×
×

Gouden tips van…

Nieuws filtering op :

Kapot smartphonescherm? Twee hamvragen die je je moet stellen!

Gouden tips van…door Peter18/07/2016

Een smartphone, het is toch iets kwetsbaar.

Oké, de touchscreens worden steeds steviger en je zou er zelfs met een hamer op kunnen slaan. Maar toch moet ik bekennen, ook ik heb al eens een gebroken scherm gehad. Twee vragen die iedereen in zo’n situatie zich (moet) stellen.

  1. Herstellen of weggooien?

    De eerste vraag die ik mezelf instant stelde was of het überhaubt nog de moeite was om het toestel te redden. Was het niet gewoon beter om het de vuilbak in te kieperen en een nieuwe aan te schaffen? Ik hoor het namelijk wel meer, die bewering dat de herstelkosten te veel zijn voor wat het nog waard is. En toch: reparaties zijn de laatste tijd steeds populairder. Maar hoe herstelbaar zijn die smartphones nog, als ze alsmaar kleiner en dunner worden?

    Het antwoord is dat het inderdaad moeilijker en moeilijker wordt. Verschillende zaken worden samengeperst tot één complex onderdeel. Neem nu het glas van je iPhone-scherm: als dat stuk is, moet ineens ook de home-knop, camera, sensor, en speaker vervangen worden.

    Kortom: het is een afweging die je zelf moet maken. Afhankelijk van je situatie. Maar voor je begint met de herstelling: zie dat je het totale kostenplaatje voor ogen hebt.

    Heb je beslist dat het einde verhaal is voor je smartphone? Dan helpen we je graag met de keuze van een nieuw toestel in onze webshop.

  2. Zelf vervangen of laten vervangen?

    Dat brengt me gelijk tot de volgende vraag: zelf gaan bricoleren of bij een specialist aankloppen die het werk voor jou opknapt? Tegenwoordig heb je namelijk van die doe-het-zelfkits op ebay, waarmee je zelf aan de slag kan. Beweert men.

    Wel, deze is eigenlijk vrij simpel. Begin gewoon zelf niet aan het vervangen van het gebroken glas, tenzij je goed weet hoe het moet. Als je de mist in gaat richt je alleen nog maar meer schade aan. En die kans bestaat echt wel.

    Ga je langs bij een hersteller voor de reparatie van je scherm? Vraag dan altijd op voorhand de volledige prijs. Zo sta je nadien niet voor verrassingen.

Peter

Peter

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.

Hallo! Mijn naam is Peter en Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik werk nu 8 jaar bij Proximus en ik ben een enorme fan van ons merk. Ik hou van dit bedrijf, de werknemers de producten en onze visie om onze klanten dichter bij te brengen, bij wat belangrijk is voor hen. Op dit ogenblik ben ik verantwoordelijk voor digitale communicatiecampagnes, maar ik heb ook meegewerkt aan de rebranding en in een ver verleden was ik trendwatcher.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons