×
×

Uit eerste hand

Nieuws filtering op :

Gepersonaliseerde reclame? Geen paniek!

Uit eerste handdoor Peter19/08/2016

Gepersonaliseerde reclame? Geen paniek!

Comments

Je hebt er wellicht al over gehoord: Op Proximus TV starten we binnenkort met reclame op maat.

Klanten ontvingen de afgelopen weken een mail of kregen een briefje in de bus om dat te melden.
Gepersonaliseerde reclame bestaat al lang op het internet. De argeloze kijker die bij het lezen van die mededeling alvast last kreeg van okselvijvers of andere stresskwaaltjes kunnen we geruststellen: er zullen geen reclamebanners in beeld verschijnen terwijl je een programma bekijkt. En nee, we zullen je niet bestoken met reclame die is toegespitst op de pornofilm die je net hebt bekeken.

Meer nog: in de praktijk zal je weinig merken van die gepersonaliseerde boodschappen. Ze worden - in samenspraak met de zenders - netjes ingepast in de reclameblokken die je sowieso te zien krijgt. 

Je krijgt zeker niet meer reclame te zien dan gewoonlijk: we vervangen bestaande spotjes door gerichte publiciteit. Wanneer je uitgesteld kijkt, kunnen verouderde programma-aankondigingen vervangen worden door reclameboodschappen.

Dat gebeurt op basis van je kijkgedrag: kijk je bijvoorbeeld regelmatig naar voetbalwedstrijden, dan zou het kunnen dat je meer reclame over sportartikelen te zien krijgt. Want het is nu eenmaal zo dat niet elke kijker dezelfde interesses heeft. 

In feite verandert er dus weinig. Wil je de reclame op maat toch uitschakelen? Dan kan dat via MyProximus.

Peter

Peter

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons