl. Dat is niet exact hetzelfde als een prepaid kaart, want het is een abonnement, maar je hebt toch ook een aantal voordelen van een herlaadkaart. Op deze manier kan je blijven profiteren van de gratis data voor Pokémon GO, maar tegelijk betaal je een vast bedrag voor je mobiel gebruik, en kan je dus niet over je limiet gaan. Het kost je waarschijnlijk niet meer dan wat je momenteel aan je prepaidkaart uitgeeft.

Uiteraard is dit een keuze die we aan jou overlaten.

Bestaande klanten van FullControl hebben zaterdag mogelijks een aanrekening gekregen van Pokémon GO data verbruik en ook dat zal worden terugbetaald (we brengen jullie persoonlijk op de hoogte).

Maar allemaal goed en wel: we kunnen niet genoeg herhalen hoe sterk we dit betreuren. Onze oprechte excuses aan al onze klanten voor de problemen van vrijdag. En nog eens extra aan de prepaidgebruikers, die geen gratis data meer hebben voor Pokémon GO. Het is jammer dat enkele bad guys onder onze klanten het hebben verbrod voor jullie allemaal.

Peter

Peter

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons