×
×

Gouden tips van…

Nieuws filtering op :

Een half paasei in de Netflix-app

Gouden tips van…door Peter13/05/2015

Dat je Netflix rechtstreeks op je Proximus-decoder kan installeren via de blauwe knop van je afstandsbediening, zou iedereen ondertussen al moeten weten. Want we hebben er de laatste weken veel reclame voor gemaakt :-)

Maar wist je ook dat er een ‘easter egg’ in de Netflix-app zit, die de nerd in je danig zal interesseren? Een ‘easter egg’ is een niet gedocumenteerde functionaliteit die programmeurs in het geniep toevoegen in software. Meestal gaat het om grapjes.

In dit geval is het maar een half paasei, omdat het geen grap is maar een heel functionele toevoeging aan de gebruikservaring!

Als je Netflix opstart op je Proximus-decoder en daarna ook de Netflix-app opstart op je tablet (iOS, Android), verschijnt op je tablet plots ook het “cast” icoontje. Als je daarop klikt, kan je je Proximus-decoder koppelen (decoder 1) en vanaf dan worden alle films/series die je kiest op je tablet, automatisch afgespeeld op je tv. Je kan vanaf dan de film ook pauzeren, terugspoelen, ondertitels aanpassen, … via je tablet.

Dat is erg handig, want het zoeken naar een goede serie/film gaat veel sneller op een tablet dan via de afstandsbediening.

Het is motiverend om te voelen dat dit product echt gedragen wordt door iedereen binnen Proximus. De programmeurs voegen extra functies toe en de marketing afdeling nam het op zich om de voordelen van Netflix in de kijker te zetten:

Peter

Peter

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons