×
×

Visie

Nieuws filtering op :

Ursula Dongmo, Young ICT Lady of the Year 2016

Visiedoor One25/07/2016

Ursula L-J Dongmo gaat in haar vrije tijd graag op stap met vrienden of brengt een bezoekje aan de bioscoop. Wanneer ze alleen is, leest ze een fictieboek van Game of Thrones of zingt ze. Het is duidelijk dat deze jongedame werk en privé het liefst van al gescheiden houdt, want eens op de werkvloer is het ‘all business’ dat telt.

Loopbaan

In 2011 behaalde Ursula L-J Dongmo als ICT Researcher Engineer Electronics and Microelectronics. Ze heeft het afwerken van haar doctoraat aan de polytechnische faculteit van Bergen even on hold gezet. Nadien ging ze binnen de banksector meteen aan de slag als Junior ICT Consultant bij Callataÿ & Wouters (is ondertussen veranderd naar Sopra Banking Software).

In november 2013 kwam ze in het ICT departement van ING Belgium terecht. Als ICT Business Consultant werkte ze haar weg op tot Supervisor van het Service Operations Center. Onlangs kreeg ze voor haar harde werk de bekroning van Young ICT Lady of the Year 2016.

Bedrijf 

ING Belgium biedt haar klanten binnen de banksector een breed gamma aan financiële producten aan en dat via een distributiekanaal naar keuze. ING Belgium maakt deel uit van de ING Groep die in 2015 4,01 miljard euro winst boekte. 

Werknemers 

ING Belgium stelt 9.275 werknemers tewerk, waarvan er 2.130 (interne en externe) medewerkers op de ICT-afdeling werken. Voor de ING Groep zijn dat er wereldwijd zo’n 52.000. De onderneming is actief in meer dan 40 landen in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en Australië. 

  1. Wat is uw grootste professionele verwezenlijking?
    Ongetwijfeld het in ontvangst nemen van de prijs van Young ICT Lady of the Year 2016. Het is een beloning voor mijn professionele carrière die ik tot dusver heb afgelegd. Als ik kijk naar de grootste professionele verwezenlijking bij mijn huidige werkgever, dan ga ik voor de impact die ik heb gehad op het ICT-team van ING. Sinds september 2015 heeft traffic-based monitoring plaatsgemaakt voor time-based monitoring en de end-to-end business services monitoring heeft onze capaciteit om incidenten te ontdekken, vergroot. Dit wil zeggen dat transacties van het begin tot op het einde worden opgevolgd.
  2. Aan welk merk bent u eeuwig trouw?
    Binnen mijn professionele wereld ga ik rotsvast voor Apple. Ik ben een grote fan. Al mijn toestellen zijn van Apple, omdat eenvoudigweg alles met elkaar verbonden kan worden. In mijn vrije tijd kies ik voor Michael Kors. Ik houd van stijlvolle mode.
  3. Wat weten uw medewerkers niet van u?
    Dat ik van zingen houd! Op het werk kom ik nogal serieus over, maar naast mijn werkuren ben ik iemand die graag plezier beleefd.
  4. Hoe zou u uw job zelf omschrijven?
    Als supervisor ben ik verantwoordelijk voor de preventie en detectie van incidenten binnen de kritische operationele activiteiten. Ik werk samen met strategische teams binnen de ICT-afdeling en we ontwerpen en verbeteren operationele processen.
  5. Welke persoon of gebeurtenis gaf uw carrière een belangrijke wending? 
    Marleen Hulsbosch, Head of Platform Services Incident & Problem Management chez ING Belgium. In de periode dat ik bij ING begon te werken is zij de persoon geweest die meteen vertrouwen in mij heeft gehad, nog voor dat ik mezelf had bewezen. Ze zag dat ik potentieel had en dergelijke mensen bepalen ook voor een deel uw carrière.
  6. Wat is voor u de belangrijkste uitvinding van de voorbije 20jaar?
    Ongetwijfeld instant messaging zoals Facebook, WhatsApp en Twitter. U hebt de mogelijkheid om met eender wie in contact te komen en dat ongeacht de plaats. Als ik daar verder over nadenk is instant messaging eigenlijk enkel en alleen mogelijk geworden dankzij het internet
  7. Wat wordt volgens u de eerstvolgende trend in de wereld van de technologie en ICT?
    Het bestaat al enkele jaren, maar ik ben ervan overtuigd dat het gebruik van videoberichten nog sterk zal toenemen. Consumenten gaan minder en minder tekstberichten sturen en meer videoberichten. Omdat het sneller en efficiënter is. Ook audioberichten zijn eenvoudig te verzenden, maar het design van de applicaties laat dit niet toe.
One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.